Bir Joy FM klasiği…

Joy fm…Ekim Baykara… Morning Joy…. Easy Drive Home….Relax & Joy…

Sakinlik…huzur…terapi…dinginlik… kalite…

Dinlenirken, yemek yaparken, kitap okurken…her daim arka planda  size keyifle eşlik eder. Bir sonra çalacak şarkının ne olduğunu bilmesen de  ritmi bozmayacağını, kulağını tırmalamayacağını, kanalı değiştirmeye zorlamayacağını bilirsin.

Tam sevdiğin şarkı çalmaya başladığında, şarkının ortasına bodoslama dalıp,  kendilerince şirin olduğunu düşünüp  şarkıya turp sıkan djler yoktur. Direksiyon başında İstanbul trafiğinde gitmeye çalışırken ekstradan birde şarkı değiştirme, kanal arama  işkencesine sokmadığı için ayrıca trafik dostudur:)

Bu arada ben joy fm’de dj olduğunu  (çok ayıp  biliyorum ama) son zamanlarda farkettim. Daha doğrusu  söyle oldu,  twitterda sizi yeni bir takip ettiğinde mail gelir ya, bana da öyle  mail geldi Ekim Baykara twitterda sizi takip ediyor diye.

Normalde twitter’ı  annelik, çoluk çocuk muhabbeti ve kendi arkadaşlarımla  sohbet için kullandığımdan ilk tepkim Ekim kim ve beni niye takip ediyor diye sayfasına bakmak oldu. Meğer  kendisi  Joy Fm’in  dj’ymiş.

Hani  filmlerde olur ya bir şeyi görür ama algılamazsın iki saniye sonra jeton düşer, işte bendeki tepki de aynı buydu.

aaaa joy fm'de dj varmış!!!

aaaa joy fm’de dj varmış!!!

 

Belli ki benim işitsel zekam, kesinlikle görsel zekam kadar gelişmiş değil  :))  Çünkü bir insan evladı anca bu kadar şuursuz bir dinleyici olabilir…Sanırım en son üniversitede falandım dinlediğim şarkıların isimlerini  ve kimlerin söylediğini ezbere bildiğim zamanlar.. Tamam tamam biraz daha geç zamanlardı .. Evlendikten sonra  kaybettim müzik şuurumu..hayat koşturmacası  içinde sadece arka fonda kaldı müzik…

Sonra sonra oğlum doğduktan sonra akşamları uykuya dalması için ninni söylemeye kalkışıp hem boğazlarım ağrımaya hemde şarkı sıkıntısı çekmeye başlayınca  yine joy fm yetişti imdadıma:) evladım mışıl mışıl uyudu…hemde kulağına  ingilizce doldu:)) bi nevi “uykuda öğrenme”  sistemi işte:))

Neyse Ekim Baykara’yı takip etmeye başladıktan sonra da  Karnaval Player‘ı  keşfettim.  Karnavalın en güzel yanı dinlediğim şarkının ismini cismini  yazıyor olması. Dolayısı ile çalışırken “bu şarkı güzelmiş, kim söylüyor acep” diye açıp bakabiliyorsun. Güzel bir uygulama..

Ama en güzeli sabahları  Ekim Baykara’nın her sabah morning joy’daki çalma listesini dinlemek…  Bilinçli dinlemeye başladığımda bir yandan “aaaa bu şarkı çok  güzelmiş, bu da, bu  da ve bu da” deyip, diğer yandan da ben bu kadar şarkı ve şarkıcı ismini nasıl aklımda tutacağım diye düşünürken aldım elime defter ve kalemi tek tek şarkı isimlerini not ettim:) o çaldı ben yazdım valla…

Şaka değil işte ispatı…

Kadıköy-20130416-03792

 

Kadıköy-20130416-03791

 

Allahtan bir süre sonra çaldığı şarkıları youtube’da kanal açıp  ekimbaykara /morningjoy etiketi altında  topladı da not etmekten kurtuldum:) Bazen yayını bitince  şarkılara doyamadıysam  dinlemeye oradan devam ediyor(d)um. (sağolsun bilgi işlemcim youtube’u yasakladı, o yüzden buradan  link bağlantısı veremiyorum ama siz google amcaya sorun o yolu göstersin;)  yada  direkt ekimbaykara.com‘a gidin. Hepsi orda var…

Joy fm’de çok sevdiğim ama bir o kadar adını “gizemli bayan”  taktığım biri daha var . E evde Joy’u Karnaval’dan dinlemediğim için kim olduğunu henüz keşfedemedim bu yüzden ismini bilmiyorum  ama akşamları 21:00-21:3o civarı yayında oluyor. Tahminimce ya Bilge Kocaefe yada Relax& Joy Özlem… Emin değilim.Ama dinleyin derim. Hatta   “dinlerken uyuyakalırsam kim radyoyu  kapatacak” diye üşeniyorsanız otomatik kapanma saatini 90 dak. ayarlayın öyle yatın. Lakin ben hala uyuyamamışsam kalkıp o 90 dak.’lık süre dolmasın diye yeniden başa  aldığımı biliyorum:))

Akşam trafiğindeyseniz size Bilge Kocaefe – Easy Drive Home ile eşlik ediyor, İstek parça alıyor falan…çok keyifli..

Zaten joy adı gibi bir radyo… neşeli… açıkçası sosyal medyanın  güzel yanlarından biri de bu.. Dinleyebildiğiniz insanlarla (cılkını çıkarmadan) iletişime geçebilmek…Ahh aklıma geldi özel radyolar ilk çıktığında istek saatleri olurdu, bi akşam kuzenlerle oturup saatlerce bir parça istemek için telefonu düşürmeye çalışıp istek yapmıştık sonra radyoda çaldıklarında da sevinçten ciyak ciyak bağırmaktan şarkının anca sonunu yakalayabilmiştik:))

Hey gidi günler:)  Şimdi istediğin şarkıyı ya faceten ya twitterdan yazıyorsun, gerçi çaldığındaki  sevinme kısmında  hala bir değişiklik yok, yine mutlu oluyorsun ama yaşın gereği tepkilerin daha kontrollü olabiliyor:)

Mesela son zamanlarda Giannis Parios adlı şarkıcının “tha imo padato edo” (ne demek bilmiyorum ama)  şarkısına takıldım. Şarkının adını sağolsun Ekim Baykara söyledi, you tube’da aradım taradım bulamadım meğer şarkının ismini yunan harfleriyle yazmışlar.Uzun uğraşlar sonucu şarkının Yunanca ismini keşfedip videosuna ulaştım. Yetmedi, sevgili eşime rica ettim, şarkının videosundaki ses ve görüntüyü ayırdı , şarkıyı telefonuma zil sesi yaptım:)) Dedim ya kilitleniyorum bazen:))

 

Velhasıl kelam bu güzel radyoyu bildiğim  kadarıyla zaten bir sürü güzel insan dinliyor … daha da çok insan dinlesin.

Yönetilme kalitesizliğimizin  tersine hiç olmazsa müzik kalitemiz artsın….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reklamlar

13 responses to “Bir Joy FM klasiği…

  1. hahaha yazının başından sonuna kadar ipekaga postu diye okudum. bu ne mütevazilik diyordum:) sonunda ayıldım

  2. çok hoşsunuz ikiniz de bacılar.. ne diyeyim…

    ne kadar işitsel bir insansın :)) (var ya NLP şeyleri…)

    radyoda bir tek cenk-erdem podcastlerini dinlemeye tahammül edebiliyorum.
    ki bir ara dj’lik de yaptım yani. ama bana çok uzak bir şey müzik. youtube bile derdime derman olmadı. ilgimi çekmiyor hiç.
    bu dediğin şarkıyı aratcam bulcam ama..

  3. Geri bildirim: Minik Farkındalıklarımız… | kelimeperisi·

  4. Geri bildirim: Joy Fm hüsranı | kelimeperisi·

  5. Geri bildirim: Justt.fm: Güzel müziğin yeni adresi | kelimeperisi·

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s