Alt tarafı aşı olacaktık oysa ki…

Altı üstü bir aşı olacaktı geçen Cumartesi günü…

Öksürüğü , hırıltısı hiç bir şeyi yoktu…Ama içime doğmuştu  ne yalan  söyleyeyim, babasıyla doktora giderken içimden bu sefer bende gitsem diye geçirmiştim…. İşten izin almak sıkıntılı olur, zaten ofiste de benden başka kimse yok, daha acil bir şey olursa izin alırım zaten hepi topu bir aşı olacaktı diye düşünmüştüm… Ama bir şey vardı  adını koyamadım. Meğer annelik içgüdüsüymüş adı.

Saat 13:00de doktor randevusu vardı oğlumun, hem bir genel kontrol hemde 2. doz tekrar aşısı yapılacaktı.  Babası  götürecekti doktora.

Hava cumartesi günü çok  güzeldi sıcacık. Nereden estiyse görümceme dedim hadi öğleden sonra sende gel ofise, doktor sonrası babası  Uğurcan’ı bana bırakıp işe gidecek,sahile falan gideriz demiştim. O da kabul edip doktora giderken buluşmuşlardı kardeşiyle…

Oğlum bensiz doktora gidince ben hep hayıflanıyorum yanında olamadığım için  ya, o gün de  öyleydim bir gözüm saatte bir gözüm kapıda ha geldiler ha gelecekler diye bekliyordum.

Sonunda eşim telefonla çektiği resmi yolladı:

IMG-20130406-WA000

Önce şaka yapıyorlar sandım,  meğer  bronşları dolmuş ve doktorumuz Afşin hemen acile oksijen(yada buhar adı her neyse)  verdirmeye göndermiş   ama Uğurcan çok kormuş.

Eşim  bunu bana  yazınca bende  hemen patronu aradım. Durumu söyleyip ben 1 saatliğine çıkıyorum dedim. Çantamı aldığım gibi fırladım.  Allah’tan ofisle hastane  çok yakın, şansıma hemen de taksi buldum 10 dk. sonra hastanedeydim.

Bizimkiler acilden gerisin geri doktorun kapısına çıkmışlar,  Uğurcan babasının kucağına sıkı sıkı yapışmış duruyordu. Beni görür görmez boynuma sarılıp hıçkırıklara boğuldu.

Hemencecik merdivenlere  oturduk  ana-oğul ,sarıldık sarmalandık birazcık sakinleşti. O sırada Afşin çıktı, n’oldu bitti mi hava diye, meğer bizimki çok korkmuş  yarım yamalak çekmiş havayı ama yetmemiş tabii.

Afşin “illa  alması lazım” deyince tamam dedik. Bu sefer benim kucağımda indik aşağıya, kucağımda olduğu için biraz daha sakin gibiydi odayı görünce ağlamaya başladı.  Meğer buharı verdikleri cihazın jeneratör gibi sesi çıkıyormuş o yüzden kıyametleri koparıyormuş çocuk. Hemşire cihazı acınca bizimki feryat figan boynuma sarıldım gidelimm diye bağırmaya bağladı.  E haliyle o bağırınca Tolga da millete bağırmaya başladı kapatın şunu diye…oy anam oyyy

Çocukların  yanında onların korkularını yatıştıracak sakinlikte biri lazım, (ki bu bizde kesinlikle benim) sakin kalamazsanız çocuk daha da çok panikliyor.

Neyse ki   buhar zımbırtısının sessiz versiyonunu verdiler de bir nebze rahatladık (tabii o sırada yandaki sedyeye buhar almak için bir başka bebek geldi ve nada sesli cihazı açınca hem bizimki hem diğer bebek çıldırdı:((

Çocuğu mu sakinleştireyim kocayı mı derken yandakilerde sessiz cihaza geçince bizde buharımızı solumayı başardık.   bu sırada kah kulağına şarkı söyledik, kah yirmiye kadar saydık ara verdik sonra bir elliye kadar bir daha saydık derken bitti şükür….

Şimdi yumuşamış bir ciğerimiz,sümüklü burnumuz,  bol bol öksürüğümüz ve arada bir yoklayan ateşimiz kaldı yadigar…

Şimdi oğluma doktora gideceğiz dediğimde buhar mı verecekler diye soruyor, yada şunu giyer misin dediğimde  “giymezsem/yapmazsam  hasta olurum, buhar mı verirler?” diye . İçim gidiyor fobi oluşacak  diye ama her seferinde anlatıyorum aslında onun kötü bir şey olmadığını, sadece sesi yüksek olduğu için  sesinden korktuğunu falan…hııı tamam diyor.  Göreceğiz bakalım yarın tamam mı değil mi? Kontrolümüz var, tabii  birde iyiyse aşımız var.

Ve tabii ki doktorda bu kadar cesur olduğu  için çıkışta oyuncakçı  sefamız oldu:)))” hot wheels” araba aradık ama sonunda bulduk, bir sürü yeni kitaplarımız oldu.

Ve bu da günün sonundaki final resmimiz…

IMG-20130406-03717

Çocuklar böyle böyle büyüyecekler…

Her gün  ünlü(!) doktorların bir sürü  umursamaz davranışları (ve sebep oldukları hatalar) sonucu ailelerin yaşadığı  üzücü olayları okuyorum.  Çok şükür ki güvendiğimiz, anlaştığımız dahası paniğimiz frenleyip bizi sakinleştiren bir doktorumuz var…

Nazarlık olsun bunlar, Allah herkese sağlık sıhhat versin…

9 responses to “Alt tarafı aşı olacaktık oysa ki…

  1. Canım geçmişler olsun. Rüzgar da o kadar ameliyatlar oldu, hastanelerde kaldı, gıkını çıkarmadı ama o makinadan nefret ediyor, maskeyi görür görmez kıyameti kopartıyor. Var bu çocukların bir bildiği 😀

  2. Gelmiş, geçmiş olsun. Bizim de acı hatıralarımız çok bu nebülatör makinasıyla ve maskelerle. İroş 4 yaş civarındayadı her hafta sonu geceleri soluğu acilde alıyorduk. Baktık olmayacak eve aldık makinayı. Evde de istemeyerek yapıyor ama yine de tv ile sıkıntıyı tolere edebiliyoruz en azından.

    • acaip bir sesi var ve çok korkuyor çocuklar evet. ama bunu sessiz yapma imkanları da var.tamam biraz daha az etkili ama olsun en azından cıglık kıyamet olmuyor..

  3. bugun kontrolmuz vardı çok şukur daha iyiyiz, enfeksiyon oldugu için ateşin çıkması normalmiş, oksuruk yumuşamış dedi doktor. herşey olunda çok sukur…

  4. çok çok geçmiş olsun, zeynebime ilk kullandığımızda nebulatörü, kendisinden çok ben korkmuştum ne yalan söyliyeyim, ses bir taraftan, görüntü bir taraftan insanı geriyor kesinlikle.. ve böyle zamanlarda çocukların yanıbaşında -sakinliğini muhafaza edebilen bir ebeveyn- kesinlikle şart..
    tekrar geçmiş olsun ve Rabbim şifa versin.

    • çok teşekkur ederim.ebeveynin sakinliği kesinlikle şart,çünkü çocuk otomatik olarak anne-babam korkmuyorsa demek ki önemli birşey yok diyor;)

  5. bizde de evde var nebulizator. her kış hem bizimkilere hem yeğenime lazım olur illa ki. artık bizimkiler kendileri kurup, ilacını ekleyip takıp çalıştırır hale geldiler.

    öncesi/sonrası arasında nefes alma rahatlığını anlayınca kolaylaşıyor iş.
    gene de iyi ki var bu çözümler.
    😦

  6. Geri bildirim: okul zatureesi diye birşey varmış… | kelimeperisi·

Bir Cevap Yazın

