Uyku arkadaşım vantilatör

Havaların sıcaklığı şu sıralar yine tavan yaptı… Gece saat  3,5  gibi uyandım yine. İşin pis yanı gece uyanmazsam sabaha kadar sıcağı çok hissetmeden uyuyabilirim ama gel gör ki bir kere uyanınca, sanki uyku boyunca  dinlenen vücut açığı kapatırcasına ter bezlerini çalıştırıyor.

Tabii  ter bezlerinin koşturduğunu  gören beyin durur mu? Binbir düşünce ve fikrin paçasından tuttuğu gibi  gözlerimin önüne hayalgücü eşliğinde hücum ettiriyor. Sıkıysa uyumaya devam et.  İnatla uyumaya niyetlensem de , gözümü  kapadığımda bir anda yan taraftan gelen bi  minik bacak üstüne atlar, çocuğu ezmeden ona  doğru döneyim desem çarşaf bunaltır…

Lakin uyku tutmaz mecburi bi kalkıp evi dolandım .  Yarı  uykulu, yarı uyanık gidip elime yüzüme bir soğuk su bastım.  Hafif ıslak ellerimi  de oğlumun alnına kollarına sürdüm. O ‘da serinlesin hafifçe diye… Klimayı açıp salonda yatsam dedim, sabahın ışıkları gözüme giriyor (ışıkta uyuyamam),  diğer nöbetçi odaya da geçemedim (yatılı misafir vardı)  evde biraz dolandıktan sonra mecbur yine gidip yattım.

Oysa ne güzel  konular vardı kafamda bloga yazacağım.. Hatta uyumaya yakın unutmayayım da yazayım,  inşallah unutmam diye telkin bile yaptım kendime:)

Konuyu unutmadım da o anki hevesim kalmadı (Konu neydi diyenlere: marka merakı)

Bir ara kapalı balkonda bir kenara koyduğumuz vantilatörü odaya getirip, açıp, önüne yatma fikri geçti kafamdan ama yatakta 3 kişi olunca mecburen yine vazgeçtim. 1) oğluş zaten sıcaktan terlemiş, bi de vantilatör açıp hasta olmasın,2) oğlumun büyük versiyonu zaten  vantilatör karşısında uyumaya toptan karşı… tutulurmuşum.

Valla gençken nerdeyse bütün yazlarım gece vantilatör karşısında geçerdi hiç de birşey olmadı. Zaten bendeki mantık şu ;  eğer terli değilsen ne vantilatör önü  ne cereyan hasta falan etmiyor. Kendimi bildim bileli terlemekten nefret ederim. Isım yükselmeye başladığı an soluğu cam önünde alıyorum.

Arabada gidiyorsam camlar sonuna kadar açık olacak… Doğal rüzgarı seviyorum.

Ama klima … Feleğimi şaşırtıyor. Otelcilik  zamanında sinüzit diye  yatak döşek yatmalarım hep  klima alerjisi çıktı…

Çok sıcaklar için faydalı bir alet olabilir. Oğlumuz doğunca bizde aldık eve. Genelde, klima ayarından çok, nem alma özelliğini kullanıyoruz. Ortamdaki nemi  çekince zaten hava otomatik olarak nefes alınabilir bir hale geliyor. Hatta iki gecedir oğlanı salonda uyutuyorum sonra odaya  taşıyoruz.

Aslında eşim diyor oğlanın yedek yatağını getireyim salona, biz de burda uyuyalım diyor ama olmaz diyorum. Sonra o yatak döşek yaz sonuna kadar çıkmaz salondan… Ben biliyorum başıma geleceği:)))

 

Ben bu kadar rüzgar düşkünüyken eşim de  bir o kadar tersi… En ufacık  esintide mutlaka tutulur. Gerçi geçtiğimiz 8 yıla nazaran artık eskisi gibi nanemolla değil şükür:)  Erkek milleti çok terliyor dolayısı ile de hemen hasta oluyorlar. Oğlumda  aynı … Gece sadece bezle yatırdım, babası “terler, birşey giydirelim de terini çeksin” dedi. Kolsuz bir tshirtü kafasından geçirirken bir baktım yastığı sırılsıklam:(

Yok mudur bunun bir çaresi falan?

Acaba boş bir sprey şişesine dolduracağımız suyun içine azıcık lavanta yapı falan damlatsak gece uyandıkça fıs fıs sıksak olmaz mı? Durun ben bi deneyeyim, olur mu olmaz mı söylerim.

Çok eskilden ya Avon ya Oriflame’in vücut spreyi diye sattığı bi ürünü vardı.  çok hafif  bir kokusu vardı, sıktığında vücutta hani nane şekerinin üstüne su içtiğinde ços eder ya:) öyle bi his bırakıyordu.. bir daha da ona benzer bir keyif veren sprey bulamadım açıkçası.  Şu şisedeki lavanta suyunu bi deneyeyim en iyisi..

Kısacası bu  akşamdan itibaren vantilatör bizim odada açılacak.

Terlemeye mahal vermeden,  çekeriz pikemizi üstümüze uyuruz.  Ohhh serin serin….

5 responses to “Uyku arkadaşım vantilatör

  1. Vantilatoru dusuk ayarda ac, yonunu duvara ver. Hava duvardan sekip yatagin uzerine yelpaze gibi dagilacak sekilde.
    Vucut spreyini kendim yaptim ben. Lush spreyim vardi bos, watsons’ta da bos sprey kutusu satiliyor gerci…
    Icine soguk su.
    Aromalandirmadim. Ama, okaliptol filan damlatilabilir aslinda. Serinlik verir. Biraz kolonya bile olur. buharlasirken, vücudun ısısını düşürür.
    Kanim pekmez kivaminda bu sicakta. Minimal hareketlerle yasiyorum..

    • duvara verdikten sonra ne anladım 🙂 direkt bana gelmesi lazım anca fayda ediyor:)
      Spreye ne aroması koydun? ben lavanta diye duşundum…
      pekmez kıvamında kan için limonata birebir.. babam kanı sulandırır der.
      Ne zaman vücudumda kanım akmıyor gibi gelse içerim limonlu su. dene faydasını görürsün;)

  2. Ben de en ufak esintide tutulup kalanlardanım ama sıcaklar çekilmiyor. Biz de yarı gece 3 kişi yatıyoruz yatakta. Geçen hafta eşim vantiletörü getirdi odaya, ilk gün karşı çıktım hafiften boynum tutulmuş gibi uyandım ama sonraki günler esintiyi farketmedim bile, bu sıcaklarda vantilatör hayat kurtarıyor gerçekten. Salonda klima var, Barış doğmadan önce denemiştik salonda yatmayı, dediğin gibi yatak döşek çıkmadı salondan, bir daha niyetlenmedik hiç:))

Bir Cevap Yazın

