En yapımı hamburgerimiz ve Deli Anne’ye teşekkur…

Dün Deli Anne‘nin yeni yazısı ” Çocukların yapmasına izin verilmesi gereken 5 tehlikeli şey”  mail kutuma gelince hemen açtım . İçinde şahane bir video var.  Açıkçası çok etkilendim, hani bazen bazı şeyleri farkında olmadan içten içe bilirsiniz ama dank etmesi için ille de bir olayın tetiklemesi gerekir….

Bu da aynen öyle oldu işte.. Küçüklüğünden beri evde mutfağı oğlumdan hiç sakınmadım, çocuğun bebekliği neredeyse mutfak tezgahında geçti sayılır:)   Küçükken ben oturtuyordum yemek yaparken yanımdaki tezgaha (gözüm sürekli üzerine ve tetikte bekleyerek) , biraz büyüyünce de kendisi çekmece kulplarına basarak çıkmayı keşfetti…Üstelik bana da yardımcı…bulaşık yıkamayı,  çorba karıştırmayı, omlet ve  kek yapmayı  öğrendi.

Maltepe-20120128-01701-mutfakta-001

01.04.2011-001

 04.04.2011-001

  25.10.2010-002

29.12.2010-001

 

 

 

IMG_3595-bozdolabı faresi-001

Maltepe-20111209-01405-bulaşıkçı-001

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ama gel gör ki bunları yaparken gözüm hep üstündeydi, hep tetikteydim, elini kesmesin , çorbayı karıştırırken üstüne sıçramasın..vs.

E haliyle yaptığınız en basit iş bile kat be kat zorlaşıyor, yemeğe mi bakayım, çocuğa mı , tuzunu mu atayım, çabuk pişti mi,oğlan acıktı mı derken  saatlerin çoğu mutfakta kat tezgah üstünde geçiyordu dediğim gibi…

Sonuçta  çocuğum hem bana yardım etmenin  mutluluğunu tadıyor hem de yetişkin dünyasında kendini ifade edebiliyor. üstelik de çok seviyor.

Ama dedim ya bazen bazı anlar vardır sadece bir an, gözünüzü açar… Komik belki ama Uğurcan’a bana yardım ederken gerçek bıçak vermeye o an o videoyu izlerken karar verdim.

Akşam okuldan almaya gittiğimde babası benden önce gidip süpriz yapmış kapıda beni bekliyorlardı. Ve Uğurcan tutturdu hamburger yiyelim diye.. . (Geçen gün de alışveriş merkezine gidelim orda yemek yiyelim diye tutturup epey bi gözyaşı dökmüştü, hani duyan da sürekli avmlerde yediğimizi sanacak. Hepi topu hayatında toplasan 10  kere yemiştir avm’de yemek -o kadar bile yoktur-)

Neyse zar zor sakinleştirip evde hamburger yapabileceğimiz söyledik, ve markette gidip alışverişimizi yaptık. Babamızı koroya gönderdikten sonra anne-oğlu eve gidip ellerimizi yıkayıp  ev yapımı hamburger menümüzü yapmaya başladık.

Ben patateslerin kabuğunu soyup halka halka doğradım, Uğurcan’da (bir Uğurcan klasiği olarak) tezgaha tırmanıp oturdu.  Önüne  yüksek bir kesme tahtası koydum (ters u şeklinde olan kesme tahtaları var hani köprü gibi )  önce halka patatesleri koydum eline de kesme kısmı tırtıklı olan ikea bıçaklarından verip nasıl keseceğini gösterdim.   Bende yanında geri kalanları doğradım. O minicik parmaklar gayet güzel doğradı patatesleri…

Sonra köfteyi ben yapıcam demeye başladı. Önce çiğ et olduğu için ani tepkiyle olmaz dedim , tabii akabinde “niye olmasın”  diye düşünüp tamam hadi sen yap dedim. Bizimki soktu o elleri kıymanın içine mıncırdı durdu:))  bende yanında içine baharatları kattım, bir yandan da kızaran patateslerle minik şefi besledim:))

Maltepe-20130402-03693

Kıymayı köfte haline getirince top top yapıp buzdolabı poşetinin içine koyup üstüne kavanozla basıp etleri sıkıştırdım. (taktik kocamın aslında-böyle daha bi hamburger köftesine benziyor)  Köftelerimiz de pişince, hamburger ekmeklerimizi açıp içine ketçap (sadece heinz marka ama (katkısız o) ) kıvırcık,köfte, patates koyduk. Yanına da azıcık patates kızartması koyduk. Koca bir bardak  da ev yapımı ayran, mis gibi bayıla bayıla yedi..

Sokaktakinden de güzel oldu vallahi…

Maltepe-20130402-03696

Reklamlar

9 responses to “En yapımı hamburgerimiz ve Deli Anne’ye teşekkur…

  1. maşallah vallahi, ellerine sağlık küçük şef’in.
    zaten dünyanın en iyi aşçıları erkektir. devam Ugurcan!

    Deli Anne’nin bloguna birazdan gidip bakacagim amma, ayakta dikine durabildikleri günden beri, benim çocuklar mutfakta yardıma bayılır.

    Kızım 10 yaşında, pek çok şeyi ona bırakıyorum artık. kendi tenceresi, krep tavası ve malzemeleri var.

    Oglum 6. ve bu sene kesme tahtası ve bıçağı da oldu.
    kesme tahtasının altı kaydırmazlı.. bıçak da bambu bıçak. etini kesmiyor ama her şeyi kesebiliyor.

    mutfakta her zaman kendi önlükleri var, bir şişe dettol bulunduruyorum. kesikler için kanama durdurucu sprey var. buzlukta buz var mavi jellerden var..

    gene de Allah’a emanet tabii. 🙂

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s