Aniden gelen soru: Cennet

2400557128381060659

 

Geçen gece tam uykuya dalacakken yine bomba bir soru patlattı. Anın şaşkınlığı ile çocuğu dehşete düşürmeden cevap verebildiğimi umut ediyorum.

Kuzucan: Anne  çocuklar cennette oyun oynarlar mı? (Eyvah bu kesin bi yerde Berkin’in mezarındaki çiçekleri ve misketleri gördü dedim kendi kendime)

Ben: Evet oğlum oynarlar..

Kuzucan: Peki dondurma da yerler mi?

Ben:  Evet oğlum yerler.

Kuzucan:  Peki o zaman ben niye cennete gitmiyorum?

Ben: (Birkaç saniye  hönk! diye kaldıktan sonra) Çünkü bebeğim Allah  babanın hepimiz için belirlediği bir süre var ve bizim bu süreyi dünyada geçirmemiz gerekiyor. O süreyi doldurduktan sonra cennete gidebiliyoruz

Kuzucan:  Sonra toprağın altına mı koyuyorlar?

Ben: Sen bunları nerden duydun annecim?

Kuzucan: Ayi Keyemden (Ali Kerem)

Ben: (Ah  Ali Krem ah..) hmm  anladım. Evet annecim toprağın altına koyuyorlar sonra melekler gelip ordaki tünellerden  bizi cennete götürüyor.

Kuzucan: :Herkes cennete mi gider anne?

Ben: İyi şeyler yapan insanlar cennete gider annecim.

Kuzucan: Kötü şeyler yapanlar peki?

Ben: Onlarda bir müddet cezalarını çektikten sonra sanırım yine cennete giderler. Allah Babamız bizi çok seviyor, koruyor, kolluyor..

Kuzucan: Yanlış bir şey yaparsak peki?

Ben: O zaman sana doğru yolu gösteriyor. Yanlış  bir şey yapsan bile o seni çok seviyor merak etme sen. Hadi bakalım iyi geceler…

 

Valla kıvırdım mı bilmiyorum. Aniden gelen soruyu korkutmadan , ürkütmeden, panikletmeden ve Allah inancından soğutmadan cevaplamaya çalıştım.

Çocuklar kendi içlerinde konuşmuşlar sanırım yok toprağın altına girmeler falan. Umuyorum diğer anneler çocuklarına  toprağın altında böcekler yiyor falan diye anlatmıyordur. Bir an “acaba ne anlattı bu çocuklar birbirine, ne kadar korkuttular acaba” diye düşündüm.

Haa birde konuşmanın sonunda bana istediğin her şeyi sorabilirsin  biliyorsun di mi annecim dedim. Aklında ne olursa olsun bana gelsin. Bilmiyorsam da araştırır öğrenirim.

******

Daha küçükken de annecim ben nasıl doğdum / bebekler nasıl olur diye sormuştu.  O zaman da şöyle anlatmıştım.(muhtemelen bir yerde okuyup çok aklıma yatmıştı:)

Baba ile anne birbirini çok sevince baba, annenin karnındaki bebek yatağına bebek tohumlarını  bırakır. anne de orda bebeğini büyütür. Ama bebek artık oraya sığamayacak kadar olduğunda doktorlar bebeği , Annenin vücüdündaki bebek yolundan çıkartır annenin göğsüne koyarlar demiştim.

hmm anladım deyip gitmişti…

Hani sizinkiler de sorarsa belki işinize yarar;)

 

Bir Cevap Yazın

