Yeniden merhaba…

Hazır  herkes maça kilitlenmişken ufaktan ufaktan bloga giriş yapayım:) maç dediğim de dünya kupası hani…

benim bi ilgim alakam yok, zaten futbolda çok ilgimi çekmiyor.  bundan yüzyıllar öncesinden sorsan iyi kötü tuttuğum takımın oyuncularının 3-5 tanesinin ismini bilirdim ( o da belki)

oysa şimdi futbol dedin mi aklıma gelen tek şey GGO ( Minikogo kanalında genellikle sabahları yayınlanan bir çizgi film. )

ci- ci-ooo diye de bir fon zamazingosu var, her sahne değişirken söylüyorlar.  Bizim oğlan sayelerinde rövaşatayı falan öğrendi. (ofsaytı bilmiyor olabiliriz ama rövaşatayı biliyoruz efendim:)

 

Bu arada dünya kupası Almanya-Arjantin arasında oynanıyormuş (twittera baktım geldim).

Ben yazmaya cebelleşirken eş kişisi tvden maçı izliyor , ama benim gözler ekranın köşesindeki nokta kadar yazıları göremediğinden twitter elimin altında. Golleri de üstteki (saygıdeğer!) komşumun böğürtülerinden anlıyorum. Nerden seyrediyorsa görüntüler digitürken önce gidiyor sanırım ki önce onlar böğürüyor biz de gol oldu falan sanıyoruz ama bi numara yok, boşa yırtıyor kendini…

 

ay neyse maçı yazmayacaktım ki ben…Aslında diyecektim ki bi süredir yoktum buralarda, yazamadım,yazasım de gelmedi…

Ama işi bıraktım, evdeyim artık, doya doya bi koltuktan diğerine geçiyorum,evimi çok özlemişim… enteresan bir şekilde de henüz hiç sıkılmadım. hatta mecburi market alışverişleri olmasa kapıdan bile çıkmayacağım o derece…

Tam 13 gundur evdeyim.

Her sabah kahvaltı hazırlamaktan bıkar mıyım diye endişeleniyordum, boşaymış..

her gün ne yemek yapıcam  derdi de yok (şimdilik) mutfağa girince kendiliğinden çıkıyor yemekler… ayrıca yemek yapmak hiç de o kadar feci değilmiş. Meğer  eskiden vakit olmadığı için koştura koştura yetiştirebilme derdiymiş sıkıntı yaratan, pratik yemeklere yönlendiren.. ah bu vakitsizlik:(

Ayrıca evimde ufak tefek değişiklikler yaptım.Mesela salona kendim için bir köşe yaptım. Bilgisayarı köşesi…

Çoğu evin aksine  bizim salon sürekli bi darmadağın modundaydı. Oğlanın oyuncakları, sehpadan eksik olayan tıkınma tabakları-bardakları,  hiç bitmeyen çamaşırların balkonda kurutulunca salon kapısına en yakın koltuktaki yığıntısı (hadi yıkamaya, asmaya falan alıştım da yerlerine kaldırmayı hala sevmiyorum be arkadaş)

(hah bu sefer gol oldu. Almanya 1 – Arjantin 0)

Evde olunca o dağınıklık yavaş yavaş dağıldı. Oyuncakları çaktırmadan oğlanın odasına götürdüm, parti parti…

Sonra oyuncaklarını yığdığı masayı  dediğim gibi kendime çalışma masası yaptım… (gerçi oğlan bu sefer bilgisayara dadanıp pembe panter seyretmeye başladı). ama olsun hot dedin mi kalkıyor.  Masasının ikimize ait olduğunu ispatlamak için kalemliğimin dibine spiderman arabasını getirip koydu:))

haa bir de babası bilgisayara yaklaştı mı” baba, çekil bizim alanımızdaaannn”diye uyarı veriyor.

Bunların dışında  evi temizledim.-Bak bu önemli- eve temizlik için kimse gelmediğinde çocunlukla üstün körü yapılan temizliklerin sonucunda detaylara girildiğinde yer yer  toz kütlelerinin kümelenmesiyle karşılaştım. Olay ilk olarak  elime gecen ve muhtemelen kimse almasın diye her haldı kaldırdığım buzdolabı üstünde başladı.

Anammm ne doldurmuşum orayı. Oğlanın pek bi evvel zaman önce gittiği doğumgununde verdikleri şeker ve çikolatalar mı dersin, yer kaplamasın diye kaldırdığım kek kalıpları mı, stok yapıp sonradan bulamadığım paket paket hiç açılmamış buzdolabı poşetleri..vs.

tabii kimse alamsın diye kaldırıyorum ama benim boy yetmediğinden  ve orayı kaldırdığımı da unuttuğumdan zamanla o bölge evde bi kara delik gibi olmuş. ve tabii epey de bi toz duman

 

Geçen ne vardı acaba burda diye tabureyle çıkmam sonucu mutfaktan 3 saatte çıkabildim. Bir kısmını attım, kullanılacak olanları temizledim, buzdolabının üstündeki toz kümelerini ekolojik temzileyicim ve yağ bezi ve microfiberli bezlerim sayesinde cillop gibi yaptım. Derken yanındaki mutfak raflarına geldi sıra.  Hiç acımadan  deli gibi ya  lazım olursa diye biriktirdiğim  büyüklü küçüklü kavanozları koca boy bir poşete doldurum cam kumbaralarına attım.

(kıyamayıp 1 lt’lik olanları kayınvalideye gönderilmek üzere tuttum, ama az onlar vallahi bak toplasan 10 bilemedn 15 kavanoz falan çıkar)

Mutfaktaki rafları azalttım, bir sürü alıp kullanamadığım baharatlarım varmış, onları falan attım.bildiğin çöğ eve ramak kalmışız yani. Hepsini bitirip temizleyince resmini çekip Sedef’e attım:) malum kendimle gurur duydum ama onaylanmak da lazım:))

Eve yeni gelen birine göre hala dolu  o raflar ama eski hale göre epey bi hafifledi…

Neyse bir başka gün yatak odasında dalış yaptım… Tozlar için yatak odasındaki en sote yer, yatak altı ve yatak başlığının  arkası.  Bir de süpürgeliklerin üstü. Sağlam tutunuyorlar buralarda…

evin her bir köşesini böyle parça parça temizledim . Temizleyip attıkça bende hafifledim. Temizlikten mi yoksa evde olmaktan mı bilmiyorum ama sakinleştim.  Eskisi gibi 10 saat bilgisayar başında da değilim. Ara sıra bakıyorum.

Dünyada ne oluyor ne olmuyor pek bi haberim bu aralar. biraz uzaklaşmak bana iyi geldi, kendime geldim. Her şeyden endişe duymak, en ufak bi üzücü haberde suçluluk hissetme ve elden birşey gelmiyor duygusunun seni yerden yere vurma olayı azaldı..

 

Hala kafayı toplayıp bir kitap okumaya  veya bir başka hobiye başlayamadım henüz ama o da olacak, yavaş yavaş nefes alıyorum.

keyif alıyorum:) iyiyim ve daha  iyi olacak…

Bu emeklilik işi bana iyi geldi…  Darısı isteyen herkese… haa emeklilik demişken sevgili  şirketim hakkım olan tazminatımı vermedi… mecburen mahkemede görüşeceğiz…Neyse buna şükür..

Usulca geldim kaynadım araya;) inşallah daha sık yazarım ama şimdi uyku vakti.

İyi geceler…

 

değerlendirilen kavanozlar ve kalan baharatlarım

değerlendirilen kavanozlar ve kalan baharatlarım

 

bilgisayar köşeme benden önce kurulan velet:) eşyalarını yerleştiriyor

bilgisayar köşeme benden önce kurulan velet:) eşyalarını yerleştiriyor

 

2 responses to “Yeniden merhaba…

Bir Cevap Yazın

