Öksürüğe Veda…

Bloguma yine istemeden uzuuunca bir ara verdim. Önce oğlan hastalandı, tam o atlattı derken sırayı ben kaptım. Farenjiti sinüzite dönüştürüp 4 gun yatmayı becerdim. Ne illet birşey anlatamam şu sinüzit. Tabii ben kendime kendime bakmayı beceremeyince Akçay’dan acil hastabakıcı niyetine anneanne transferi yaptık 🙂

Tam toplarlanıp işe başladım derken, şantiyede ofis olarak kullandığımız daire satıldığından karşı daireye geçmemiz gerekti. El birliğiyle ofisi taşıdık, tam adamakıllı yerleştik bu sefer de daire sahipleri dairelerine yerleşmeye başladı… E eve gidince de yemeğiydi banyosuydu derken valla oğlanı 21:00’de yatırıp masalını okuyup bende karşısındaki koltukta sızıyordum.

Hal böyle olunca da yazacak çok şey birikti…

Ama önce oğlumun okulundan aldığım  öksürüğü kesen bal tarifini yazmak istiyorum.

Kestane balının içine karıştırılıyor, öksürüğü 2-3 gün içinde kesiyor. Bende okuldaki bir başka veliden duydum, Gülbahar hocamdan rica ettim bana da yazdı verdi hem tarifini hem yapan yerin adresini…

İşte Karışım:

Kestane balı

Polen

Tarçın

Havlıcan

Zencefil

Çörekotu

Keten Tohumu

Keçiboynuzu tozu

Bütün malzemeleri kestane balına karıştırıp sabah akşam 1 kaşık yediriyorsunuz kuzuya, tabii kendiniz de yiyebilirsiniz.

Tadı macun kıvamında ve çok muhteşem değil. Ama etkisi süper. Artık ilaç falan vermiyorum oh beeeee…

Tabii doğal olarak aktar bala konacak karışımların ölçüşünü vermiyor. Ama zaten karışım ayrıca paket halinde satılıyormuş. Paketi 5 TL. Kestane balını da ister oradan alın, ister bildiğiniz başka bir balcıdan. Biz hepsini ordan aldık. Küçük bir kavanoz bal ve karışım 35 lira tuttu.  (Aralık 2012) tarihi de yazdım ki ilerde  vay efendim ben burda okudum 35 liraymış şimdi niye bu fiyat olmuş demeyin ilerde:D

Aktar Küçükyalı’da ki Baharatçı Muhsin Bey

Telefonu da Ahmet Aktaş:  0216 366 3266

Ayrıca dün akşam Sedef’lere gitmiştim. O da Meşhur İpek hanımın çiftliğine gittiğinde oradan aldığı iki tane şişeyi çıkardı birinde bronşit pekmezi yazıyordur, diğeri de öksürük için. İpek hanımla ben hala tanışamadım aa methini çok duydum, hikayesini okudum. Ama hala kısmet olmadı. Aklımda… yolun o taraf düşerse uğrayacağım yerlerden biri… Gerçi isteyene mahsulleri kargo ile de gönderiyormuş.

Haberiniz olsun…

10 responses to “Öksürüğe Veda…

  1. Geri bildirim: Sen yeter ki ye oğlum… « kelimeperisi·

  2. Geri bildirim: okul zatureesi diye birşey varmış… | kelimeperisi·

Bir Cevap Yazın

