Bende bu çene varken…

Şimdi bana telefon lazım  arkadaşlar!

En baştan anlatayım…

Blackberrynin blackberry olduğu zamanlarda (yani fi tarihinde) o telefonlar cidden çok akıllı gelmişti gözüme, çok klastı falan… İnsanların elinde görüp alıştıkça telefon aklıma düştü. Bir sürü telefonun daha iyi özellikleri olmasına rağmen sırf push e-mail’i ve kendi içinde bbm  özelliği var diye  döndüm dolaştım aldım telefonu. Üstelik de öde öde bitmeyen taksidiyle)

Ve bilin bakalım ne oldu?

Aldığımın haftasında ben telefona bakarken oğlumun elime bir  vurmasıyla  telefon elimden fırlayıp su dolu küvetin  dibini boyladı!

Suyun dibindeki ekranda imleç hala yanıp sönüyordu o sıra…

Telefonu ışık hızıyla sudan çıkarıp,  piliydi hafıza kartıydı ıvır zıvırıydı derken söktüm, önce havluyla kurulayıp sonra kurutma makinasında kalan suyu buharlaştırdım. parçaları bir araya getirip cihazı çalıştırdım… Mis gibi çalıştı:)  (zaten yegane güzel yanı sağlamlığı)

Daha sonra ilerleyen zamanlarda oğlumu, -makası keşfettiği dönemlerde- telefonu kesmeye çalışırken yakaladım. (Klavyenin altındaki çizik de ordan hatıra kaldı:)

Tabii bu arada sevgili eşimde bol bol söyleniyor hiç malının kıymeti yok, atıyorsun o telefonu öyle, çocuğun eline ne veriyorsun falan diye ama bendeki mantık: o kadar para vermişim bir de kuş tüyünde mi yatırıcam telefonu, o bana hizmet edecek, bozulmaz bir şeycikler  olmaz… (bu benim sadece telefon değil eşya anlayışım:P)

İstediğim telefon söyle bir şey:

1)Dayanıklı olsun (her şeyden önce)

2) Radyosu muhakkak ve muhakkak olsun (Lakin ben bu bb’yi alırken satıcı çocuğa radyosu var mı dediğimde var abla içindeki internet sınırsız, istediğin yerde internette aç dinle demişti  de bende saf gibi inanmıştım. O sınırsız internet dediği şey müzik için yeterli hıza sahip değil bi kere)

3)Ayrıca 2G ve 3 G arasında meşhuuurr  fark ile ilgili ben gözle görünür bir fark yakalayamadığımdan daha az radyasyon yemek için telefonu 2Gde kullanıyorum:) Böyle daha az radyasyon yenir mi onu da bilmiyorum ama ne kaaa çok teknoloji o kaaaa çok radyasyon mantığı:) 

4) Fotoğraf kalitesi çok iyi olmalı.  Cep telefonları çıktığından beri fotoğraf makinası devri sona erdi benim için.  Oğlumun resimlerini, video çekimlerini, ses kaydını falan cep telefonu ile kaydediyorum. Ayrıca telefonun ön yüzünde de kamera olsun. Önceki  telefonumda vardı, analı-oğullu resim çekiyorduk. bb’de yok, malum 1.90lık da boyum olmadığından kolum o kadar uzun değil, kendi kendimi çekemiyorum:))

5) İnterneti hızlı olsun (mesela mutfakta yemek yaparken şak diye bi tarife ihtiyacım olabiliyor

6) Alarm,takvim…zaten olmayan telefon yoktur herhalde

7) Sar değeri düşük olsun

8) Hafızası geniş olsun, müzik falan yüklenebilsin. Zira telefon melodilerini kullanmıyorum onun yerine sevdiğim şarkıları telefon melodisi yapıyorum. (Sağolsun eşim şarkıları kesip budayıp  istediğim yerleri ayarlıyor )

9) Şarkı demişken , istediğim kişiye istediğim melodiyi kaydedebilmeliyim (telefon daha çalarken kimin aradığını bilmek açısından iyi oluyor. )

10) Bir de şarjı uzun gitsin yeter.

Yani gördüğünüz gibi atla deve istemiyorum:)

Kocama “gidip bana telefon bakalım” diyorum kabul etmiyor.   Gerçi  gitsek bile  biliyor ki dediğinin tam tersi alıyorum (evet var böyle bi huyum ve niye öyle bilmiyorum) Ve memnun olmayınca yine onun kafasının etini yiyorum. Onun dediğini seçersen bi dolu para bayılıp en en en üst teknolojik (ve pahalı) bir telefon  seçer ki bence teknolojinin bu kadar süratle güncellendiği bir zamanda ne o kadar çok para vermek ne de o teknolojiye yetişmeye çalışmak mantıklı…

Uygun fiyatlı olsun birde bu özellikleri taşısın yeter:)  ilk aşamada çevremdekilerin kullandıkları telefonları inceleyerek şöyle bir sonuç çıkardım kendimce:

Samsung S3 mini: kullanıcıları memnun, kocaman bir telefon değil, cepte taşınabilir boyutta, fiyatı da şu ara 600 küsürlere düşmüş, sadece resim kalitesi istediğim kadar iyi değil (yada ön kamerası daha vasat)

Samsung Note3 : Aslında ilk beğendiğim telefonlardandı bu.  hem telefon hem tablet gibi, kalemli falan..Bayıldım ama o kadar buyuk bir telefonu kullanabilir miyim emin değilim. Sürekli elde taşınması gereken bir telefon gibi duruyor ki beni sıkar. sevmiyorum elde telefon taşımayı. Ayrıca fiyat olarak da iki bin küsür TL civarı. bir telefonun ömrünün ortalama 2 yıl civarı olduğunu var sayarsak lüzumsuz derecede pahalı.

Samsung S4 mini:  Blogdaşlarımdan kullan var. Çok memnunlar. S3 mini’ye göre kamerası daha güzel. Onunda fiyatı 900TLgibi bir şeye düşmüş.

HTC : Eşim One X’ini kullanıyor çok memnun. Çok oyun oynadığı için şarjı çabuk bitiyor diyor. Ama çekim kalitesi çok güzel, interneti hızlı, görünüşü güzel (sadece telefon büyük)

HTC One: İlk çıktığında Bağdat caddesindeki Turkcell’de tanıtımı vardı. Eşim bana alalım dedi de o kadar para vermem diye tutturmuştum. (kampanyalı fiyatı 1700 liraydı)

HTC One mini: 1300 TL civarı. Aklıma  en çok yatan telefon bu… duru durup Samsung S4 mini ile karşılaştırıyorum.

Bir de Android yerine windows işletim sistemiyle  çalışanlar var ki onlarla  ilgili hiç kullanıcı tanımıyorum, dolayısı ile iyi mi kötü mü bilmiyorum.

Yaklaşık iki aydır telefon bakıyorum:) Yukarıda saydığım telefonlara o kadar çok baktım ki artık bakasım da gelmiyor.  Son birkaç gündür  aklıma yatan  şu: Eşim iş yerinde  elmalı bilgisayarlardan kullandığı için telefonu bilgisayarla uyumsuz. Dolayısı ile mecburen elmalı bir telefon alacak gibi görünüyor. Bende onun kullandığı htc’ye el koyarım. Hem onu telefonu benimkinden yeni, hem de benim oyunla çok bir işim olmadığından şarjı daha çok gider (diye umuyorum).

Gerçi O bana telefonu pek vermek istemiyor şarjı çabuk bitiyor diye. Bende yeni pil alırım dedim ama bilin bakalım neymiş? HTC One x’in pili değişmiyormuş. Yani sen git bir dünya para bayıl telefona  ama pil ömrü bitince telefonu çöpe at….

Ben yine de ona pil bulurum dedim.Eşim: bu telefonların pili değişmiyor ama sende bu çene varken sen onu da değiştirtirsin dedi:)

Telefonu bi  ele geçireyim  pilinin değişip değişmediğini söylerim…

Ve ben yeni bir telefon alıp almadığımı basın bülteni ile bildirinceye kadar kadar her türlü telefon önerilerine açığım..

Son durum:  Kocamdan telefonu aldım. Kendisi i-phone yüzünden pek bi mutsuz ama yapacak bişi yok:) Ayrıca ofiste telefonu çekmiyor diye operatörümü değiştirecektim ki benle aynı operatörü kullanan bir arkadaştan onun telefonunun  çektiğini öğrenince araştırmalarım sonucu, çok dahi olan ben, telefonu 3G yerine fazla radyasyon yaymasın diye 2G’de kullandığım için çekim gücü azaldığını tespit etmiş bulunmaktayım:))

Reklamlar

12 responses to “Bende bu çene varken…

  1. Hayatta ve hayatta, eşimin kendisine yeni telefon alması halinde eskisine tenezzül etmem. Hem çocuğu büyütücem, yemekleri yapıcam, hem eşim de akşamına veya ileride görsün diye boy boy çocuğumuzla fotoğraf çekmeye didinicem, bir de üzerine atık mal telefon. Cık, olmaz kardeş

    • ahahahaa:)) adam vermiyor zaten, ben istiyorum. yeter ki teknoloji için artık bi gram düşünmeyeyim bıktım,şiştim bunaldım:) hazıra konayım

  2. Canım arkadaşım yarama tuz bastın:)Benim de derdim tam tersi :)eşimin telfnu bozuldu ve benim eskiyi ona kakalayıp kendime sıfır almak,tabi 2 aydır seçebilseydim proje çoktan hayata geçmişti:PBen telefonlarımı biraz hor kullandığım için çok pahalı istemiyorum:(htc ve samsung S4 mini arasındayım(tavsiye üzerine)HTC nin bazı modellerini özelliklrine göre çok çok uygun olduğunu duyuyorum, ama hala kararsızım:PDiyeceğim o ki bırak sana fikir vermeyi benim senin fikrine ihtiyacım var:Ppazatrtesi olayı bitirmezsem zaten eşim kendine yeni almış olur ve ben antikamla yola devam etmek zorunda kalırım:PPSEVGİLER…

    • Belgin, gel samsung s4 mini alalım anacım. htc’de güzl ama samsung’u dah açok kullanan var:) takıldık mi İpek Ag’ye sorarız bunu nerden yapıyoduk diye:P
      şaka bir yana haftasonu gidip baktım teknosa’da. S4 güzel, kamerası falan da iyi.fiyat olarak da htc’den uygun.

      • Ben telefonumu devrettim eşime ve bu gün tamamen telefonsuz kaldım:(Bir yanım eksik sanki:PBen düşünürken oğlan S4(mini değil tabi)aldırmış sabah babasına,S3 miniye kaldım galiba:((bakalım…

      • S3 mini’de iyi telefon Belgin. Ben sadece kamera netliğini beğenmedim. yoksa gayet güzel bir telefon. en guzeli bedava telefon:P boşver kullan, daha sonra içine sinen daha iyi birşey bulduğunda alırsın. Maksat iş görsün… benim çevremde çok kişide var s3 mini;)

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s