Hoşçakal süt dişi…

Ta taaaaammmm…

Oğlumun ilk süt dişi 6 Kasım 2013 itibarı ile çekildi ey ahali…

İnsanlık için zerre kadar bir adım olmasa bile benim için koskocaman bir adım.

Şöyle ki;

Geçen çarşamba akşamı okula  oğlumu almaya gittiğimizde öğretmeni dişinin sallandığını söyleyip sallanan dişini gösterdi.

Feci halde panik oldum çünkü süt dişlerini ilkokul’a başladığı zaman (ortalama 6-7 yaş civarı) düşer diye biliyordum.

E benim oğlan daha geçen ay 5 yaşını yeni bitirdi. Yani 5  yaşında.. Dişinin sallandığını görünce ilk tepkim “aman allahım daha çok erken, biz bu çocuğa hormonlu bir şeyler mi yedirdik de bu kadar erken dişi çıktı” oldu.. tamam komik ya da  saçma olabilir ama doğal sürecinden önce olunca panikledim. Öğretmeni bu sınıfa geçtiklerinde dişleri çıkmaya başlıyor dedi gerçi ama bu beni pek de sakinleştirmedi.

Tabii bu arada paniklediğimi belli etmemeye çalışıyorum çocuğu korkutmamak adına…

Eve gitmeden doğruca apar topar   bizim eve yakın diş hastanesine gittik, lakin çocuk dişçisi yokmuş gösteremedik.

Ertesi gün iş çıkışı annemi alıp İkea’ya geçtiğimizden fırsat bulamadık derken Cuma günü en nihayetinde oğlum anneannesi ile gitti dişçiye. Dişçi sağolsun “aaaa bakayım” derken çekivermiş dişi.  Zaten ucunda duruyormuş.

Bizim oğlan acaip korkuyor dişçiden , aslında daha önce  bir kere Suadiye’deki bir diş kliniğinin bloggerlar için yaptığı partiye gitmiştik ve çok eğlenmişti. Evde en çok okuduğumuz kitaplar, Çağlar’ın süt dişi, Elif Dişçi’de falan…

Okuyoruz ama okumamızın sebebi merak, korktuğu için merak ediyor, nedir, ne yapılıyor, nasıl yapılıyor, canı acıyor mu?  okuyor ve anlamaya çalışıyor…

Hani uzmanlar diyor ya çocuğa ani süpriz yapmayın,dr’a gidecekse önceden haber verin, çocuk kendini hazırlasın diye… bazen hiç hazırlamadan, minicik kalbinde o korkuyu büyütmeden bir anda yüzleşip kurtulmak acaba daha iyi mi diye düşünmüyor değilim..

Her neyse sonuç itibarı ile  ilk dişimizi düşürdük… 

 

Maltepe-20131206-01151

2 responses to “Hoşçakal süt dişi…

  1. Geri bildirim: Süt Dişi – Bölüm 2 | kelimeperisi·

Bir Cevap Yazın

