Atık yağlarınız ne yapıyorsunuz?

Evde kızartma yaptığınızda  kalan yağları lavaboya mı döküyorsunuz?

Peki o lavaboya dökülen yağların doğada  çözülmediğini biliyor musunuz?

Ya da doğadan banane diyorsanız  lavabonuza zarar verip , evinize zoraki tesisatçı çağırıp bir ton para bayılıp o lavaboyu  ve tüm gider sistemini yeniletmek zorunda olduğunuzu?? *

Aslında yapılacak şey çok basit:  Cam şişede  aldığınız bir meyve suyunu bitince kenara ayırın,  kızartma yaptığınız tencere yada tavanızdaki yağı  soğduktan sonra bu kavanoza boşaltın.

Yada cam şişenize kıyamıyorsanız plastik yoğurt kaselerinize boşaltın. (kebir yoğurtlarının kaplarını kullanıyorum ben. çok kalın plastik olduğu için erime olayı da olmuyor.

Ammaaan kim uğraşacak demeyin  5 lt. olduğu zaman  444 2845 nolu telefonu arayıp haber veriyorsunuz  gelip evinizden alıyorlar.

Zor değil yani doğa için kılınızı kıpırdatmak…

Hem bildiğim kadarıyla Ezici bu atık yağları yakıta yada  elektriğe dönüştürüyor…

Kim bilir belki ilerde daha az elektrik faturası ödeyip Marmara’dan bile denize  girebilirsiniz.

Ya da bundan bir 25 sene sonra  çocuğunuz hala balık yiyor olabilir…

 

Bakın burda atık yağın çevreye zararları yazıyor .

Burada da Ezici’nin yazdıkları…

 

Ayrıca o ne idüğü belirsiz yağları kızartmak için kullandığınız tencere ve tavalarınızı  da daha zor temizliyorsunuz. Siz en iyisi anam babam usulu zeytinyağına geri dönün hem sağlıklı, hem lezzetli…Zeytinyağı ile yaptığınız kızartmadan sonra tencereler çoook daha kolay temizleniyor.

Tabii ki  zeytinyağı bile olsa kızartmadan sonra atık yağa girer.. Söylemeye gerek yok sanırım;)

 

 

* : Yok öyle birşey aslında ya da vardır bilmiyorum:) Sadece gözünüzü korkutmak için yazdım , doğayı düşünmüyorsanız da belki cebinizi düşünüp yapmazsınız diye:)

21 responses to “Atık yağlarınız ne yapıyorsunuz?

  1. Harika bilgilendirici bir yazı olmuş. Oldukça da pratik, biriktirip – aldırıyoruz. Kızımın okulunda duyurusu yapıldığında süper bir uygulama diye sevinmiştim. Ancak evde ayda yılda bir defa kızartma yapıldığından bu birikim bizde olmaz maalesef. Ama bu uygulamayı duyurmakta fayda var elbette.

    • ya aslına ezicinin sitesinde diyorki, apartmanla anlaşılırsa apartmana zimmetli olmak kaydıyla 50 lt’lik toplama kabı veriliyormuş. yada bir yerlerden o eski dev gibi bidonlardan koyacaksın kapıya gelen geçen içinde biriktirecek, toplanınca gelip alacaklar.. benim evdeki yogurt kabındaki yağ doldu nereye versem diye ararken buldum açıkçası:) ayrıca ödül için tşk:) çok mutlu oldum….

  2. yav iyi diyon hoş diyon beş litre kaç yılda birikiyor biliyon mu? yılda 2-3 litreyi geçemedim bir türlü.balkonda sidik gibi duruyordu.en son sinirim tepeme çıktı çöpe attım bidonuyla

    • zaten benim elimde de 2,5 kg’luk yoğurt kabı dolusu yağ oldu. onu ne yapayım derken buldum. yakınlarında restoran veya otel varsa götür onlara ver, onlar atık yağları toplatıyorlar. yada çöpe koyacaksan bile kapaklı birşeyde koy, çöpleri ayrıştıranlar kapıtları toplayıp sattıkları gibi bunlarıda satarlar belki. yada ipek’İn dediği gibi muhtara gönder;)

  3. Ezici oyle iki gram yag icin kapiya gelmiyor.
    Gercekten nadiren kizartma yapilan bir mutfagim var. Ekici ayran sisesine biriktiriyorum yagi.
    Goturup muhtara veriyorum.
    Belediye aliyor, biyodizel….
    Zeytinyagi kizartma icin agir olur. Findikyagi oneririm.
    Yanma derecesi o kadar yuksek ki.. Karbonize olmuyor, kanserojen degil, temizligi bile zeytinyagina gore birkac misli kolay.

    • Aslında en güzeli o da ,işte arada bir can çekiyor. bizde de öyle çok sık yapılmaz. Ama şöyle bir kuru köfte, yanında patates kızartması,yada soslu patlıcan fena mı olurdu:)) Fırında da çoğu şey güzel oluyor gerçi, ama arada bir yapılabilir;)

    • bir an aklıma geldi yazdım:) Aldıklarını duymuştum ama ne kadar olunca aldıklarını bilmiyordum,aradım sordum. İpek’in dediği gibi muhtralıklara da verebiliyormuşuz:)

  4. ben kızartma yapmıyorum pek nadir yani..yapınca da sonra şişeye koyup çöp odasına ayırıyorum..bizim sitede topluyolar ztn. alıolar oradan..
    bence sizde eğer sitedeyseniz yada apartmanda filan oturuyorsanız apartmana bir yazı yazın yada site yönetimi ile konuşun..
    hani cam şişe pet şişe karton şişe ayırın diyor ya belediyeler sonra onun için haftanın 1 günü geliolar bence arayın belediyeyi mutlaka bunun içinde haftanın yada ayın belirli günü gelirler..eğer gelmezlerse de siz organize edebilirsiniz bence..birleşin, örgütlenin ;PPP

      • :)))) var var hemde çookkkk fazla..anadolu yakasındayım beeennn..
        bakma sen yaa evden küçük tuvaleti çalmışlar mimar orayı baştan evde 2. tuvalet olarak çizmiş sonra çıkarmışlar evin içinden.. orayı ardiye ve çöp odası olarak kullanıyoruz..onun yerine evde 2 tane tuvalet olmasını tercih ederdim..neyse konuya döneyim 🙂
        bizim sitede yok cam şişe karton ayrımı..onları biz ayırıyoruz ayrı ayrı çöp odasına görevli hallediyor..
        benim KV nin apartmanda var..belediye gelmiş karton variller koymuş..camşişe pet şişe ayırıyolar orda..sonra belediye her pazartesi topluyor..emin değilim ama çoğu belediye bu hizmeti veriyor..bence sormak talep etmek lazım.

Bir Cevap Yazın

