minik tatlar…

Ben çocukken kahvaltı alışkanlığım hiç olmadı. Ya da şöyle söyleyelim hiç bir zaman yataktan kalıp doğrudan masaya oturamam. En az yarım saat yada 1 saat geçmesi lazım ki kendime geleyim. Benim aksime, eşim de hemen yemek ister… Bu durumda oğlumuzun sağı solu belli olmuyor tabii. Genelde yuvada kahvaltı ettikleri  için uyanır uyanmaz giyinip evden çıkıyoruz.

Doğru düzgün kahvaltı olayını cumartesi günü baba-oğul olarak onlar, ailecek de hep birlikte pazar günü yapabiliyoruz.

Küçükken  kahvaltılık bütün kavanozları ( Krempeynir, zeytinezmesi, fıstıkezmesi , recel …vs ) koyar salonda tv karşında hem seyreder hem de yerdim. Tabii zaten daha önce de yazdığım gibi yemek problemi olan bir çocuk olduğum için annem de yesin de nasıl yerse yesin mantığında elleşmiyordu.

Benim kuzum da bazen çok güzel yese de, bazen hiç (bana göre hiç tabii:)) ) yemiyor. Mesela şu yaz günlerinde akşamlarımız meyve ya da dondurma ile geçiyor. Eskiden hiç olmazsa et türünden köfte  yerdi onu da yemiyor artık. Tavuk ve balık zaten hiç yemiyor. Meyve, dondurma, yoğurt, salatalık… yatarkende koca bir bardak tavşanlı (nesquikli) süt. Aralarda fındık,fıstık. Kendince yaz menüsü var çocuğumun.

Geçenlerde çok canımız çekmişti Küçükyalı sahildeki Bizbize’den lahmacun almıştık. Sanıyorum Uğurcan’ın lahmacunla hatırladığı kadarıyla ilk tanışmasıydı. Biz  en son lahmacun yediğimizde Uğurcan bebekti sanırım. Ben ki lahmacuna bayılırım ama babamız daha çok pidecidir… Birde eskisi gibi güzel lahmacun yapan yere rastlamamıştım. Ama bizbize’ninki gerçekten çok başarılıydı.

Uğurcan (içinde et olmasına rağmen) bayıla  bayıla yedi. Hatta ikinciyi yiyemeyecek olsa bile bize yedirmedi ben yiycem diye:)))

Kahvaltı konusuna geri dönersek, eğer  uyandığında karnı çok açıkmış oluyorsa hemen  bir sandiviç  istiyor. Tahıllı iki dilim ekmeğin içine fıstık ezmesi sürüyoruz, üstüne möö’lü peynir (krem peynir  ama bizim ki illa “la vache qui ri”)  ve üsüne de hani şu keklere konan damla çikolatalar var ya (Ülker’in)  birkaç tane de  ondan serpiyoruz, yanında da süt.. ohh mis:))

Benim  bu kahvaltının tereyağ- şokella -krempeynir versiyonunu yemişliğim vardır da fıstıkezmesi-krempeynir-çikolata oğlumun keşfi:)

Mesela krep’in üstüne fıstıkezmesi-muz-bal  karışımı da şahanedir…

Ya da  sütlü nescafenin üstüne köpük kremşanti….

Offff derim… ya da yine sıcak nesacafenin içine iki top vaniyalı dondurma….

Çay yaparken içine hiç tarçın çubuğu  yada karanfil tamayı denediniz mi? deneyin  bence özellikle tarçın…

Sizin de var mı böyle herkesin ıyykk deyip ama sizin bayıldığınız ve bize tavsiye edebileceğiniz küçük lezzetler?

Bir Cevap Yazın

