Resimleri korumaya almak, damgalamak ya da diğer adıyla watermark…

İnternette sizin iyi niyetle koymuş olduğunuz resimleri  başkalarının art niyetler alıp kullanabilme ihtimali benim için yeterince çıldırtıcı bir düşünce.. Hele ki bu resimler genellikle  size özel, aileniz ya da evlatlarınızla ilgili olursa… Bloguma resim koyarken mumkun mertebe  oğlumun yüzünün ya tam olarak görünmediği ya da  kısmen göründüğü resimleri tercih ediyorum.

Aslında  internetin tehlikeleri sandığınızdan çok fazla çok dikkatli olmak lazım, hadi bizi geçtim, çocukları sakınmak lazım. Bununla ilgili İpek AG’nin yazdığı bir yazı var..Burada

Gelelim resimleri koruma kısmına geri… Aslında ben WordPress’in kendi içinde böyle bir  ayarı olduğu konusunda çok emindim. Yani bir blog yazma ustasının bunu düşünememiş olma ihtimali aklıma gelmemişti ama aradım taradım yok, bulamadım. Aslında  Wordpress’e yüklemeyi becerebilirseniz kullanabileceğiniz  programlar var lakin bana fazla karışık geldi. Dosyaları buldum, wordpress sistemine yüklemeyi beceremedim….

Döndüm dolaştım yine İpek AG ‘nin geçen yazılarımdan birine bıraktığı yorumlardaki picasa  programından yaptım. Genelde çok insan biliyordur ama ben yine de dilim döndüğünce söyleyeyim. Picasa -bana göre- bir çeşit  sanal fotoğraf albümü… Öncelikle yapmanız gereken, Google arama motoruna “picasa” yazıp gelen indirme sitesinden bu programı bilgisayarınıza yüklemek. Yüklendikten sonra bilgisayar tarafından size sorulan “programı çalıştırayım mı” sorusuna evet dediğiniz anda, bilgisayarınızdaki tüm resimleri arayıp buluyor ve bir albüm misali kendi kanatları altına alıyor.  Aslında olay bu kadar  basit.

İçinden seçtiğiniz bir resme tıkladığınızda resmin üstünde istediğiniz oynamayı yapabiliyorsunuz. Daha tecrübeli bilgisayar kurtları olayı photoshopta falan çok daha iyi becerebilirler ama ben olayı en basit şekilde anlatıyorum:)

Tıklayıp büyüttüğünüz resim üzerinde sağdaki menü üzerinden gidip, istediğiniz efekti verebiliyor, arka planda kendi blog adınızı yazabiliyorsunuz. Yazdığınız metni istediğiniz renk ve şefaflık ayarına getirdikten sonra, resmin istediğiniz yerine yerleştirip, sağa sola döndürebiliyorsunuz.

Tabii bu işlemi resmi blog sayfasına yüklemeden önce yapmanız gerekiyor. Bloga önceden yüklediğiniz resimler için, üşenmeyecekseniz, tek tek  silip bu işlemi yapıp yeniden yüklemeniz gerekiyor. Belki daha pratik bir yolu vardır ama ben henüz o kadar inceleme fırsatı bulamadım.

Şimdilik işe yarıyor ama yine de resimler çalındığında aynı sistem ile yazı  silinebilir mi  bilmiyorum, denemedim…

Daha başka kolay ve anlaşılır bir yöntem bilen varsa  ve paylaşmak isterse memnun oluruz…

4 responses to “Resimleri korumaya almak, damgalamak ya da diğer adıyla watermark…

  1. Picasa bilgisayarindaki butun resimleri arar bulur, listeler.
    Yuz tanima ozelligini mutlaka kullanmalisin.
    Bir zahmet kosinski’nin “bosluk” kitabini okur musun?

Bir Cevap Yazın

