3 sene önce bugün…

Sabah annemle konuşuyorduk, benim eski telefonum annemde olduğu için içindeki bilumum hatırlatmalar- ben hiçbirini silmediğim için- hala vakti geldiğinde ötüyor:))  Sabah annem bugün ilk dişiniz patlamış dedi.. Telefona kaydetmişim oğlumun ilk dişi patladı diye:)

3 sene önce bugün… O zaman blog falan yok ortada.. Unutmamak için telefonun hatırlatmasına yazıyorum, eve gidince ya da fırsatım olunca  günlük diye tuttuğum defterine…

Ama madem artık blogumuz var buraya da yazalım, ilerde  okusun kuzucum 😉

Bundan tam 3 sene önce, ben yine işteyken, babası arayıp oğlumuzun ilk dişinin patladığı müjdesini vermişti…

İlk dişi patladıktan çok kısa bir süre sonra hemen yanındaki de çıkmıştı. Alt (bize göre) sol taraftan pirinç tanesi gibi patlak:))

Elindeki ıslak mendili, etine sürte sürte (kaşınıyordu sanırım)  etini kanatmış ve dişini patlatmıştı.

Oğluşum Kasım doğumlu olduğuna göre  7.ayında patlatmış ilk dişini… Yanlış hatırlamıyorsam 5,5’aydan itibaren bol  bol salyalarımız akmaya başlamıştı. Bizde  dişi çıkıyor sanmıştık…

Dişimiz çıkarken soğutulmuş diş kaşıyıcıları da kullansak da çok bir işe yaramamıştı.  Diş jelleri desen hepsi faso fiso.. .

Bir müddet sonra zaten bebek o jellerin tadını beğendiği için istemeye başlıyor  onu. En azından bizimkinde öyle olmuştu. Bizim en çok  ve en çabuk imdadımıza yetişen Özel Göztepe Hastanesindeki  muhteşem  doktorumuz Afşin  Bey’in reçeteye yazıp verdiği ve  hastanenin karşısında yaptırdığımız karışımdı. Küçücük bir şişede  parmağının ucuna damlatıp diş etlerine sürüyordun. İçinde galiba gliserinle birlikte birkaç birşey daha vardı.  Ya da ben doktorumuzn yazısını buna benzettim bilmiyorum:))

Onu kullanırken acaba bu nasıl birşeymiş diye kendi dişetime de sürünce uyuşturduğunu hissettim. Demek o yüzden çocuk rahatlıyordu hemen akabinde…Jeller ise öyle değildi sadece soğuk ve nane tadı veriyordu. Dolayısı ile kalıcığı yoktu. O yüzden işe yaramıyordu…

Biz öyle diş ağrısı yüzünden geceleri çok kalkmadık, genelde yatmadan önce sürüyorduk karışımı , bütün gece güzel uyuyordu oğluşum….. Tabii ki arada sırada kalkıyordu , ciğerimiz yanıyordu o ağladıkça ama çok sık değildi.. Zaten dedim ya ilk diş patladıktan sonra  diğerleri o kadar çok acı vermedi. Bir de azı dişlerinde ağrısı olmuştu…

Ayrıca diş çıkarırken ishal oluyordu. Doktorumuz  diş çıkarmak ishal yapmaz dese de yapıyordu…  Poposu çok fena kızarıyordu…En son “Desitin” diye bir pişik kremini patronlarımdan birinin eşi hediye etmişti. Etkili bir krem, ama sonlara doğru bu kremle tanıştığımızdan çok fazla kullanmamıza gerek kalmadı. Biz daha ziyade Mothercare’den aldığımız Sudocream’i eksik etmiyorduk evden… Her eve lazım… Pişik için, çizik için, böcek ısırığı için.. bi nevi büyükler  için Ovadril Krem misali ….

İşte size alttaki iki dişimizin patladığı günlerden bir kare:)))

 

 

 

Not: bu arada bu resimlerin üstüne “benimdir” damgası nasıl vurulacak bilen varsa paylaşırsa çok memnun olurum;))

8 responses to “3 sene önce bugün…

  1. 😉
    Keske recetenizi kaybetmemis olsaydin, para kirardik.
    Fotograf oynamalari icin picasa kullaniyorum.
    Herif cok seker yalniz… masallah.

  2. ben de telimi bilimum hatırlatıcılar olarak kullanıyordum.sonra tel bozuldu, ortada kaldım.düğün tarihimi bile bilmiyorum anasını satayım.
    resme yazılan benimdir yazısından ben de istiyorum. öğrenirsen haber ver

Bir Cevap Yazın

