Hokus pokus

 

Geçtiğimiz Mart ayında eve almış olduğumuz balıklarımızdan birini hala yaşatmayı becerdik. Aslında gayet iyi bile dayandılar.

Bir tanesi yazın Akçay’dan döndükten birkaç hafta sonra vefat etti. Babamız balkondaki saksılardan birinin dibine gömdü.

Uğurcan’a da kendisi farkedene kadar hiç söylemedik, farkedince de “aaa balığın biri gitmiş” dedi. Bizde öldü dedik.

Birkaç kere “sen bakamadın benim balığıma” falan dedi ama  çok da üstelemedi.

Açıkçası ölüm kelimesini çok sorgular falan sanmıştım ama çok durmadı üstünde çok şükür…

Geriye kalan balığımızda  kurban bayramında kavanoza koyup Çorum’a götürüp sağ salim geri getirip yeniden akvaryumuna koyduktan 1-2 gün sonra ablamlar bize geldi.

Ben mutfakta kahve yaparken benim sıpa ile yeğenim Defne evde koşturuyorlardı.

Bir ara Uğurcan mutfağa yanıma geldi “anne bir şey oldu özür dilerim hemen gelmen lazım” diye…

Tam ne oldu demeye kalmadan salondan ablamlar  bana çabuk gel diye bağırınca koşa koşa  içeri gittim.

Meğer benim sıpa elindeki oyuncağı bir fırlatmış, kütüphanenin rafında duran akvaryumun  camında delik açmış, camdan kütüphaneye sular şelale gibi akıyor…

Allah’tan cam, tuzla buz falan değil, sadece bir parçası kırılıp çıkmış, ama içinde balık yok…

Tabii ben panik halde “balık yok, balık nerde, balığa ne oldu” diye deli gibi aranırken sıpa bana cevap veriyor :

-Hah işte hokus pokus yaptım yok oldu!

 

Neyse ki balığı bulduk, 3 raf aşağı düşmüş:( Ablam aldı hemen suya koyduk, daha büyük bir kapta hayatına devam ediyor:)

**************

Not: Oğluma kızıp bağırıp çağırmadım, banyodan havluları ona getirtip ıslanan yerleri hep birlikte kuruladık. Neden balık kavanozuna oyuncak fırlatılmaması veya ellerini ve oyuncaklarını akvaryuma sokmaması gerektiğini anlatmaya çalıştım.

Sonuçta balık yada akvaryum çocuklardan kıymetli değil, ama balık ölseydi  o zaman başka bir canlıya zarar verdiği için muhtemelen kızar ve vicdan yaptırırdım.

Ve son not: Gerçi elimizden geldiğince kuruladık ama umarım kütüphanenin rafları kabarmaz lakin daha taksidi bile bitmedi :S

 

2 responses to “Hokus pokus

Bir Cevap Yazın

