Evcilik oyunu ve tutturma hakkı…

Milletin oğlu yuvaya eşofmanla  gider bizimkisi papyonla …

Sanırım en son, kız çocuğu olanların her sabah yaşadığı giyinme seremonilerini okuyup iyi ki kızım yok demişim. Demişim ki başıma geldi… Allahaşkına erkek çocuğun giyinme seremonisi olmadığını kim söylüyor?  yada kim biliyor da söylemiyor?

Bir ara “Ben10   t-shirtü giyicem” diye tutturmuş , (ki o gün kirlideydi o t-shirt)  ve bizim evde neredeyse 3. dünya savaşı çıkmasına ramak kala ben fıttırıp o t-shirtün okula giyilmesini külliyen yasaklamış, hatta okulda öğretmenine de  bundan sonra okula  herhangi bir karakter giysisiyle gelinmeyeceğini, gelirse de almamalarını -oğlanın yanında- tembihlemiştim.

Açıkçası o kadar gözüm dönmüştü ki o gün, öğretmenimiz “n’oluyor” bile diyememişti. Tabii ben sakinleştikten sonra bütün gün köpek gibi vicdan yapmış ama yine de o “ben10”  tshirtünden taviz vermemiştim.

Sonraki günlerde  benim oğlan gelip “anne süperman t-shirtü giyebilir miyim? Onun üstünde resim yok ama” diye sorunca -içimden kahkahalar atıp- dışımdan düşünüyormuş gibi yaparak, her gün giymek için tutturmamak kaydı ile izin vermiştim..

Şimdi şuraya bir ara not koyalım: eşim işe giderken (müzisyen/solist olduğu için)   genellikle işe giderken arkadaşlarıyla giyecekleri hakkında konuşurken hep siyah – siyah  giyelim diye konuşurlar (yani siyah pantolon, siyah gömlek)

Dolayısı ile bu konuşmalar bizim oğlanın beyninde bolca yer edip şimdi su üstüne çıkıyor.

Çünkü; bana da babamınki gibi siyah gömlek alalım, anne bak babam gibi siyah ayakkabı giydim bende tarzında konuşmalar oldukça çok geçiyor bizim evde.

Bayram öncesi alınan siyah gömlek ve kravat’ın kravat kısmını daha arefe günü kaybettik:)  Çocuğun suçu yok ben düşürdüm bir yerde…

Geçtiğimiz Kurban Bayramının’da Çoruma gitmiştik, oradan yenisini  aldık (siyah değil gerçi ama idare eder) yanında da siyah papyon aldık.

O günden beri papyon boynunda, okula her gün  gömlek ve papyonla gidiyor, bu sabah yine pazartesi günü giydiği ve kirlide olan siyah gömleği yıkanmadı diye arıza çıkardı ama sonunda beyaz gömleğe fit oldu, beyaz gömlek üzeri siyah papyon ile gitti okula…

Ayakkabılarını giyerken bu sabah sordum, niye okula gömlek ve papyonla gidiyorsun diye, meğer okulda Şemsinur varmış(kız) onunla  evcilik oynayacaklarmış.

Oyunu kim kuruyor? dedim,  Şemsinur dedi.

Sen ne oluyorsun ? dedim – Baba dedi.

Baba olunca ne yapıyorsun peki? – Ekmek almaya gidiyorum.

Peki Şemsinur’a da siyah gömleğim diye tutturuyor musun?  – Ama ben orada çocuk değilim ki babayım!

Yorum sizin sayın seyirciler, çocuk tutturma hakkını söke söke alıyor anacım:)

 

********

30/10/2013

Yukarıdaki konuşmalardan yaklaşık 1 hafta sonra  oyun oynarken soruyorum

– Sen Şemsinur’la oyun oynamayı çok mu seviyorsun?

– Evet

-Şemsinur’un nesini seviyorsun peki?

– Kokusunu !! (anası kılıklı sıpa)

– Hmm demek kokusunu, ne kokuyor peki?

– Ismanak (ıspanak)

Anne gülmekten yerlerde:)))) kaldı ki benim oğlan ıspanağı hiç sevmez üstelik:P

 

2 responses to “Evcilik oyunu ve tutturma hakkı…

  1. bak ben sana ne diyeceğim.: beşli pakette don alıyorum ben oğlana. ilk aldığım sette (yani bezden yeni çıkmış iki buçuk/üç yaşında prens) kavga ettik.
    “baba donu istiyorum” diyor adam. renkli don giymezmiş. beyaz istermiş.
    nerden nasıl akıl ettiyse “baba donu” beyazmış. zarrr zor, çekmecelerden örnekler göstererek farklı renk donlar olabileceğine, pekala da giyebileceğine ikna ettik.

    ay ay ay, bunu da yazayım: teyzesi ve teyzekızı ile beraberiz, benim oğlum üzerine bişey mi döktü, terledi mi naaptıysa, tişört değişilecek. yedek de yok. teyzesi Ece’nin beyaz tisörtünü verdi yedek olarak ama önü pembeli membeli, pullu mullu desenli….
    oğlan “asla giymem, kız tişörtü” dedi.
    ben de tersini çevirdim. “kızın tersi erkek, al sana erkek tişörtü” dedim, yedii, giydi..
    papyonlu resim aradi gozlerimiz 🙂

    • babası da artık sabahları bizle çıkıyor ve siyah gömlek giymiyor, hatta daha bu sabah bak oğlumbende siyah giymiyourm dedi kendisi… kızın tersi erkek olayı supermiş:) resmi henuz çekemedim. bu akşam çekip koyarım:))

Bir Cevap Yazın

