Su baskını…

Cuma günü  saat sabaha karşı 05:00 sularında eşimin feryadı ile yataktan fırladım. Koridora çıktığımda ayaklarımın sular altında kaldığını fark ettim.

Acı ama gerçek…

Havlu almalıyım, havlular… havlular.. banyo dolabındaydı..yok yok onlar yetmez,yatak odasındaki dolaptan almalıyım diye ışık hızında bunlar aklımdan geçerken ve vücudum beynimin hızına ulaşamazken birde banyoda kayıp düştüm mü..düştüm:)

Açıkçası Tolga seslenince ilk önce deprem oluyor sandım.Çok şükür değilmiş…

Meğer mutfak lavabosunun altına takılan tortu önleyici 3 basamaklı arıtma zımbırtısının bir tanesi basınçtan patlamış bütün gece akmış sular.

Salon ve arka odamız hariç her yerde 2 parmak su vardı..Mutfak,koridor,antre, biri ardiye olarak kullanılan 2 adet banyo ve en kötüsü oğlumun odası… Bizim yatak odası çok az su almış.

Eşim vanayı kapatıp oda eşiklerine havluları kodu, bende oğlanın odasını kurtarmaya giriştim…

en kötüsü o odaydı çünkü zemini parke:(( Odasında yerde duran büyük halı suyun çoğunu çekmişse de yine de  parkelerde hatırı sayılır miktarda su vardı:((

Ben çekçekle suyu koridora attım, Tolga’da suları banyoya yönlendirdi… Sabah 7 :30 gibi evdeki suları banyolardaki süzgeçlerden gönderip kahve molası verdik.

8 gibi kuzucan uyanıp kahvaltı ettikten sonra okula götürdük. Allah’tan o hengamede hiç uyanmadı ve çok şükür ki benim koynumda uyuyordu:))

Açıkçası  gece akan su sesini eşimde bende duymuşuz. O benim uykumun kaçtığı için ya duş yaptığımı yada bulaşık yıkadığımı sanıp tam söylenmeye kalkmış ki su bastığını farketmiş:) bende onun tuvalette olduğunu sanmış hatta ve hatta çabuk çıksa da oğlum uykusunda su sesini duyup yatağa işemese bari diye aklımdan geçirdiğimi hatırlıyorum (yatak odası tam banyonun karşısında da) ama sonra uykuya yenik düşüp sızmışım…

Arıtmacı arkadaşlar 10:00 gibi gelip tortu tutucuları değiştirip bir de ekstra basınç ayarlayıcı yerleştirene kadar hiçbir şey yapamadık tabii.

Onlar işini halledip gittikten sonra koçiş balkonda yollukları yıkamaya girişti, Sağ olsun Sedef’im de atladı yardıma geldi, hem bize yemek yaptı,hemde sayesinde evimde biriken atmaya kıyamadığım ne var ne yok temizledik:)

Kapıya koyduklarımızı gördükçe bunlar bizim evden mi çıktı diye hayretler içinde kaldık.

Temizlendik, ayıklandık, ferahladık. Lakin her şeyi yetiştirme çabası içindeki koşturmacaya vücut tepki gösterdi:)) Her yanımız tutuldu.

3 gün boyunca  çamaşır makinası neredeyse aralıksız çalıştı. Demek ki neymiş, evde ne kadar çok havlu var diye şikayet etmiyormuşuz. Gün gelir hepsi lazım olabiliyormuş:))

Ayrıca su basması vesilesiyle buzdolabı,fırın..vs bütün dolaplar çekildi ev resmen kırklandı, genel temizlik oldu:))) (tamam bazılarınızın evinde bu işler rutin olarak yapılıyor olabilir ama bizim evde yapılmıyor)  buzdolabını arkasından zamanında oğlumun kaybolan emzikleri çıktı o kadar diyeyim yani:P

Haa bir de eşim dedi ki: Ben 9 senedir Pollyanna ile evliymişim de haberim yokmuş, evin su basmasına bir şükretmediğim kalmışmış:P

 

 

5 responses to “Su baskını…

    • :)) zaten olan olmuş,o saatten sona bu nasıl olur,niye benim başıma geldi diye hayıflanıp kendi kendini kurmanın alemi yok ki:)) iyi yanında bakmak lazım;)

  1. Ooo kötü olmuş 😦 Allah korumuş ailenizi, verilmiş sadakanız varmış diyebilirim.
    Bir tanıdığım aynı şekilde sizin gibi uyanıp ayakları yere bastığı anda elektrik çarpıp rahmetli olmuştu 😦 Evde elektrik kaçağı varmış.

    Bu arada kköklü temizlik tabii ki de çok iyi olmuş. Bahane olmuş işte 🙂

    Geçmiş olsun tekrar…

    • elektrik olayını eşimde söyledi böyle olsaydı böyle olurdu diye… o saatten beri ucuz kurtulmuşuz diyorum. evet sanırım verilmiş sadakamız varmış.

Bir Cevap Yazın

