Ablamın Keki…

Ablam diye demiyorum ama çok güzel yemek yapar,  sadece yemek değil, tatlı, tuzlu her şeyi güzel yapar.

Yani bende yaparım  ama çok da özenmem. O özenir, süsler,  şık sofralar falan kurar.

Allah bu halime acıdı, onun yerine çok güzel yemek yapan bir eş verdi de Allah’tan aç kalmıyoruz. Detaylı yemeklerin hepsini Tolga yapar, bende  en acilinden karnımızı doyuracak kadarını kurtarsam yeter diye düşünürüm.

Birde bir yemeği sürekli yapmazsam nasıl yapılacağını, pişme süresini falan unutuyorum.

Yani tamam teoride nasıl yapılacağını unutmuyorum ama pratikte pek bir arıza çıkıyor. En basitinden geçen gün evde  pişirmeye kalktığım mercimek yemeğini, dibini tutmaya yakın, internetteki  üçüz annesinin uyarısı ile son anda kurtardım mesela.  Yemeği düdüklüye atınca kontrolü kaybediyorum ya – göremiyorum, karıştıramıyorum sadece koku duygumla pişip pişmediğini anlayabiliyorum  ve bu beni bazen cidden zorluyor…

Sosya medya’daki muhabbetlerin  böyle güzel tarafları da var. Bir şey soruyorsun hoop bir sürü yerden cevap geliyor. Bence çok  keyifli.. Mesela dün evdeki kabak ve patlıcanlara kara kara bakıp ne yapacağımı düşünürken Melis sağolsun yetişti imdadıma. “Küçük küçük doğra azıcık yağla fırına at , üstüne sarımsaklı yoğurt yap, nefis oluyor” dedi.

Yaptım..  Fırına girmeden “Aman Allah’ım ne kadar çok oldu, kim yiyecek bu kadar yemeği” dediğim sebzeler pişerken küçüldü, üstelik de enfes oldu. Tavsiye ederim.

Gelelim  ablamın kek tarifine;  -zaten kek diye başladım yine daldan dala kondum-

Benim normalde kısa sürede pişen ve çok uğraştırmayan kek  tarifim var. 25 dak. pişiyor ama sonuçta ev keki gibi değil daha ziyade pandispanya gibi ince bir kek oluyor. Oysa ben, adam akıllı evde yapılan (sanki bizimki sokakta yapılıyor) anne kekinden istiyorum. İnternetteki tarifleri deneyince olmuyordu bir türlü:(

Ablam dün yaptığı keki facebook sayfasında paylaşınca arayıp hemen tarifi aldım. Eve  gider gitmez de yaptım.

Bu benim yaptığım;

Bu da ablamın yaptığı:

Tabii ki ablamın ki daha güzel, ben daha güzel görünsün diye keki tepe taklak ettim;)

Ve işte malzemeler:

3 yumurta,

1,5 su bardağı toz şeker

1 su bardağı süt veya yoğurt (biz sütle yaptık)

1 su bardağından 2 parmak az sıvıyağ (ben yarı ayçiçek, yarı zeytinyağı yaptım)

2,5-3 su bardağı un

kabartma tozu ve vanilya

Bütün malzemeler teker teker konur karıştırılır. Keki neli yapmak istiyorsanız onları ilave edebilirsiniz. Ben ceviz,tarçın, zencefil ve damla çikolata koydum. Ablam  zencefil yerine kuru üzüm koymuş.

Malzemeler karışınca önceden ısıtılmış  180 derecedeki fırında 35-40 dakika kadar pişer. Kek pişene kadar fırının kapağını açmayın, en sonunda pişip pişmediğini anlamak için de kürdanla bakabilirsiniz…

Hadi bakalım canı çeken doğru mutfağa… haa bir de söylemeyi unuttum bizimkilerin bu kadar lezzetli olmasının püf noktası: her ikimizde de çocuklar olaya el attı:) ondan..

5 responses to “Ablamın Keki…

  1. Abla keki hakikaten feci iştah açıcı, ellerinize ve emeğinize sağlık.

  2. Ah biliyorum ben bu keki…Süper ötesi bir tariftir bu ve en iyi tarafı da içine ne koyarsan koy (havuç rendesi, üzüm, ceviz, tarçın ya da portakal kabuğu ve vanilya, vb) mükemmel olur. Bu yüzden bazıları buna “garanti kek” de derler:))) ben yağını şekerini yarıyarıya azaltıp içine elime geçen herşeyi doludurup peri için besleyici bir öğün haline getiriyorum bu keki.

Bir Cevap Yazın

