Joy Fm hüsranı

Bir zamanlar çok sevdiğim, severek dinlediğim bir radyo vardı ya … Adı Joy Fm olan…

Hatta sevdiğim şeyleri paylaşma babında kendisi hakkında yazdığım bir  blog yazım bile vardı.

timthumb

Hah işte  o çok sevdiğim  Joy fm  var ya  kırdı, üzdü, küstürdü…

Djlerine yaptığı baskı sonucu işinden olan 2 tane severek dinlediğim o pırıl pırıl arkadaşlar çıkmak zorunda kalmışlar.

Sebep: radyonun yayın politikasını değiştirmesiymiş. O politika nedir bilmiyorum, çünkü dinlemiyourm. Bir sürü şarkıyı yasaklamışlar(hangi  akla hizmet bilmiyorum)  dj’lerin şarkı seçimleri yapmalarına izin vermemişler.

Orda olaylar nedir, nasıl dönüyor bilmiyorum.  Ben dinleyici olarak Ekim’in istek şarkı almayı bırakmasından şüphelenmiştim.  Ki çok eğlenceliydi  o dönem. Hatta bir ara asıl istek şarkılarının çalındığı easy drive  home’a rakip mi gördüler acaba diye düşünmüştüm.

Ama yine de böyle bir şok ayrılık beklemiyordum.

Önce  Bilge Kocaefe bir akşam yayın öncesi aniden twitterdan yayına veda ettiğini söyledi, üzüldüm.  Lakin  sebeplerini bilmediğimden anca hayırlı olsun demek düştü bana.

Ertesi sabah yaptırmam gereken tahlillerim olduğundan Morning Joy’un acak sonuna yetişmiştim. Müziği duydum, Ekim’in sesini duymadım. Hatta Talking Bugs adlı müzik grubu kendi facebook sayfasında Ekim ve Sem ile yaptığı röportajı yayınladığını görmüş ve Ekim’e bir hevesle tweet atmıştım. Bakın bakın röportajı paylaşmışlar diye…

Meğer diğer tarafta durum başkaymış…

Ekim Baykara’nın facebook sayfasında yazdığı açıklayıcı veda yazısını okuyunca  şok oldum, kendime gelemedim. Elim kolum kanadım kırıldı resmen…

Bencil yayın organlarının kafasına estiği gibi hareket etmesini anlayamıyorum. Anlayabileceğimi de sanmıyorum.

Buna benzer bir şeyi daha önce Mehtap Erel Hürriyet’ten ayrıldığında yaşamıştım. O zaman sosyal medya bu kadar yoğun değildi. Ve ben  Mehtap’ı  nerde bulacağımı  bilmiyordum. Çok fenaydı çok.

Açıkçası Ekim’le  Bilgenin gidişi de aynı  derecede ansızın ve apar topar olunca aynı travmayı  yeniden yaşayacağımı sanmıştım.

Çok şükür ki bu sefer öyle olmadı. Her ne kadar  seslerini  radyoda duyamıyor olsam da, sosyal medyadalar (iyi ki sosyal medya var)

Ve oldukları yerden yine  bize müziğin notlarını bir  şekilde ulaştırıyorlar.

Bu sabah Ekim’siz ilk pazartesiydi, sabah uyanınca ilk yaptığım şey radyoyu açmakken bu sabah sadece radyoya baktım… baktım…önünden geçip evdeki kuzuyu uyandırmaya gittim.

Akşamları da artık uyku saatinde  radyoda  Bilge’nin programını otomatik kapamaya alıp uykuya dalarken şimdi ya masal okuyoruz,  yada çene çalıyoruz.

Müziksiz hayat zor, keyifsiz…

Şimdi derseniz ki  amma abarttin başka radyo mu  yok? Yok valla… Bana hitap eden,sakin, keyifli, kanal değiştirmeden dinlenen bir kanal bulamadım.(acil durum için Power Love önerisi aldım ama o da kesintisiz dinlenmiyor,daha doğrusu aa bu şarkı Joy’da çalardı diye hüzne girip dinlemeye dayanamadım)

Ofisteki müzik yayını  mecburen Büşra’ya bıraktım:) Çok darlanırsam youtube’dan Morning Joy   listesini açıyorum.

Yine de müzikler güzel  olsa bile insan hikayelerini falan duymak istiyor. (en azından ben istiyorum.)

Geride bir tek Sem kaldı…  (bana göre, ki  onun da  gitmesi yakındır)

Yani  diyeceğim o ki; Joy Fm benim için bitmiştir.

Ekim ve Bilge çok daha güzel yerlerde daha özgür platformlarda bize o müzikleri ulaştıracaklar, benim gibi balık hafızalılara bıkmadan  şarkıların isimlerini söyleyecekler, pazartesi  sendromlarına çare olup, eve dönüşte sinirlerimiz alıp trafik canavarı olmamamıza sebep olacaklar:)  birde çocukların daha sakin uyumalarına vesile olacaklar:))

Ve siz sevdiklerinize hep sahip çıkın, bu ister radyo olsun, ister yazar, ister oyuncak, ister arkadaş… ne olursa olsun.

 

Ve Joy Fm:  Madem dinleyicine saygın  yok, niye radyo kuruyorsun? Git evinde yap bir düzenek kendin çal, kendin dinle…Bizden ne istedin?

 

 

 

3 responses to “Joy Fm hüsranı

  1. 😦 üzüldüm.

    Müzikli olmayan bir hayatım var, radyoları da sevmem pek. İşi gücü reklama dayalı bir sektör bana yaramıyor. Kulağıma reklam akıtma canhıraşlıkları rezilce..
    Ancak sarkıların hikayelerini bilen birinin işini iyi yaptığını, olması gerektiği gibi bir dj olduğunu düşünüyorum.
    Kendi internet radyosunu kursa ya…

  2. Geri bildirim: Huzur | kelimeperisi·

Bir Cevap Yazın

