Favori kitaplarımız…

Şu sıralar bizim evde oğlumun  kıştan beri takılmış plak gibi her gece okuttuğu iki kitap;

“Ninemin Gözlükleri” ve şirinler serisinden “Şirinleyen Ayna”

Her gece  okutulan ve dinleyici bücür tarafından hiiiç sıkılmadan dinlenen hikayeler…

Efendim ninemin gözlüklerinde torun  biran önce büyümek için ninesinin gözlüklerini takıp bakar, bi numara olmadığını anlar, o sırada ninesini bunu görür. Niye taktın diye sorar, meraklı torun da “büyürüm sandım” der. Bunun üstüne ninesi  ona zaten büyüdüğünü, geçen sene sandalyeye oturunca ayaklarının yere değmediğini oysa bu sene değdiğini anlatır, büyümek için acele etmemesi gerektiğini dengeli beslenip, anne-babasının sözünü dinlerse zaten büyüyeceğini, büyürken de bol bol oynayıp eğlenmesini falan öğütler…  Sonra biraz da ninelerin neden gözlük  taktığını falan anlatır hadi getir kitabını da sana masal okuyayım der, hikaye biter…

Şirinleyen aynada ise Süslü şirinin küçük aynası kırılır. Şelalenin yakında kendine bakacağı kocaman bir ayna bulur . Gargamel’in  büyüleyip koyduğu koca aynaya bakmak isterken içinden geçer.  Gargamel bunu yakalar,  sonra süslü şirin’i aramaya çıkan  diğer şirinlerden 3’ü aynayı farkedip onlarda bu tuzağa yakalanır. (burada aynadan geçince Gargamel’e yakalanmadan hemen önce büyülü ormana  düşüyorlar, korkunç ağaçlar var. Nedense benim sıpa özellikle bu ağaçlı kısma bayılıyor)  Neyse Gargamel bunları yakalamadan şirinler birbirlerini bulur kaçmak için aynaya geri koşarlar. Gargamel’de elindeki sopa ile bunları kovalarken sopayı aynaya vurur. Büyü bozulur, aynada delik açılır, bizim şirinler kaçar..olay biter…

Kitaplarımızı çoğunlukla bizim evin ordaki Mopaş Marketten veya Carrefour, Migros…tarzı yerlerin kitap kampanyalarından alıyorum. Minik kitaplar 1TL civarında, diğerleri de 5-7TL arası…Minik adam doğmadan önce çok hevesle aldığım masal kitapları ansiklopedi gibi… Hani her güne bir masal şeklinde … Kitapta 40 tane masal var ama adamın ilgisini çekmiyor, çünkü içinde pek bir resim yok. Bende o ilgilenene kadar bu konuda çok bir yatırım yapmama kararı verdim. Sonuçta güzelim kitaplar ya karalanıyor, ya kesiliyor, ya parçalanıyor. Çocuk kitabı bile olsa benim için acıyor bu duruma…

Ama dayanamayıp sürekli alıyorum. Aslına bu iki kitaba bağlanmadan önce başka hikaye kitaplarımız da vardı. Hatta şirinleri sevdi diye gidip başka hikayelerini de aldım ama yok… illa ki bunlar okunacak. Satır satır ezberledik artık… Bazen ben okurken kendi de eline (minik kalpli bi kitap var, onu alıyor) beni taklit ediyor, ben kelime kelime okuyorum o da tekrar ediyor, bazen de “anne göster” diyor, yeni okumaya başlayan çocuklar gibi okuduğum satırı parmağımla gösteriyorum o da kendi kitabını aynı şekilde okuyor:)

Geçen akşam sonlara doğru baktım zaten uyumak üzere, bir satır atlayıp öyle okudum.. Anaaa bizimki dikildi “anne öyle diil” diye….  Hayır, başka kitap okusak bana da değişiklik olucak ama nerdee hergece aynı hikaye…

N’apalım bundan da sıkılacak, geçecek  bu dönemde…Okumayı sökünce ona Enid Bylton  serisi kitaplar alacağım, Tommiks, Teksas, Kaptan Swing….Ohhh valla yazarken bile ağzımın suyu aktı:)) Ben deli gibi severdim onları. İnşallah oğlumda bayılarak okur…

Kitapları okurken arada  efeklerimiz de oluyor. Mesela Süslü Şirin büyülü aynadan geçerken “puff”  sesi çıkarıyorum. Ola ki çıkarmamışsam anne niye puf demedin diye soruyor.  Ya da Müzisyen Şirin diğer şirinleri çağırırken trompetini çalıyor (düt dürü düüütt düt düt düüüüt) diye 🙂

Hikayeyi baştan sona ezberlemiş olsa bile seviyor, o sevince bende okuyorum:)  Bu kitaplara geçmeden önceki masal kitaplarımız bir varmış bir yokmuş diye başlıyordu. O zamanlar  bizimki de “biy vamış,bi vamış” diye anlatıyordu dili döndüğünce…

Sizde benim gibi kitap okumayı seviyorsanız hele ki içinizden okumayı daha çok seviyorsanız, kitap okurken bölünmekten hoşlanmıyorsanız ,  çocuklara kitap okumak, sesli okumak, tekrar tekrar okumak çok zorlayıcı olabiliyor. Başlarda bende okumaktan hiç keyif almıyordum ama şimdi oğlum büyüdü, bende diğer bloglardaki annelerin okuduğunu görüp kendimi zorladıkça sevdim, alışmaya başladım. Şimdi  masal saatleri daha keyifli ve zevkli geçiyor… Sizde bıkmadan deneyin… Çocuğuna öğretebileceğiniz en güzel şeylerden biridir kitap okumak, o kitabın içinde kaybolmak,başka diyarlara yolculuk etmek, oralarda kaybolmak…Üşenmeyin okuyun:)

2 responses to “Favori kitaplarımız…

Bir Cevap Yazın

