5,5 yaş özeti…

Epeydir neler yapmışız yazmamışım. Aslında yazacak bir suru şey var ama ne hikmetse şu klavyenin başına oturunca uçuyor gidiyor.

Neyse aklıma gelmişken bunları yazalım.

5,5 yaşta her şeyi yapıyoruz valla:) dil pabuç kadar… İnadımız eskisi kadar tutmuyor .

Arada uykusuzluk başına vurunca sapıtıyor. Bunun harici   konuşarak  anlaşabiliyoruz:)

Legolarla oynamaya bayılıyor,daha  geçen gün karşı komşumuz, artık üniversite mezunu olan oğlunun bir torba dolusu legosunu verdi. O günden beri  bir kova dolusu lego oldu evde, mutlu mesut tasarım yapıyor…  yalnız o legolar bir dağıldı mı çok feci can yakıyor ama ne hikmetse sadece ana-baba canını anı yakıyor. Bizim oğlan üstünde ateşte yürüyen adamlar gibi yürüyor bana mısın demiyor.

Hala odasında yatmıyor. O odanın şeklini defalarca değiştirdim, yine de yatmıyor anacım. Uykuya odasında başlasa bile bir şekilde o uyku benim koynumda sonlanıyor:) arada istisnalar oluyor tabi,

Misal;

Geçen akşam odasında yatağında birlikte yattık masal okuduk o uydu ben kendi yatağıma geçtim.Gecenin bir yarısı uyandım, tuvalete kaldırayım diye odasına bir gittim ki çocuk yatakta yok… salona gittim, salonda yok. koşa koşa bizim odaya gidip yorganın altına baktım…yok… bir daha odasına gittim belki yatağın diğer tarafına düşmüş ve uykuya devam etmiştir diye ama orda da yok. Aklım çıktı bir an. Sonra  babasının kendini karantinaya aldığı odaya girdim bi baktım babasını itmiş kenara, yayılmış yatağa  garfield  gibi yatıyor.

Uyandırıp  tuvalete götürdüm:  Aklım çıktı annecim nerdesin dedin? hah işte sen beni  bırakıp gidersen bende öyle babamın yayına giderim dedi.(al sana kapak 😛 ) tuvalet sonrası yine bizim yatak tabii

Bu sene önceki yıllara nispeten daha az hasta olduk.  Gerçi şu ara yine biraz öksürük var ama evde baba hasta, okulda diğer çocuklar… buna şükür diyorum.

yeme düzeni hala yok. sabah kahvaltılarını çok güzel yapıyor( maşallah deyin) yumurtası, yağlı-ballı ekmeği, sütü…vs. hepsi  10 numara.. diğer öğünlerde bir numara yok ama. okulda her şeyi yiyormuş ama evde ı-ıhh.

tavuk asla ağzına sürmüyor (hayvanı mı yiyecekmiş?) keza balık desen 40 yılda bir belki.

Köfte seviyor. Bazen hamburger ekmeği alıp çizburger yapıyoruz. zaten hamburgeri ve pizzayı 7/24 seviyor.

mantı, yoğurt çorbası, tarhana çorbası, beyaz pilav,lahmacun,sütlaç, arada mücver (keyfi isterse) , omlet,sucuk,tahin-pekmez en sevdikleri…

Sebzeyle pek arası yok. Bakliyatlardan nohut, kurufasulye yiyor.

Hâlâ mutfağı çok seviyor. mutfak tezgahına çıkıp yemeklere eşlik etmeye bayılıyor.  kesme tahtası ile yanımda salatalık..vs kessin, mutfakta bana yardım etsin, kek yapsın, omlet yapsın, mikseri kullansın, ölçüleri karıştırma kabına o koysun falan. Acaip hoşuna gidiyor.  kendi yaptığını  da yiyor.  Mesela dün ekşili köfte yapalım dedik. Ben yoğurucam dedi, peki dedik, taktık eline eldivenleri yoğurdu sonra birlikte minicik minicik yuvaladık onları…

Bir kere de ekmek yapmıştı.. O da şöyle olmuştu:İlla ki un ve suyla oyun hamuru yapıcam diye tutturunca  bende  mutfakta yere oturtturup önüne bir leğenin içine un su ve biraz da tuz koydum. Tuzu, un eline yapışmasın diye koymuştum aslında. bizimki biraz oynadıktan sonra anne bunu renklendirelim deyince aklım pekmez geldi. içine az birşey pekmez koydum.biraz da öyle mıncıkladı. sonra yok pizza yapalım yok ekmek yapalım derken aa dedim tamam hadi gel ekmek yapalım.  1 paket de toz maya ile su ilave ettim,  hevesini alana kadar mıncıkladı durdu. Sıkılınca  bıraktı, kabı bir kenara koyduk, ellerini yıkadık.

Bende hamur kurumasın diye  üstüne ıslak bir bez atım unuttum kenarda. (aslında ekmek olacağını çok da ummuyordum.) akşam bir baktım ki hamur epey bir kabarmış. Ertesi sabah o hamurdan 3 koca top yapıp fırına attım.Sabah iş gezisinden dönen babasına  süpriz oldu. Ve cidden enfes bir ekmekti. Ayıla bayıla yedik.

Tuvalette hâlâ “anneee bitti”  çağrılarımız devam ediyor. oysaki okulda popolarını silmeyi falan öğrenmişler.

Geçen sefer annem bize geleceği gün evindeki merdivenlerden düşüp hem kolunu hem ayağını incitmiş, ve nu otobus terminalinden aldığımız gibi hastaneye götürmüştük. Çok şükür ki kırık – çıkık yoktu sadece incinmiş.  Ayağına bizdeki at kestanesi balsamı sürünce epey bi hafifledi , bir gün sonra bir şeyi kalmamıştı.Neyse bunlar anneanne-torun evdeyken bizimki tuvaletini yaptıktan sonra bir güzel silinmiş çıkmış. Annem de akşam bunu bana  anlatınca bir sonraki “anneee bitti” seansında dedim ki e oğlum hadi kendin yap bak ne güzel öğrenmişsin.

Cevap: Ama anneannemin eli sakattı annecim o yüzden kendim sildim… (evet nazlar anneye)

***********

Yukarıdaki yazıyı epeydir taslaklarda bekletmişim
Yeni yazi yazmaya baslamadan gorunce once bunu tamamlayayim dedim.

Bir Cevap Yazın

