Tarihi Kısıklı Fasulyecisi

Kısıklı’da biz Çömleği bilirdik eskiden… İspir Fasulyesinden yaptığı güveçte kuru fasulye,pilav, cacık ve turşu vardı ilk zamanlarda menüsünde . Tam  olarak Kısıklı (Çamlıca’ya çıkarken) meydanda minik bir esnaf lokantasıdır Çömlek.

Sonra aldı başını yürüdü Çamlıca’ya ve başa yerlere şube açtı, kuru fasulyesi şahanedir ama servisini bozdu biraz.

Geçen Cumartesi akşamı eşim hadi sizi akşam Kısıklı’ya yemeğe götüreyim deyince tamam dedik. Baba-oğul iş yerime geldiler,çıkışta hep birlikte gittik Kısıklı’ya.  Biraz değişmiş oralar… Çamlıca’ya çıkan  yokuşun sağındaki daracık bir sokağa park edip indik. Ama o daracık sokaktaki evlere  ay pardon konaklara bittim.  Evlerin arka taraflarında kale gibi yüksek duvarlı bahçe  kapıları, kameraları var,  ön tarafta da cumbası, ahşap kapısı falan … dedim ya bayıldım.

Neyse o sokaktan caddeye inip kısıklı meydana çıktık. Caddenin tam karşısında “Tarihi Kısıklı Fasulyecisi” Işıl ışıl bir restoran. Daha önce nasıl gözüme çarpmamış hayret, belki de yenilemişlerdir. Eşim daha önce arkadaşıyla gelmiş,çok beğenince bizi de götürdü:)

 

Üsküdar-20130202-3426

Servis temiz, garsonlar güler yüzlü, kuru fasulye zaten muhteşem. Ammma bir lezzet vardı ki, daha önce sadece  adını duymuştum… Adı ” Turşu Kavurması”

IMG-20130202-3418

 

Şimdi benim gibi bilmeyenler olur diye açıklayayım (açıklamayı garson arkadaş yaptı ama eminim yemek bloglarında mutlaka tarifi vardır)  Fasulye turşularını sudan geçirip halka halka  doğranmış soğanla sıvı yağla kavruluyormuş.

Ama yok böyle bir lezzet. Tavsiye ederim…

Üstüne de bir parça “laz böreği” denedim. Televizyonda bir kere yapımını görmüştüm. Tadı mı? Eh işte bana fazla hamurumsu geldi,ben bayılmadım ama fena da değildi.

Üsküdar-20130202-3420

 

 

Gitmek isterseniz tavsiye ederim…

 

Üsküdar-20130202-3424 Üsküdar-20130202-03421 Üsküdar-20130202-3425

Bir Cevap Yazın

