Bebelere balon çocuklara spor

Hani hep diyorum ya çocukları o kurstan bu kursa, o aktiviteden bu aktiviteye koşturmamak lazım diye…

Yani ben diyorum da  size mi diyorum kendi kendime mi konuşuyorum orasından emin değilim. Yani tabii ki çocuklara aktivite lazım,hatta belki okul için ek destek de lazımdır ama bunlar için  çocukları sürekli oradan oraya koşturarak çocukluklarından itibaren yarış atı haline getirmeye  gerek yok. Azar azar,çocuk sevdikçe yapmak güzel diye düşünüyorum…Aslında hala aynı fikirdeyim ama gel gör ki İstanbul’dan küçük yere gelince bir anda feleğim şaşıverdi.

Şöyle ki;  Akçay’ın sakinliği bana çok iyi gelse de, mevsim yazdan sonbahara geçip, deniz sezonu kapanınca çocuğa aktivite bulup enerjisini boşalttırmak şart oldu. E burası küçük yer, en uzun mesafe -malum trafik olmadığından-(havam batsın) maksimum 20 dakika sürüyor. Çocuğun telef olacağı trafik çilesi yok, içinde koşturacağı devasa avmler, restoranlara falan gidip önüne konan boya kalemleri yok.(çok şükür ki yok)

Tamam bunlar yok da burada sürekli gidip seyredebileceğin çocuk tiyatrosu yok, bin bir çeşit sinema salonu içinde biri olmazsa diğeri olur diyebileceğin  sinema salonları (sinema var da her daim çocuk filmine rastlanmıyor) yok.

Mesela geçenlerde buraya Avrasya sirki geldi. Okulda çocuklara davetiye verdiler de haberimiz oldu gittik.Tiyatrolar falan da turneye geliyor bir şekilde haberin oluyor gidiyorsun.Aslında ilk geldiğimde her şey kısıtlı diye endişelenmiştim ama meğer böylesi daha güzel oluyormuş.Merak edip bekliyorsun. Beklemek de güzelmiş.

Spor için de aynı şeyi düşünmüştüm. Çocuğa aktivite ararken sağolsun sınıf öğretmenimize sormuştum ne var buralarda diye, Edremit kapalı spor salonunda basketbol var demişti.  Belediyenin sayfasına baktım halk eğitimin açacağı kurslar vardı çocuklar için ama tarih,detay vs. yoktu.

Doktor kontrolune  gideceğimiz bir gün minibüste Beşiktaş formalı çocuklar görünce hemen sorduk tabii nerde oynuyorsunuz diye. Sağolsunlar hemen anlattılar. Vole Spor diye bir yer varmış, yazın basketbol falan da varmış , şimdi sadece futbol varmış ama küçüklerin saati başkaymış  falan diye. Ufak çaplı bir bilgi aldık yol boyunca çocuklardan.

Biz doktorda sıramızı beklerken (Allah razı olsun şu internetten) iki dakikada google amca’ya Vole dedim şak diye verdi telefonu. Aradım .

Telefona çıkan kişi Fenerbahçe mi Beşiktaş mı dedi.Dedim Galatasaray. Dedi yok. E o zaman Beşiktaş olsun dedim. Beşiktaş’ın antrenörünün numarasını verdi arayın konuşun diye…

Aradım… Zaten o gün haftasonu olduğu için çalışmaları varmış 2’de gelin dediler.,ama biz Beşiktaşlı değiliz dedim güldü, sorun olmaz dedi. İyi dedik kalktık gittik.

İyi ki de gitmişiz. Oğlum bayıldı. Açık ve net söylüyorum daha önce hiç futbol oynamamıştı.  Hani şöyle karşılıklı baba-oğul falan … yok yani…

Beşiktaş formasını giyip sahaya çıktığında doğru düzgün koşamıyordu bile. Hocalar şut diyor bizimki bakıyordu..Baka baka öğrendi. Seviyor her hafta sonunu iple çekiyor futbola gitmek için. 10 numara futbol oynamıyor tabii ki ama eskiye göre daha iyi, hala kaleye geçince gol yiyor, arada antremanlarda oyundan kopup yakalamaca falan oynadıkları (evet bir iki kere yaptılar:)) oluyor.  Hocaları yakaladığında ayar çekiyor,bizimkiler normale dönüyor:)

Hocaları da çocukları çok seviyor, ayakkabısının bağı çözülen hocasına koşuyor, yere düşen çocuk hocası kendisini görüp gelmeden, öpüp koklamadan, yok bir şey kalk demeden kalkmıyor…

Hepsi çok severek oynuyor, ki içlerinde 5.5 yaşında canavar gibi koşan çocuklar var. Acaip oynuyorlar…

Benim futbolla bir alakam yok dolayısı ile bence nasıl oynadıklarından ziyade nasıl sevdikleri daha önemli. Lakin çocuklar kenardaki tellere yakın birbirlerinin üstlerine düştüklerinde ben ay birşey oldu mi vesvesesi ile olaya yaklaşıyorum ama onlar saha erkek erkeğe durumu gayet güzel idare ediyorlar.

Her antrenman önce biraz koşu ile başlıyor, sonra biraz ısınma hareketleri, biraz atış , topa vurma  falan çalışıyorlar sonra maç var kendi aralarında…Var ya o maçı seyretmek  büyük maçlarını seyretmekten daha keyifli. Sahada 2 hoca var, dolayısı ile her biri bir takımı destekliyor. Çoğunlukla maçları berabere bırakıyorlar, hangi takım yeniliyor gibiyse o takımın hocası maça destek veriyor. Çocuklar hocaların ayaklarından top çalmaya kalkıyorlar.

Benim  hoşuma giden kısım, top hocalardan birindeyse çocukların hepsi etrafında kümelenip ( hani vapurun arkasından denize simit atarsınız da martılar gelir bağırırken bir ses çıkartırlar ya) aynen o sesle hocaaam hocamm hocammm  demeleri 🙂

Bizimkinin ilk başta perti çıkıyordu antrenman sonrası ama şimdi alıştı…

Yetmedi bir de hafta sonları sabahları Kapalı Spor salonuna tekvando derslerine gidiyor. Onun bilgisini okulda dağıttıkları kağıttan öğrendik. Hem kendini savunmayı öğrensin, hem az bir şey sakinleşin,enerjisini atsın derken zaten cancan’ında gönlü varmış hiç ikiletmedi. Zaten seyrettiği karate kid filmlerinden  aklında kalmış ve istiyordu (oradaki tekvando muydu emin değilim) . Dolayısı ile ona da bayıla bayıla gidiyor.

Tekvandodan çıkınca bazen oturup basketbol antrenmanlarına da bir göz atıyoruz. Ona da seneye inşallah.

Çocukları oradan oraya koşturmaya gerek yok diyen bendim di mi:) Eeee ne de olsa annelik büyük konuşmama sanatının en net tasviri değil mi?

Demem o ki spor candır, çocuklar için en güzel disiplindir,takım ruhunu öğretir,sosyalleştirir.

Ayrıca ödev yapmayan çocuğa yapmazsan futbola gidemezsin şeklinde gözdağı vermenizi sağlar, ama ve lakin çocuk bu blöfü görse  bile asla ve kat’a sporundan geri bıraktırmayın. Çocuğun çok sevdiği ve faydalı olan şeyleri de sakın elinden almayın (kastettiğim şey spor, tablet bilgisayar değil;)

PhotoGrid_1419771087393

Bir Cevap Yazın

