Okul seçimi, okul kararı…

Geçen sefer de aslında bu konuda yazacaktım ama konu döndü dolaştı öğretmenlere gitti.

Bu sefer yazacağım söz…

Şimdi efendim bu Eylül’de benim oğlan  okullu olacak. Dolayısı ile geçen sene epey bir nasıl olacak, gitse mi gitmese mi diye düşünürken  milli eğitimin çocuk oyuncağına dönmesi sonucu çok şükür ilkokula gitme yaşını 5 yaştan 5.5-6 yaşa geri çıkardılar. Tabii olan geçen yıl 1. sınıfa başlayan çocuklara oldu maalesef.

Bu arada bende bol bol blog okudum,benden fersah fersah öndeki annelere sordum, gazetelerdeki okul facialarını okudum, araştıdım.Allah utandırmasın sonunda oğlumu göndereceğim okula karar verdim, inşallah iyi olur, hayırlı olur.

İlk karar verilecek konu özel okul  mu devlet okulu mu: Ben kendim özel okulda okudum. Özel okul zor, dersleri özellikle ingilizce çok yoğun. Çocuk derslerden soğuyup bıkabiliyor. Ailelerde o kadar para bayılıyoruz tabii ki dersleri süper olacak diye diretti mi çocuk iyice sıkılıyor. (ilerki yaşlar için özel okul konusu cepte dursun ama şu aşamada ilkokuldan bahsediyorum)

Devlet okulu mu –  özel okul mu sorununu gecen senelerde blogcu anne epey bi yazmıştı. Onun blogundan okuyabilirsiniz isterseniz.

Ayrıca bütçe önemli tabii … yani deli gibi param olsa yıllık 25-30.000 gibi rakamlı okullara çocuğumu gönderebilirdim (Belki)  o okulların her şey dahil fiyatları iyice artıyor. Servisiydi, yemeğiydi, kıyafeti, kitabı…vs.

Özel okula parası yerine çocuğu spora , müziğe ya da bir keyif alacağı bir başka aktiviteye yönlendirebilirim.

Hem yaşadığımız yer muhit olarak  çok saçma sapan insan profilinin olduğu bir yer değil,o yüzden de devlet okuluna gönderme fikri beni şu aşamada dehşete düşürmüyor.

Bu e-okul sisteminde bildiğim kadarıyla devlet, yaşı gelen çocuğu otomatik olarak kendi mahallenizdeki okula kayıt yapıyor. Zaten asıl problem burda çıkıyor. Mahallenizdeki okulu beğenmiyorsanız ya göndermek istediğiniz okulun civarına taşınmak zorundasınız yada parayı bastırıp bi özel okula yazdırmak zorundasınız.

Önce bi mahallenizdeki okulu inceleyin. Bildiğim kadarıyla oy kullanmaya gittiğiniz okul oluyor bu.

Gecen seneler bizim oy kullandığımız okul Dumlupınar ilköğretim okuluydu. Hani rahmetli 6 yaşındaki Efe Boz’un  ellerini yıkamak için gittiği ama lavabo üstüne düştüğü için vefat eden melek…

O okul burnumun dibinde.. o olaydan sonra tüm yönetim değişti, okulu yenilediler falan ama okul epey büyük bir yer. Büyük sınıflarla küçük sınıflar nasıl bir arada  olacak falan derken bu sene öğrendim ki orası sadece ilköğretim öncesi(anaokulu)  ve ortaokul  olmuş.

O okulun yanısıra bizim sokakta bir de  TEV Abdullah Nezahat Erboz İlköğretim Okulu var.  Mavi boyalı yüksek duvarları var. Duvarlarına çocuklar resimler yapmış boyamış. Dışarıdan bakınca içerisi görünmüyor, dolayısı ile pek bir bilgim yoktu.

Dumlupınar’ı elenince aklımda 3-5 okul kalmıştı  incelemek istediğim. Okula karar verirken ben şöyle yaptım.

Önce okulu internette araştırdım. Bütün okulların meb.gov.tr’ye bağlı zaten bir internet sayfası var.  Ana bilgilerine  burdan ulaşabilirsiniz.

Ayrıca kullanıyorsanız facebook, twitter gibi yerlerden bakabilirsiniz. Bizim okulun   fb sayfası var mesela. Okul yönetimi düzenli olarak resim paylaşıyorlar. Bende müstakbel veli olarak okulda   ne gibi aktiviteler var, sınıflar kaç kişilik, öğretmenler 3 aşağı 5 yukarı nasıl  gibi konularda fikrim oluyor.

Mesela bizim okul 3-4 katlı  sınıflar 20 kişilik falan. Şu an ilkokul ve ortaokul beraber eğitim görüyor ama  önümüzdeki sene sırf ilkokul olacakmış (bunu telefon ederek öğrendim).

Geçen sene ilkokul 1. sınıfa başlayacak öğrencilerin sıralarını minik hediyeler ve balonlarla süslemişlerdi ki bence çok güzel bir davranıştı. Çocuklar çok sevinmiştir eminim.

Facebook sayfalarının altındaki öğrencilerin yorumlarını okuyun.  Okulu sevip sevmediklerini anlayabilirsiniz.

Yine fb sayfalarında etiketledileri kişilerden öğretmenlerin isimlerini öğrenip google’layabilirsiniz:) (evet internet tehlikeli bir yer, ama bazen faydalı da oluyor)

Mesela ben bir tane öğretmeni çok beğenmiştim. Aslında oğlum için – nedense- bayan öğretmenin daha şefkatli olacağını düşünüyordum ama bu  öğretmeni gördüğüm kadarıyla çok beğendim.

Sebepleri:

1. Orta yaş civarında  kır saçlı bir bey, çok babacan bir ifadesi var.

2. Her yaştan öğrenciler etrafında dönüyor (belli ki seviyorlar öğretmenlerini)

3. Takım elbise yerine daha spor giyiniyor ve daha önemlisi spor ayakkabı giyiyor.(ki bu önemli demek ki  çocuklara ayak uydurabiliyor, koşuyor, oynuyor..vs)

4. FB resimlerinde çocuklarla bahçede yerlerde  çember halinde oturmuş oyun oynarken resimleri var.

Ayrıca okulun aktiviteleri çok güzel, çok keyifli görünüyor. Önemli günlere verdikleri değerleri, yapmacık mı yoksa gerçekten severek mi çocuklara öğretiyorlar fark edebiliyorsunuz.

Öğretmenleri google’latınca yaptıkları paylaşımlardan, okudukları gazetelere kadar  iyi kötü bir bilginiz oluyor.

Tamam şimdi siz ordan okuyunca ben pek bi paranoyak gibi görünüyor olabilirim ama değilim:)

Devlet değil özel okula da göndersem aynı şekilde hatta daha bile çok didiklerdim muhtemelen.

Ayrıca oy kullanmaya gittiğimizde sanal ortamın dışında kanlı canlı okulu da inceledim.

Mesela sınıflar kocaman ve aydınlık. Projektörleri var, temiz. Koridorlarda çocuklar için dolaplar var ve duvara monte edilmiş. Tuvaletler eski usul, alaturka dediklerinden.(çocuklar onu kullanmayı nasıl öğrenecek bilmiyorum) Ablam okula gidince öğrenir dedi.

Bunun dışında çocukların koşup oynayabilecekleri bahçesi var. Bahçenin bir köşesinde kantin var. Okul yüksek duvarların içinde  olduğu için okul kapısı haricinde  okuldan kaçma, çocuk kaçırma gibi şeyler de söz konusu olamaz.

Çocuğunuz yoksa yazdıklarım paranoyakça gelebilir, varsa zaten beni  anlamışsınızdır.

Bunların dışında bir gün okul çıkışına gidip  velilere okuldan memnun olup olmadıklarını falan sorabilirsiniz.

Ben okula gidip gezmeyi düşünüyordum da eşim dalga geçti, işleri yok sana okulu mu gezdirecekler diye, ama heyhat oy kullanmaya gidince göz atma fırsatı doğdu.

Ayrıca aynı apartmanda oturduğum ve kızını o okula gönderen bir komşum var. Onlar da okuldan memnun (zaten sanırım okulun adını da ilk onlardan duymuştum)

Yani demem o ki ne karar verirseniz verin, okula bakın, öğretmenlere bakın,sorun soruşturun.

Her özel okul adı var diye iyi bir okul değil. Etikete değil içeriğine bakın.

Adını çok duyulmayan ama çok güzel eğitim  veren özel okullar da var. Araştırın.

Benim emekli öğretmen olan teyzem hep “okul değil öğretmen önemli”  der.

Çocuk  okulunu sevmeli  evet ama asıl öğretmenini sevmeli. Öğretmen kendini sevdirebilsin ki çocuk  saygı duyup dersi dinlesin.

Ayrıca biz veli olarak ne çocuğumuzu öğretmene ezdireceğiz (eskisi gibi eti senin kemiği benim yok yani) , ne de çocuğa  öğretmeni hakkında kötü yada eleştirici şeyler söyleyeceğiz (ki o da öğretmenine saygılı davranacak)

Veli-öğretmen  olayı var bir de… İki taraf birbirine eleştirici yaklaşmaz, aynı yolda yürürse çocuklara güzel bir eğitim verebiliriz sanırım.

Eğer yapabiliyorsanız  , vaktiniz varsa okula gidin, okulda ufak tefek bir şeylerin ucundan tutun. Okul aile birliğine falan girin (belki ben yaparım) Gözünüz kulağınız okulda olsun. Sonuçta oradaki çocuk tek sizin çocuğunuz değil, hepimiz birbirimizin çocuğuna göz kulak olmamız lazım.

Off zor işler bunlar… Allah hepsine güzel yazı yazsın,hep güzel insanlarla karşılaştırsın. Şansları, bahtları hep açık olsun ne diyeyim…

 

müstakbel okulumuz:)

müstakbel okulumuz:)

 

4 responses to “Okul seçimi, okul kararı…

  1. Merhabalar. Anaokuluna başlayacak oğlum için bu okulu araştırıyordum. Yazınızı gördüm. Okulu ben de çok beğendim. Ama sanırım yemekhanesi yokmuş. Bir de bina yenileceği için taşınma durumları varmış. Siz çocuğunuzu başlattınız mı bu okula, memnun musunuz?

    • Ben okula baslayacagi yaz Akcay’a tasindim.buradaki bir okula basladi oglum. Zamaninda sevmistim ben o okulu ama su an ne durumda bilemiyorum. En guzel bir okula gidin inceleyin,gorusun derim ben😊

Bir Cevap Yazın

