Ödev!!!

Guncelleme: bu yazıyı oğlum ilkokul 1. sınıfa giderken yazıp taslağa atmışım sanırım. Şimdi 3.sınıftayız. Ödev hususuna ben hiç karışmıyorum. bazen çok sıkıldığı için yanımda otur diyor, bazen hesap makinası kullanıyor, çok mızmızlandığında ister yap ister yapma diyorum. Söylense dahi yapmadan gitmiyor. Bu iyi bir şey  mi baskı mı emin değilim gerçi.

Artık ödev olayından nasıl şiştiysem bu yazı çıkmış:) olsun bu da dursun burada…

********

Bu yazı kızım sana söylüyorum gelinim sen anla yazısı değildir. Bizzat kendime yazmış olduğum bir yazıdır. Sizinde benim gibi  yaranız varsa hep birlikte okuyalım , fark edelim bir  daha yapmayalım. (tabii mumkunse)

Konumuz Ödev. Ödev nedir? Çocuğun okulda ,derste öğrendiklerini eve geldiğinde pekiştirmesi ve kafasına somut olarak yerleştirmesi için verilen bi  sorumluluk adı altında bir mecburiyet. Bence olması gereken maksimum süre 10-15 dak.dır

Yapılmalı mı?  Toplumsal yapılarda sürünün dışında kalanı kurt kapar mantığı hakim olduğundan sürü dışında olmak pek kabul görmez, dolayısı ile sürü dışına çıkmamak lazım. Dolayısı ile dışlanmamak adına mantıken yapılması gerektiği öngörülmekte… Peki gerçekte?

Diğer insanlar için yaşamamayı öğrendiğimiz yaşlar, okul yıllarından çok sonraya denk geldiğine göre çocuklara ödevin ne olduğunu veya ne olmadığını anlatmak bizim işimiz. Peki biz ödeve nasıl bakıyoruz?

Misal ben; hayatım boyunca çok vasat bir öğrenci olduğum düşünüldüğünde ödev yapmış olduğumu varsaymak çok anlamsız. Ki yapmadım.  Zaten derste anlamadığım bir şeyi eve gelip ezber usulü beynime yazmak imkansız bir şey. Zaten ezberim de fena… neyse, konu bu değil.

Konu şu,  okuldan zaten bezmiş gelen  bir çocuğa verilen ev ödevinin biz ne kadarını yaptırmalıyız.

Ben okul ilk açıldığında öğretmenin verdiğinin yarısını yaptırıp yeter bu kadar diyebiliyordum. Yanlış anlaşılmasın öğretmenimizi çok seviyorum ve eğitimine zerrece itirazım yok. Çocuklara çok iyi bakan,seven, öğreten,veli-öğretmen- öğrenci dengesini çok güzel oturtmuş biri.   Sanşımıza okuldaki öğretmenlerin hemen hepsi on numara…

Bizim öğretmenimiz ödev veriyor.  kendisi de söylüyor zaten ben ödev veririm diye. Bende hepsini yaptırmıyorum diyorum. Bazen peki diyor, bazen ama okumaya ağırlık ver diyor bazen hecelemede takılıyor diyor. Ona göre kendi aramızda bir yol buluyoruz .

Mesela okulun ilk başlarında ödev yaptırmak çok zordu, okumayı sökene kadar sıkılıyordu,bunalıyordu, aynı şeyi tekrar ettirmekten gına geliyordu. Sonunda baktım  ödev saatleri çocuk için işkenceye, benim içinde sinir krizlerine dönüşmeye başlıyor bıraktım. Gerek yok dedim yapmasın dedim. Bu sefer de ödev yapmadan gideceği için öğretmeni kızacak diye okula gitmek istemedi.  Konuşa konuşa onu da bir şekilde hallettik.

Birinci yılın  sonuna yaklaştığımız şu dönemde durum özeti şöyle: ödev sorumluluğunu kendi aldı. Ben artık sadece ödevini yapması gerektiğini papağan gibi yarım saatte bir hatırlatıp çocukta ebeveyn sağırlığı oluşturdum . Dolayısı ile duymuyor tabii ne söylediğimi. Anca sesim yükselince bakıyordu ne diyorum diye(bunun üzerinde daha çok çalışmam lazım) Gerçi son zamanlarda azalttım, tutmayı başarıyorum kendimi. Tabii  buna paralel ödev yapmadan gidiyor bazen okula. Evden çıkarken son dakika aklına geliyor e ben ödev yapmadım ne diyeceğim öğretmenime diyor. Sen söyle diyor. Ben karışmam deyince kafasından bahaneler uyduruyor böyle böyle  söylerim bende diye.

Hayır, yalan söylediğini öğrenirsem hem üzülür,hem kızarım diyorum. Yapmadıysam yapmadım diyeceksin, özür dileyip ertesi gün yapacağını söyleyeceksin ve yapacaksın diyorum. Bazen yapıyor bazen de öğretmeni kontrol etmediği için sallıyor. Ben sadece izliyorum . Bu ara çok şeyi sadece izliyorum.

Geçen gün bi ödevine göz attım, soruları  çözmüş ama kendince… bazılarının cevapları doğru ama şıklarını kaydırmış, bazısı kesinlikle kendine göre mantıklı ve doğru ama ne yazık ki istenen cevaplar onlar değil:)

Niye böyle yaptın dedim, televizyonda sevdiğim film vardı onu seyretmek için kafadan attım dedi.

Bende önce şalter attı ama doğru söylediği için birşey dememeyi tercih ettim. Cevapları birlikte oturup düzelttik, sonra gidip filmini seyretti..

 

 

 

 

 

Bir Cevap Yazın

