Başlıksız :)

Son 3 gündür bugun sokağa çıkmayıp evde blog yazı yazıcam diye sabah karar alıp hemen akabinde kendimi sokakta buluyorum. Tıpkı her sabah yeter artık bugün yürüyüş yapmayacağım dediğim gibi…

Ne hikmetse bir süre sonra kendimi kulağımda müzik,sol tarafımda deniz, sağ tarafımda evler ve kazdağlarının manzarası,yüzümde rüzgar  ile yolda yürürken buluyorum. Hele ki kafan doluysa ohoooo yol  çoktan bitmiş bile.

Bazen yürüyorsun ama içinden koşup çığlık atmak geliyor ama sadece yürüyorsun , veya içinden hiç birşey yapmak gelmiyor, beynen de yapmıyorsun ama yine yürüyorsun. Peki bu durumda hissettiğin anı mı yaşıyorsun yoksa yaptığın eylemi mi?

Doğrusu yürürken yürümenin farkında olmak,durmak istersen de durmak, koşmak istersen de koşmak olmalı…

Yazı yazarken kelimeler beynime doluyor ama elde bilgisayar taşıyanlardan değilim ki iki dakika da oturup yazayım. Şahsen İpek‘in söz verdiği düşünseliyi icat etmesini bekliyorum Belki o zaman daha düzenli yazarım.

Gelelim son zamanlara;

Buralara bahar geldi e haliyle benim de ruh halim düzeldi. Yok dolunay, yok güneş tutulması, yağmurdu, kardı derken bir an yaz gelmeyecek sanmıştım. Şubat ayında bir ara hava o kadar güzeldi ki montsuz gezdiğimi hatırlıyorum oh ne güzel buralara kış gelmedi diye düşünmüş, hatta ayaklarımızı denize bile sokmuştuk oğlumla.

Zaten ne olduysa sonrasında oldu.. Neyse uzatmayayım şu an bütün ağaçların yeşermesi, güneşin ısıtması,mis gibi toprak kokusu falan feci iyi geliyor. Bahar sadece havaya değil ruhuma da gelmiş:)

Spor yapmayı oldum olası sevmem ama düzenli yürüyüşlere başladım. Başta da dediğim  gibi her gün bugün yürümeyeceğim diye başlayan kararım, kendimi annemlere atınca, hadi  birazcık yürüyüp geleyim bi hava alayım diye başlıyor. Sonrasında bir bakıyorum zaten yolu yarılamışım. E hadi biraz daha gideyim diye diye hesapladım her gün gidiş dönüş 10 km yol yürüyorum ki bu benim kadar tembel biri için mucize bir istikrar…

Tabii bunda doğanın güzelliği, rüzgarın etkisi ve  Justt.fm‘in güzel müziğinin dışında bir de yürüdüğüm bölgede  çok fazla insan olmamasının da etkisi büyük.

İnsanlar incelemeye pek bi meraklı, kadınlar inceden inceden süzer, erkekler desen yanında bayan varsa bile güya çaktırmadan bakıyor ya fıttırıyorum.Hayır o değil de, bir gün es kaza tersime denk gelip birinin suratına refleks olarak elim çarpacak, sonra seyreyle şamatayı…Cins mi ararsın burada bolca var.  Bir de Akçay’a dışarıdan gelenlerin çoğu 2.,3.,4. baharını yaşayanlar:))  Sahile bir in- ohooo-  Esra  Erol ‘un programı halt etmiş.

O yüzden insanların olmadığı yerler daha güzel, daha rahat, daha sakin. Yollarda köpekler gruplar halinde dolaşıyor, kimse kimsenin alanına girmiyor. Mesela bizim sokakta 5 tane var, yan binanın sokağında bir o kadar daha, yolun başında bir başka grup, hele bu ara hepsinin doğurma zamanı , yollarda bir sürü minnacık minnacık yavrular…

Tabii bu durumdan en çok memnun olanlar çocuklar. Okuldan çıkan, servise binmeden yavruların yanında alıyor soluğu.. Benim oğlan sokaktakilere çoktan isim bile verdi, biri fındık,biri kahve, biri de tarçın.

Havalar güzelleşince annemlerin bahçesine iki de bisiklet attık.Bir oğlana bir bana. Benimki ikinci el, ama anneannesi kıyamadı yeni aldı torununa:) iki tekerlek denemesi yapmıştık geçen yaz ama beceremeyince yine 4 tekerle gidiyor şimdilik. Belki bu yaz atarız yan tekerlekleri…

İki bisiklet olunca anneli oğullu biniyoruz, yok tarafından ben gidiyorum o da kenardan kenardan gidiyor. Çok eğlenceli. Başka bisiklette olunca kontrol edebilir miyim diye zorlanmıştım ama iyi kötü gidiyoruz. Buralara henüz kalabalık değil yollardan tek tük araba geçiyor, o yüzden hava güzelse ve biz anneannedeysek bi tur bisiklet kullanıyoruz.

Buralar güzel, doğa, deniz şahane, insan desen az, kalabalık çok yok…

Yazın sıcakları ve insan seli akmadan en güzel zamanları buraların.

IMG_20150416_124922

 

 

Not: yazıyı gecen haftalarda atmışım taslaklara.. bugune kısmetmiş demek ki…

Bir Cevap Yazın

