Tatil Seyri…

İnsanlık için  miniminnacık ama benim için kocamaaan bir süre gözüken zaman diliminde burayı biraz ihmal ettim. Malum, bayramdı yıllık izindi,işe dönüş ve biriken işlerin toparlanması  derken oldukça zaman geçti. Kısa kısa bir özet geçeyim en iyisi…

Uğurcan Eylül’de 5 yaş sınıfına başladı. Artık yeni öğretmenimiz Çiğdem Öğretmen. Serda öğretmenimizin izinli olduğu zaman onsuz çok zorlanmıştık ama daha sonra ne yazık ki ortaya çıkan sağlık problemleri yüzünden oldukça uzun bir süre okula dönemeyeceğini öğrendik. Ayrıca zaten 5 yaş sınıfına Serda öğretmenin değil, Çiğdem öğretmenin gelecek  olmasına biraz erkenden alıştılar o kadar.

Çiğdem öğretmenimiz de çok cici, güleryüzlü hep, ayrıca sabahları okulda  ilk o olduğu için Uğurcan’ı yuvaya bırakırken her sabah öğretmenini görmek de büyük lüksJ

Bunun dışında okulda buluna havuzda çocuklar yaz boyunca Bora öğretmenden yüzme dersi aldılar. Yüzme tahtalarıyla bir uçtan bir uca gidip gelmişler.Zaten su kuşu benimkisiJ O yuzden tatile çıkınca hiç kolluk ve simit olayına girmedik. Zaten Uğurcan eskiden beri takmayı sevmedi onları…

Tatile Akçay’a gittik(annemlerin yanına) Tatil yerinde yaşamanın keyfi başka.. Bir kere araba kullanmana gerek bile yok. İki adımda sahildesin, iki adımda çarşı içinde…Adım başı istediğin yerde denize girebiliyorsun. Balkonda doya doya oturabiliyorsun, balkonlar kocaman.

Gerçi Akçay’ın denizi bize pek hitap etmedi çünkü kumsal yeri yok, heryer taşlık. Denize girerken deniz ayakkabısı giymen gerekiyor falan. O yüzden bizde günübirlik Cunda, Altınoluk, Behramkale Assos –ki en favori yerimiz- gezdik. Aslında Ayvalık’ta bir de Badavut var ama bu sefer oraya gitmedik.

Ayvalığın içine girişte yine çok trafik vardı(gitmişken ayvalık pazarını da gezelim demiştik)  o yüzden hemen girişten Cunda tarafına döndük. Teyzem’in evinde kısa bir duraklama yaptıktan sonra hep birlikte deniz kenarına gittik. Açıkçası ben Cunda da böyle keyifli denize girilen bir yer olduğunu bilmiyordum. Bir tek Ortunç vardı. Oraya müşterisi değilseniz almıyorlar zaten. Patriçya koyuna giden yok çok bozuk, ayrıca denizi de öyle ahım şahım değil…

Onun haricinde Altınoluk’un arkasındaki dağlarda bent varmış. Arkadaşım Gönül ve ailesi sağolsun öyle bir ballandıra ballandıra anlattılar ki, ertesi sabah bizi de oraya götürmek zorunda kaldılarJ

Diğer adı “Şahin Deresi” olan bent’te derenin aktığı yerden başlayarak yavaş yavaş yukarıya kaynağına doğru yürüyorsunuz. Ama yoldan değilJ İşin hem güzel, hem zor yanı burası zaten. Bir yandan sırt çantanızı taşıyorsunuz, diğer yandan hem düşememek adın acaba sarf ediyor, hem de çocuğunuzun elinden tutup suların ve yer yer yosun tutan taşların /kayaların üstünden atlaya atlaya yürümeye çalışıyorsunuz…

İnanılmaz bir keyif. Derenin aşağısında piknik alanları falan var. Yukarıya (yani kaynağına) sanırım sadece bilenler gidiyor. Su soğuk. Terlikten ziyade kaymayan deniz ayakkabısı veya ıslanmasını göze aldığınız bir ayakkabı ile gitmeniz lazım. Ortalama 40 dakikalık bir yürüyüşten sonra ( 40 dak. gözünüzü korkutmasın, 3 aşamada çıktığınız için aralarda durup dinlenebiliyorsunuz ve zaman nasıl geçtiğini anlamıyorsunuz) sonunda tepeye varıyorsunuz.

Altınoluk’un içinden baktığınızda dağların arasındaki boşluk gibi görünen alanın içinde olmak garip hisettiyor insana..

Sanki her an bir taşlar tepemize devrilecek gibi, hepsi kenarda duruyor ve altları boş. Kayaların biraz ilerde birleştiği yerde yukarıdan şelale akıyor. Cesur ve genç arkadaşlar şelalenin oradan bol bol suya atladılar. Ancak bizim büyütmekle yükümlü olduğumuz çocuklarımız olduğundan J böyle bir adrenaline cesaret edemedik J Zaten o buz gibi suya bile bağırış çağırış girdik. Suyun soğukluğunu söyle tarif edebilirim sanırım;

Öncelikle ayak bileklerinizde suyun buz gibi oluşunu hissediyorsunuz. Su bileklerinizden  belinize doğru ilerlerken klasik olarak “su çok soğuk” çığlıkları atıyorsunuzJ Bu arada tabii eller havada. Suyun içinde belinize kadar geldikten sonra ellerinizi dirseklere kadar sokmayı deneyip anında geri çekiyorsunuz ve damarlarınızın acıdığını ve yandığını hissediyorsunuz. Hani kışın çok soğuk suyun altında elleriniz uzun süre tuttuğunuzda hisettiğiniz o acıyla aynı işte…

Ama bu acıyı sadece ellerde hissetmek de ayrıca çok tuhaf çünkü belden aşağınız ya suya alıştı yada hissetmiyorsunuz J

Gönül’le birbirimize bakıp hadi bir cesaret dedikten sonra açılışı Gönül yapıp çığlıklar  eşliğinde bir anda suya girdik.(Kafalarımızı sokamadık ama)

İlk giriş anında üşüyorsun sonrasında vucut çok kısa bir süre sonra alışıyor hatta ve hatta biraz daha kaldığında bırak suyun soğukluğunu hissetmeyi sanki kaynar suda yüzüyormuşsun gibi hissediyorsun.  Sudan çıkınca  üstümüzden buhar çıkacak sanmıştık oysa ki J

Ve tabii bu eğlenceden çocukları mahrum etmek olmazdıJ “Çok soğuk, çok soğuk” diye diye geldiler onlarda yanımıza J

Zaten yol boyu ayakları sudan hiç çıkmamıştı ki….

Kısaca tatilin en keyifli günlerinden  biriydi…. Eğer yolunuz düşerse muhakkak gidin, bizim kalbimizin kaldığı Ege’yi birde böyle gezin…

Ve işte resimlerden birazı …

11 responses to “Tatil Seyri…

1. Akçay’ın denizini değil ama gezilip görülecek yerlerini çok sevmiştim ben de. Barış doğmadan önceki sene orada yapmıştık tatilimizi. Şahin deresine gidemedik ama günübirlik turlarla Hasanboğuldu’ya ve adını şimdi unuttuğum Şahin deresine benzer bir kanyona gitmistik. O buz gibi suda yüzmüştük biz de.
    🙂 Uzun süre yazmayınca merak etmiştim, güzel bir tatil geçirmişsiniz ne güzel.

• Geldim canım geldim:)
      Hasan Boğuldu’ya gidemedik, onun yerine Pınarbaşına gittik biz,ama orda yuzem yeri yok sadece piknik alanı vardı…

2. Harika bir tatil olmuş.
    Hasanboğuldu da güzeldir, ama aslında, Sabahattin Ali’nin hikayesini okumadan gitmemelidir.