Uyku arkadaşı

Hani her çocuğun /bebeğin bir uyku arkadaşı olur, uykuya dalarken  elinde tutar rahat uyur falan…

Bana teyzem oğlumu büyütürken demişti:  eline tulbent gibi birşey sıkıştır onunla uyusun, uyanınca  rahat bulur yeniden uykuya dalar diye de pek kaale almamıştım, alışmasın, nasıl alışırsa öyle gider diye.

Sonra bir dönem hoş aslında epey bi dönem kendimde oyuncak panda  ile uyuduğumdan  (o pandama  ne oldu sahi ya, du bi anneme sorayım hala onda mı?:) dedim ki  oğlumunda bi uyku oyuncağı olsun. gidip minik bi uykucu ayıcık aldım o dönem uyuturken koyuyordum yanına ama sonuçta oyuncak peluş, terletiyor çocuğu, istemiyor.

O dönem uyku arkadaşsız  geçti, sonra bir dönem ne bulduysa yatağa taşımaya başladı.. oyuncak arabalar mı dersin, çamaşır sepeti mi,  müzik setinin hoparlörleri mi, hatta mutfak robotunun kasesi ile bile uyumuşluğumuz var…

Bir ara bebeklik battaniyelerini alıp kendi peluş oyuncaklarına yuva yapıyordu. Peluş oyuncaklar onun yavrusu oluyor, bizimki de bebeklik polar battaniyesi ile onlara kundak yapıp onları “hıcacık”(sıcacık) tutuyordu.  E kundaktaki bebekler haliyle gece de tek başlarına  kalamayacaklarından onlarda bizimle yatıyorlardı.

Sabah olunca da bebecikler uyanıp  polar örtüleriyle beraber yuvalarına (küçük boy çamaşır sepetinin içine ) yerleşiyorlardı.

hadi bebek battaniyesinin ebatı küçük , bir şey olmaz dedik, ama paşamın kundak olayı çok hoşuna gitmiş olacak ki kendini kundaklamak istedi.

Ama herif takıntılı:)  El kadar battaniyeye  kendini sarmaya kalktığında haliyle bir yerleri mutlaka açık kalıyor, ya kafası ya bacağı… ondan sonra söyleniyor, 40 kere yeniden yere düzgünce yayıyor, içine giriyor,sarılmaya çalışıyor,olmuyor  falan…

Veee derken  geçen gün hava serinleyince ben üşüyüp dolaptan en kolay gelen battaniyeyi yani bizim  çift kişilik poları  çektim üstümüze.  Tabii sabah  Uğurcan battaniyeyi görünce mest oldu. o gün bugündür oyuncaklarının yeni yuvası o battaniye…

Tabii küçük çamaşır sepetinden büyük çamaşır sepetine geçiş yaptı. İçine de  peluş oyuncaklar yerine kendi giriyor.

İşte böyle :

Maltepe-20130906-656

içinde oturduğu şey evdeki çamaşır sepeti:)

Geçen o çamaşır sepetiyle yatağa gelmeye kalktı. Neymiş efendim “hıcacıkmış” sepetin içinde uyuyacakmış yatakta.. yok yaa dedim bi sepetimiz eksikti dedim.  Zor bela sepetten vazgeçirdik. Şu an sadece yatacağı alana polar battaniyeyi boylu boyunca seriyor içine girip üstünü örtüyor, öyle uyuyor.

Dün gece valla kurdeşen olmasın diye uyuduktan sonra çektim altından battaniyeyi 🙂

Acaba  bebekken teyzemi dinleyip tülbente mi alıştırsaydım diyorum,   uyku battaniyesi epey bi sıcak oldu…

Boyundan büyük battaniyeyi bir yerden bir  yere götürmek için yerlerde sürümesini saymıyorum bile…

4 responses to “Uyku arkadaşı

    • adam zaten surekli kucağımızda yasıyor be ipek? bol miktarda sevilip sarmalanıyor. bence bi nevi evcilik oyunu gibi. ama yine de atlamayayım bi okuldaki hocamızla konusayım bakalım o ne diyecek?

    • dur bak yorum yazacaktım tam, senin yorumunu görünce buraya yazayım dedim, kaç zamandır ben de böyle şeyler düşünüyorum, hatta birkaç kişi de söyleyince iyice kafamı kurcalar oldu; sence öyle mi gerçekten ipek? bizim bertuğ da kendini biraz bildi bileli elinden penye battaniyesini indirmiyor. yatağından çıkarken daha, battaniyeyi yatakta bırakırsak kıyametler kopuyor. dışarıya gezmeye giderken bile kucapında. Sıkı sıkı sarılıyor ona, ağzında da emzik.. iyice endişeleniyorum artık ben bu durumdan, sevgi üçe bölünüyor bu çocukta da böyle bi tramva mı çıktı ki? hatta bugün özellikle onun üzerine çok yoğunlaştım, kucak kucağa geçirdik bugünü, battaniyeyi pek aramadı gibi.. napmalı ki…

Bir Cevap Yazın

