Teyzemin ıslak kek tarifini buldum yupiii….

Dün internette gezinirken birden kendimi lama mutfakta‘nın sayfasında buldum. Bir yerlerden dolana dolana oraya kadar gelmişim ve bu tarifi görünce; A – HA  işte teyzemin biz çocukken yaptığı , bizim bayıla bayıla yediğimiz kek tarifi duruyordu karşımda… Sonra baktım Lama’da bu tarifi Hünerli Bayanlar‘dan  almış, ufak tefek dokunuşlar yapmış.

Dün akşamki Pazar gezmesinden sonra eve gelip yemek yedikten sonra benim oğlum  başladı anne hamur yapalım demeye. Ama bir baktım evde un kalmamış , hadi gel kek yapalım dedim, tamam dedi. Allah’tan işten çıkmadan tarifi  bir kağıda yazıp cebime atmışım:))

Her markete gidişimde balık hafızam yüzünden evde var mı yok mu hiç bakmadığım, ama nasıl olsa yoktur alayım bir tane dursun diye her defasında sepete attığım pirinç unlarını kullanma zamanı gelmişti işte.

Genelde 1 kutuda 5 minik paket halinde satılanlardan vardı bende. Oysaki tarifte 250 gr. yazıyor. Epey bir  “bunlar kaçar gr’lık” diye kutuyu araştırdım, sonunda 35gr’dan  1 pk. 175 gr. yaptığını gördüm.  Ortalama 7,5 paket minik pirinç unu ile yaptım keki.

İşte tarif (resimden okuyamadıysanız yukarıdaki linklerden de bakabilirsiniz, ben orjinal tarifi kullandım)

 

 

 

Bu da kek yapan minik usta:)

Tabii her kattığımız malzemeden sonra hmm bi tadına bakimm diye diye 10 dak. kek hamuru anca  yarım saate hazırladı.  kekin bitimine doğru çalakaşık daldı hamura yemek için:))

Hepsini ben öğrettim: kek yaparken her şeye parmak  atıp tadına bakmayı, kekin dibindeki hamuru kaşık kaşık yemeği, puding tencerelerinin dibini sıyırmayı…. Üst baş batıyor olsa da madem birşey yapacaklar tam yapsınlar di mi ama:)

 

Bu kekimizin pişmeden önceki hali:

 

 

Bu da piştikten sonraki:

 

Vallahi kek tahminimden çok daha güzel kabardı.  Öyle ki  pişerken bir ara oğlum “hadi anne keke bakalım” diye beni mutfağa sürüklerken  fırının camından bakınca “oha nasıl kabarmış bu yaaaa ” tepkisi ile bende merakla nooldu acaba keke diye baktım. Çok güzel kabarmıştı. Tam 35 dakikada pişti.

Tarifinde yarım bardak süt yazsa da ben bayaa bi doldurdum:) ne kadar sütlü o kadar iyi.. Bana göre kakaosu biraz fazla olmuş ama brownie tarzı yoğun kakao sevenler  için ideal sevmeyenler, benim bir sonraki sefer yapacağım gibi kakao miktarını azaltabilirler…

Birde ufak bir not: Teyzoşum  bu tarifteki un miktarının yarısını pirinç unu yarısını da normal unla yapıyordu diye hatırlıyorum.

Resmi face’e atıp teyzemi de dürttüm ama henüz ses seda yok:) bakalım beklemedeyim..

Denerseniz şimdiden afiyet bal şeker olsun:)))

 

2 responses to “Teyzemin ıslak kek tarifini buldum yupiii….

Bir Cevap Yazın

