İlk Proje Sunumumuz: Sincaplar

Ay başında  okuldan verdikler aylık programa şöyle bir göz atarken birden ne olduğumu şaşırdım.

Gelen yazı şöyleydi:

Kadıköy-20130306-3578

Meğer  aile katılım programı doğrultusunda çocuklara birer hayvan seçtirip, araştırmasının yapılacak ve okulda arkadaşlarına anlatması sağlanacakmış.  Tabii ben  bunun böyle kafamdan aşağı kaynar suyu yedikten sonra anladım.

Hayatım boyunca ödev-ders-okul üçgeninden mümkün olduğunca  uzağa kaçan biri olduğumdan zaten benim oğlan okula başlayınca ben ona nasıl ders yaptıracağımı  kara kara düşünürken bu kadar erken eve ödev gelmesi…itiraf etmeliyim ki korkunçtu.

İlk şoku atlattıktan sonra yaparız canım ne kadar zor olabilir ki dedim. Tabii yazıda  bahsedilen keseli(?) sincap ve uçan(?) sincap gibi kavramlar  kafamı karıştırmadı değil. Akşamki yemekteki konumuz doğal olarak sincaplardı. Tolga sincapların salyangoz yediğinden tut, uçan sincapın başka bir tur olduğunu bile söyledi.

O anlattıkça ben “hadi canım  yok artık” modunda dinlerken ertesi gün yaptığım araştırmada meğer (ara sıra) koca sözü dinlemenin gerekliliğini -her ne kadar benim bünyeye ters olsa da:) – bir kez daha test etmiş oldum.

Allah’tan internet erişiminin çok kolay olduğu bi devirdeyiz. Google’a sincap yazıyorsun hoop wikipedia bilgileri sana getiriyor, görsele basıyorsun bir sürü sincap resmi..

Hani olurda ilerde sizin yavrulara da lazım olur diye anlatıyorum:

Önce bu uçan kaçan sincap neymiş  oturup araştırdım. sonra güzel çocuk ların anlayabileceği görsellerin renkli çıktılarını aldım. Sincapların yediği şeylerin(ceviz, yer fıstığı, badem, salyangoz,mantar…vs)  yaşadıkları yerlerin(ceviz ve meşe ağaçlarının) , yaşadıkları yuvaları kimin yaptığı (burada ağaçkakan görseli kullandım, çünkü ağaçkakanların açtığı oyuklarda   yaşıyorlarmış) , yavru sincapların görsellerini…vs kullandım.

Sonra bu çıktıların hepsini kırtasiyeden aldığım farklı renklerdeki kartonların üstüne  farklı boylarda yapıştırdım. Mesela bir tane sincap görselini kapak yaptım. Tek boy kartonun ortasına yapıştırdık üstüne de sincap kelimesini görsel olarak tanımaları için keçeli kalemle SİNCAP yazdık.

Ben kartonların boyutunu Uğurcanın rahatça taşıyabileceği ebatta kestim, çıktıları da farklı şekillerde yapıştırdım. Bazı resimlerin etrafını dalga dalga kestik, bazıların sayfaya sağ ve sol çaprazlama yapıştırdık, bazılarını da altlı üstlü falan.

Açıkçası bunu içgüdüsel olarak çocukları standarta alışmasın, farklılıklara uyum sağlayabilsinler diye yapmayı seviyorum. Okulda tabak konusu işlenirken de  ben evde düz olmayan ne kadar tabak varsa onları göndermiştim, kalp şeklinde olan, köpük tabak,kağıt tabak..vs gibi.

Sonra – durun daha bitmedi- her resmi yapıştırdığımız sayfaya o resimde ne varsa onun yazısını da yazdık. Mesela ceviz resminin altına “ceviz”  gibi. Maksat gözleri alışsın:)

Yiyecekleri tanıttığımız kartonları kenarlarına tabak-çatal-bıçak resmi yaptım.(Yemek  olarak bunları yiyorlar gibisinden)

Aslında niyetim sunumu yaparken okula sincap yiyeceklerinden, ceviz, fındık,fıstık da götürmekti ama  bugün alırım yarın alırım derken yetiştiremedim. Sunumun ertesi günü sincap yiyeceklerini götürdük okula (pekiştirme gibi oldu en azından)

Tabii asıl önemlisi sunumu yapacak kişiyi olaya adapte etmekte:)) Hangi resmin hangi renk kartona yapıştırılacağına  Uğurcan karar verdi. Yapıştırma işlemini kendisi yaptı. Yapıştırırken neyin ne olduğunu anlattık. Sincapların nasıl sıçradığını anlatırken iki parmağımı masada yürütüp hooooop diye sıçrama işareti ile göstermiştim.  da okulda arkadaşlarına anlatırken aynı hareketi gösterip anlattı:))

Ağaçkakan’ların açtığı yuvalarda yaşar derken babası ağaçkakanın ne olduğunu anlaması için woody  woodpecker çizgi bile seyrettirdi:) ve evet sunumda ağaçkakanı da unutmadı.

Maltepe-20130313-3612

Açıkçası okulda bizi görünce doğum günündeki kadar heyecanlanıp bana yapışacak diye endişelenmiştim ama gayet güzel anlattı. ben kendisine asistanlık ettim, babamız da video kayıt işi ile ilgilendi:))

Uğurcan arkadaşlarına tek tek resimleri gösterdi anlattı, sonra sınıfta sincaplar gibi sıçradılar. Sorusu olan soru sordu,Uğurcan’da arkadaşlarına sorular sordu . Tabii yönlendirmelerde Gülbahar hocamın da hakkını yememek lazım. Hem proje sunumunda çocuk-aile ilişkimizi inceleyip (çocukların seviyesine inebildiğimiz için  tebrik etti bizi:D ), hemde çocukları çok güzel yönlendirdi.

IMG-20130315-WA001-001

Eğer vaktiniz varsa çocuklara sincap (yada hangi hayvanı anlatıyorsa) şeklinde kurabiyeler hazırlayıp götürebilirsiniz.
Sonuç itibarı ile bu işten de alnımızın akıyla çıktık, darısı gelecek serüvenlerin başına:))

2 responses to “İlk Proje Sunumumuz: Sincaplar

Bir Cevap Yazın

