kendi yatağına geçiş

Yaklaşık 2 sene önceydi…

Oğlum iki yaşında, daha yuvaya başlamamış… Babamızın  bir arkadaşı, Gelibolu’daki yazlığına 2 günlüğüne giderken “hadi sizde gelin” diyor.

Mevsim yaz, hava sıcak… ben haftanın 6 günü çalışıyorum… Uğurcan evde babasıyla vakit geçiriyor…

Tolga’nın (eşimin) işi  müzik olduğu için  çoğunlukla akşamları işe gidiyor. Oğlana nöbetleşe bakıyoruz. Ben eve geliyorum o işe gidiyor, O geliyor ben gidiyorum falan…

Nerde kaldık?  .. evet .. Gelibolu…

Hava sıcak , işler kesat, eşim dedi ki: Gidelim iki günlüğüne , sen zaten iştesin  Uğurcan’la bize de değişiklik olsun. haftasonuna kadar döneriz.Hem sende dinlenmiş olursun iki gün, nefes alırsın.

Adam haklı , evde sıkılmışlar.. Ben yıllık iznime daha çıkmamışım.  Hem oğlanda gezmiş olur. E yanındaki arkadaşta hem tecrübeli bir baba bizimkinin yanısıra o da gözkulak olur.. İçim cız ederek tamam dedim.

Bir sabahın kör karanlığında yolcu ettim onları ağlayarak…

O döneme kadar Uğurcan kendi yatağında uyuyordu ama parmaklıkları inik kullanıyorduk. Lakin zaten rahatlıkla tırmanıyordu.

Hem gece kalktığında boş bulunup kendini parmaklıklardan atmasın diye, hem de rahat batması hastalığım sebebiyle büyüyen yatağının önce parmaklıklarını söktüm,sonra ayak ucundaki komidini indirdim. Yatağını normal yatak haline getirdim. Odasının şeklini  değiştirdim.

Aklımca gelince süpriz yapacaktım. Elimde patladı:)

Geldiler…Benim oğlan  odasını çok sevse de zırt pırt yataktan çıkmak çok hoşuna gitmişti.

Gecenin bir yarısı uyanıp anneeee diye yatağın tepesine dikilmeye başladı.  E hadi 1-2, geri götür yatır, gel, kendin yat bir daha uykuya dala ya da dalama, sabah erken kalk, işe git… Derken bir süre sonra pes edip artık geri gönder (e) memeye başladım.

Geldi mi hoop attı kendini yatağın ortasına ..Kalış o kalış…

Tam 2 sene koklaya koklaya yatırdım koynumda:)) ohh mis…

Tabii şimdi mis diyorum(kendi yatağına geçtikten sonra)  o zamanlarda yediğim tekmelerin, yataktan kalkarken ki bitkinliğimin haddi hesabı yoktu.

Bir kere sürekli tetikte uyuyorsunuz: aman dönerken çarpmayayım , aman yastık yüzüne gelip burnunu kapatmasın, dönerken yataktan düşmesin (ki kaç kere uykumun ortasında sıçrayıp çocuğu saniye farkıyla yatağın kenarında yakalamışlığım vardır)

Tamam o kendi yatağında uyuduğunda da kulağınız süreki orda gak dese kalkıyorsunuz ama aynı yatakta yatmak başka…

Güzel yanları olduğu kadar zorluğu da çok başka…

Valla benim adam dayanamadı gitti başka odadaki çek-yatı açıp yatak yaptı kendine, orada yatıyor artık…Çocuğu tek başına yatırmaya alıştıralım derken adamı alıştırdık:))

Şimdi koca yatak bana kaldı döne yatıyorum:P

Gelelim işin faydalı bilgi kısmına: önce ben bir müddet onun yatağında yatmaya başladım (ki tek kişilik yatakta vücudunun bir kısmı yatağın dışına taşıyor.. feci rahatsız bir durum)

Tabii önce yatmamak için sayılan bahaneleri ortadan kaldırdık, yok canavarlar varmış (canavar sayılan fosforlu yıldızlar duvardan söküldü, duvar susleri olan ve aynı zamanda yatak takımının modelindeki ahşap ayıcıklar duvarlardan indirildi)

Tavan ışığı dışında eğilip bükülebilen sarı ışıklı bir abajur kondu( eğilip bükülmesi şöyle ki: abajur yukarıdayken odaya daha çok ışık veriyor ama yere doğru eğdiğinizde daha  az, loş bir ışıkla uyku moduna sokabiliyor çocuğu)

Yatağa yatınca  bir-iki masal okuduktan sonra ben uykum gelmiş gibi yapıp iyi geceler dileyip gözlerimi kapatıyorum ve uyumaya başlıyorum, beni izleyen oğlumda  yavaaaş yavaş bana baka baka sızıyor:)

Ama benim bu  numaradan uyuma olayım çoğunlukla gerçekten uyumaya dönüşüyor ve eşim beni kaldırmamışsa   gözümü aynı şekilde geri açıyorum…

Taaa ki…

Bizim oğlan okulda oyuncağını elinden alan  bi kızın kolunu ısırıncaya kadar… Paşa paşa okula gidip çocuğumuzun paylaşımcı olmayı öğrenmesinin gerekliliğinden,  bize çok güvendiği için okulda herkese sizi  anneme babama söylicem diye kafa tutmasından,  gece  koynumuzda yatmasına varana dek güzelce fırçalanıp geldik.

Bol gözyaşlı ve acılı geçen o gecenin ardından önce masal okurken yanında yatma huyundan vazgeçtim. Yatağını yanına koltuk koydum, oradan okudum masalları.

Bir müddet neden yanımda yatmıyorsun anne dedi. Bende onun çok güzel ve kocaman bir yatağı olduğunu ve ona ait olduğunu anlattım:) ama isterse bir müddet elimi tutarak uyuyabileceğini söyledim.  Birkaç gün eli elimde uydu sonra elimi tutmayı bıraktı.

Bir kaç gün de  öyle devam ettik, sonra koltuğu yatağının yanından kaldırıp karşısına koydum. Şimdi ben karşıdaki koltukta  masalını okuyorum. O da yatağında ayıcığına  sarılıyor. Masal bitince ben koltukta uyukluyorum o da yatağında:))

Oğlanı uyutayım derken bende minicik bir şekerleme yapıyorum. İyi geliyor…

 

 

 

7 responses to “kendi yatağına geçiş

  1. Bak, tam birlikte uyuma olayımızı akışına bırakmaya karar vermiştim ki beni ikileme soktun 🙂 Biz şu an sizin bir önceki aşamanızdayız. Gece o uykuya dalana kadar, yanında yatıyorum, sonra bizim yatağa geçiyorum. Gece uyanırsa yanımıza geliyor, uyanmazsa gelmiyor. Benim bu konuda elimi kolumu bağlayan şey şu: Korkuyorum diyor. Ya bu bir bahane değilse, ya gerçekten korkuyorsa, ben onu yalnızlığa zorlayarak yanlış bir şey yapmış olmaz mıyım? Off, bilemiyorum valla!

    • bende aynı senin gibiydim (ki hala endişelerim var) ama öğretmenimiz o kadar net konuştu ki, yani ben çalışıyorum oğlum bana doyamıyor, kokumu alarak uyması lazım falan diye anlatıyordum kadın bana siz şimdi iyi bir şey yaptığınızı sanıyorsunuz ama ilerisi için ne kadar kötülük yaptığını biliyor musun dedi? benim ömür boyu onun yanında olacağımın garantisi var mıymış? (zaten bu sözden sonra benim kafamdaki felaket senaryoları devreye girdi,musluklar açıldı gözyaşları boşaldı) Sağ olsun eş kişisi de hep sen yüz veriyorsun diye mum dikti.. off Görkem offf… şimdi sadece tatil gününde benimle yatmasına izin veriyorum.Kural: sadece tatil günü annenin yatağında yatılır..

      • Kızlar yaaa ben o görüşe katılmıyorum. Bir çocuk ne kadar annesiyle yatmak isteyebilir ki? kaç yaşına kadar? Bazı şeylerin otomatik olarak bizim kontrolümüz dışında oluverdiğini uyku eğitimleri sırasında gördüm. O kadar plancı olmamak gerektiğini düşünüyorum. Düşünsenize 16-17 yaşına geldiğinde gel sarılıp uyuyalım deme şansınız var mı, yok. Benim tek çocuğum olsaydı bu duyguyu doya doya yaşamak için neler vermezdim. Şİmdi oğullarımdan biri gece yarıları ağlayarak kalkıp kalkıp benimle yatabilmek için ne savaşlar veriyor ama ben otoriteyi elden bırakmamak, bir kez bile olsun taviz vermemek zorunda olduğum için, onu yatağında uyumaya ikna etmek için perişan oluyorum. Tek olsaydı yeri çooooktan koynumdu 🙂

  2. Ben de Meriç ile tam üç buçuk sene koyun koyuna yattım kime söylesem aaaa olur mu ayır yatağını dedi. Ben ve eşim o kadar memnunduk ki artık söylememeye başladık. Hem kime neydi ki? Sonra aynen sizin gibi kreşe başladığında öğretmenine kendi söylemiş, öğretmeni de çekti beni konuştu falan işte. Zaten acaba artık ayırsak mı demeye başlamıştık bizde o ara. Onunla beraber odasını süsledik, kendi beğendiği yatak örtüleri aldık. İlk günlerde hevesle gitti yattı. Kendime bir de baktım ki hazır olmayan benmişim ayrılmaya, gece kaç kez kalkıp baktığımı hatırlamıyorum gidiyorum o mışıl mışıl uyuyor. Demek ki sorun bendeymiş, hazır olmayan benmişim meğer.

Bir Cevap Yazın

