Alınıp okunacak çocuk kitaplarımız…

Bizim zamanımızda benim  hatırladığım ve okuduğum çocuk kitapları, klasik çocuk masallarının haricinde Ayşegül serisi, Enid Blyton kitapları, İpek Ongun, Tommiks,Teksas,Kaptan Swing falandı…

Gerçi benim yukarıda saydıklarım  çok da küçük yaş grubu için değil, sahi bana ne okumuş annem küçükken? Bir ara sorayım.  Bi tavuk hikayesi vardı  (şimdi de oğluma anlatıyor): adamın bir tavuğu varmış kesmiş, pişirmiş,yemiş tabii bu süre boyunca tavuk  hep konuşuyor yok efendim ü-ürü-üüü ne keskin bıçak, ü-ürü-üüü ne sıcak su, ü-ürü-üüü ne daracık yol (burda adamın midesine iniyor)  ü – ürü-üüü ne karanlık odaaa (midesinde)  derken adamın karnı ağrıyor tuvalete gidiyor bizim tavuk çıkıyor tabii.  Ama çenesi durur mu başlıyor bu sefer de “beyin kıçı yırtıldı ben kurtuldum” diye sevinmeye:)))

Annem sesleri taklit ede ede anlatırdı çok gülerdim. başka da aklıma gelmiyor masal, hikaye falan…

Aa birde 3 boyutlu kitaplar vardı sayfaları sağdan sola değil yukarıdan aşağıya açılıp içindeki masalı karton maket halinde canlıymışçasına  gösteren.  Oğlum küçükken Nezih’te görmüştüm ama fiyatı  epey bi yüksekti. Açıkçası sevip sevmeyeceğini bilmediğim bir kitaba 30 küsür lira vermek içimden gelmedi. Hele bi büyüsün öyle alırım diyordum.

Neyse çocuğu büyüttük ele avuca geldi, kitap sevsin diye ben gözünün içine baktıkça herif çatur çutur yırttı canım sayfaları.Bende dedim ki bundan sonra  pahalı kitap yok sana… Almışız zamanında hamileyken her geceye  bir masal türünden kitaplar, e kimse de dememiş ki çocuk resimli kitap, sever boşuna alma diye…

Genelde Migros’a gittikçe kasaların orada duran minik kitaplarla başladık, sonra bir şirinler furyasına girdik epey bi müddet her akşam defalarca aynı şirinler kitabını  okudum. İçim şişti… Farklı şirinler kitapları aldım ama yok illaki “o ” kitap okunacak. Sonra Neyse ki Secce‘nin tavsiyesi ile  Tavşan Tali’nin hikayelerini aldık da Şirinlerden kurtuldum. Ah pardon arada Şimşek McQueen fırtınası da esmişti..

Neyse efendim bu işi iyi kötü yola koydum her akşam sadece 2 tali hikayesi okunuyor, eğer yatmak için geç kaldıysa sadece 1 hikaye hakkı var. Eğer kendi yatağında değil de annenin yatağında yatacaksa o zaman hiç hikaye yok, direkt radyodan Joy fm eşliğinde uykuya dalış:)) En çok bu sonuncusu işime geliyor bende bahaneyle yanında sızıyorum:))

Geçen gün Caddebostan’daki iyi cüceler kitapevini duymuştum(en çok da adı hoşuma gitti) bir öğlen arasında gittim baktım.

Annaaammm amma değişik çocuk kitapları çıkmış, vallahi baktım baktım karar veremedim en iyisi oğlanı alıp gideyim kendi seçsin dedim.

Haaa birde pazar günleri saat 16:00da okuma saati yapılıyormuş. O da ayrı hoşuma gitti. Gerçi daha gidemedik ama olsun aklımızda….

Bir de …bir de… durun bitmedi …Şunu buldum bu sabah. Bu seriyi de alacağım hoşuma gitti. Adı burcu ile berk… Tali’nin oğlumdaki olumlu etkilerini gördükten sonra okunması gerek diye düşünüyorum.

Ayrıca günün çorbasının tavsiye ettiği “ev canavarları” adlı kitap var….

Tüm bunlar için odaya kütüphane tarzı bir şey lazım  masaların üstü doldu taşıyor.. Bizim kütüphanede de yer kalmadı:((

 

Bir sürü güzel kitap çıkıyor ya vallahi ben daha çok heyecanlanıyorum:D

One response to “Alınıp okunacak çocuk kitaplarımız…

  1. iyi cücelere gittik, ev canavarlarını aldık ama meğerse aldığımız 2. bölümmüş..şimdi 1’ini de alacağız… Burcu ile berk’i bulamadım hiçbiryerde ama kadıköy sahilde iş bankası yayınları var..orda da bu tarz seriler var, üstelik kendi yayınlarını alırsan %20 indirim yapıyorlar. oradan da bir sürü kitap topladık, bayıldık:)))))))

Bir Cevap Yazın

