Hamilelik Günlüğümden… Aşerme olayı

Bir çok insana göre gayet rahat bir hamilelik geçirdim diye düşünüyorum  gerçi üstünden 3,5 yıl geçtikten çok net hatırlamıyor olma ihtimalim de yüksek… ama yok  yok.. valla rahat geçirdim..

Bir kere 32. haftaya kadar çalıştım. hatta doğumdan önceki son kontrolde doktorum “Senin hamileliğin ne çabuk geçti hiç anlamadım ben demişti” 🙂  Ufak tefek birkaç pürüz dışında genel olarak sakin ve rahat bir hamilelik geçirdim.

Aslında tam bunları yazarken  aklıma nedense birden hamileliğin 3’er aylık arayla 3 bölüme ayrıldığı dönemler geldi.

Hamileliğimi ilk öğrendiğim zaman tabii ki inanılmaz mutlu olmuştum. 1 sene kadar önce yaşamış olduğumuz talihsizlikten sonra   bebeğimin yaşayıp yaşamayacağı konusunda çoook endişeliydim açıkçası. Hatta acaba hamile miyim diye ilk kez doktora gittiğimde bir önceki düşüğümün ultrason resimlerini de götürmüştüm . Doktorum bana bakıp ” o eski bir olay, her kadının bir düşük yapma ihtimali vardır. Eğer bu 3 kere tekrarlanırsa o zaman neden olduğu ile ilgili araştırma yaparız ama sen şimdi bunu unut, herşey eskisi gibi olacak diye birşey yok” diye beni teselli etmişse de ben  açıkçası 13 haftayı atlatana kadar, hatta daha sonraları bile tedirgindim. Taaa ki minik kuzumun karnımdaki tekmelerini hissedene kadar…

Hayatımın hiçbir döneminde nazlı biri olmadım… Ama bu nazlı olanlara imrenmediğim  anlamına gelmiyor.. Sadece yapı itibarı ile kendi işimi kendim halletmişimdir…Naz muhabbeti bana çok saçma geliyor. Anlamsız bir şekilde kendini prenses gibi görme ya da hissetme durumu sanki.. Hangimiz masalda yaşıyoruz ki?

Durun yaa ben aşerme ile ilgili yazacaktım…

İlk hamile olduğumu öğrendiğim zamanlarda inanılmaz derecede et canım çekiyordu..Öyle ki işten çıkıp bi koşu kasaba uğrayıp, kıyma alıp kavursam mı  yoksa yol üstündeki bi dönercide  durup ekmek arası mı yaptırsam.. off ya bi etli dolma olsa da yesem…durumları bi müddet sürdü.

Arkasından başlayan mide bulantıları canımdan bezdirdi. Herşey mi kokardı yahu… Çalıştığım binanın (otelin) yemek katına inerken koku beni mahvediyordu. Öyle ki  istifra etmek için tuvalete zor yetiştiğimi hatırlıyorum. Beni  gören bekar arkadaşlar  sanırım o dönem asla hamile kalmamaya yemin etmiş olmalıydı. Sabah bulantıları kısmı bende hiç bitmeyecek gibi gelmişti.İlk 3 aydan sonra4. aya da girerken dedim ki herhalde ben de 9 ay boyunca kusan kadınlardan olacağım…Çok şükür 1-2 hafa sonra kesildi hepsi.

Zaten 81 kilo ile hamile kalmıştım, çok yavaş kilo alıyordum  ama bu bulantılar sayesinde  bir kilo vermiştim.

Bahar geldi.. . Daha o zaman karpuz daha yeni yeni çıkıyor  ama eve giderken yol kenarında kamyonda satılıyor. Önünden bir gün geçtim, iki gün geçtim.. üçüncü gün dayanamadım durdum  aldım . Bir tanecik karpuza 20 lira vermiştim. (düşünün mevsiminde en baba karpuz 6-7 tl falan) çok para vermiştim, içi  kelek değildi ama:)

Bir de benim 5 kilodan fazla taşımam yasaktı , karpuz 4.9 kg idi. Hatta alıp teyzemin evine gitmiş ve 4 kat yukarıya o karpuzu taşımış, bir de üstüne niye taşıyorsun diye fırça yemiştim:))

O ilk karpuz döneminden sonra araya siyah taze incir girdi.. Ayvalık’a tatile gitmişiz, halk pazarı var ve karı-koca dalmışız pazara  illa gezicez.  Birden  canım taze incir çekti ama yeşil olanından değil ,siyah olanlarından. .. Öyle böyle değil tadını resmen ağzımın içinde hissediyorum.. her mor gördüğüm tezgaha yaklaşıyorum (pazardan sonra denize gideceğimiz için gözümde lens yok, ancak yaklaşıkça netleşiyor herşey) siyah incir diye baktığım herşey mor eriğe dönüşüyor.

Tabii eşime çaktırmıyorum hani bulamazsak falan üzülmesin,yediremedim diye  det etmesin diye (salağım biliyorum) Adam soruyor senin canın mı çekti diye … yoo diyorum merak ettim sadece… yalan, kıvranıyorum halbuki

Tam bağrıma taş basıp pazardan anacaddeye çıkıp Migros’un otoparkına  doğru yürürken anaaaa birde ne göreyim adamın bir el arabasında siyah incir satıyor 🙂 aaa siyah incir diye yanaştım tezgaha. Fiyatını sordum nedense yine çok pahalıydı (pek bi cimri gördüm kendimi ama düdük kadar şey uçuk fiyata satıyorlardı…) Ben “yok ya bu kadar para verilmez şimdi nasılsa çıkar ucuzlar” dememe kalmadan aldı Tolga sağolsun…

İşte bu karpuz ve incir dönemleri beni mahvetti…Gebelik  şekerim çıktı, şeker gibi bir bebek doğurdum(maşallah deyin)

Ayda 1-2 kilo alarak devam eden hamileliğim sıcaklarda sadece karpuzla beslenme olayına dönüşünce  1 ayda 4 kilo almışım. Gece saat 3-4 arası yataktan  kalkıp buzdolabına gider, dolaptaki soğuk karpuzları ağzım soğuktan uyuşana kadar yerdim, sonra gider yatardım.  (bu arada not: doğumda sonra oğlumda hep gece 3-4te kalktı:)

İşte o  ay bir anda  4 kilo birden alınca doktorum bana sen ne yedin deyince “karpuuuuzz” diye cevap vermiş ve ilk yasağımı almıştım. Tabii karpuzu kesince, arkasından üzüm ve incire dadanmış ve şekerimi tavan yaptırmıştım. Doktorcum beni  korumak ve göz korkutmak adına diyetisyene gönderirim diye tehdit etmiş ve diyet stresine falan giremeyeceğimi bildiğimden hayatımdaki cici pilavla vedalaşıp bulgur pilavına  geçiş yapmıştım… Tabii meyveler çok az ve ölçülü falan oldu.

Ayrıca 5. ayda  enerjimin tavanlarda gezdiği dönemlerde ev taşıdım.  Evi yerleştirirken “herkesin işi var dur şu perdeyi de ben asayım” diye merdivene çıkmışken eşim ve Fatma Teyze’ye yakalanıp güzel  bi zılgıt yemiştim:)) (evet kurtluyum  ve  hiç rahat duramııyorum biliyorum:)

Sonra yine bir dönem -ki artık tek bebek olmasına rağmen  paşamın içerde ikiz gibi yer kapladığı dönemlerde ( ben değil ama görenler ikiz zannediyordu, oysa bana çok normal geliyordu hamile gibi hamileydim işte)  canım taze ceviz çekti. Yeşil kalın kabuğunu soyarken ellerini boyar ya hani içinden çıkan sert kabuğunu kırınca  sapsarı zarını soyup süt beyazını ağzına attığına mis gibi süt taze ceviz tadı gelir ya…

Çalıştığım inşaat firmasının,o zamanlar  yeni inşaat yapacağı yerde eski ceviz ağaçları varmış. Sağolsun bizim ustalarımızdan Ferda Usta (nerden duymuş bilmiyorum) bir gün yanıma geldi , elinde bir küçük bir torba, içi  yeşil taze ceviz:))

Hem çok duygulanmış hem de çok mutlu olmuştum. Bu şantiyenin ilk cevizlerini biz yemiştik oğlumla 🙂 Şimdi binayı bitirdik de yeniden taşınmak üzereyiz buradan….

Velhasıl kelam 81 kg ile başladığım hamilelik serüvenimi 93 kg ile tamamlamış bulundum. Keyifli, rahat huzurlu bir hamilelik kaldı aklımda…

 

 

 

Reklamlar

12 responses to “Hamilelik Günlüğümden… Aşerme olayı

  1. valla iki bebe doğurdum sözde ikizlerde aşermesi çok olurmuş canım gram birşey çekmedi. hala ona üzülürüm:( bi tadamadım şu duyguyu

    • az kilolu olanlar hamileliğinde çok kilo alır, kilolu olanlar az kilo alır derler gerçi:) Sen zaten hepsini eritmişsin:) bebişler sağlıklı olsun da kilo falan dert değil;)

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s