Ev mi yuva mı?

Mutluluk dediğin şey nedir?  Giydiğin marka marka kıyafetler mi? Yemek yemeğe gittiğin şık restoranlar, cebindeki para mı? Sağlık mı? Aile mi? Ferrari mi?  Okuduğun bir kitabın sayfalarında belki?  Belki hepsi , belki sadece bazısı…

Belki de kocaman bir kandırmacadır hepsi. Hiç düşündün mü?

Bu akşam oğlum anneannemde kalacağım diye tutturdu gitti… Evde bi başıma kaldım. Yalnızlığı seviyorum  aslında ama ilk başta ev  bi boş geliyor kabul etmek lazım…

Müziğimi açtım,mumlarımı yaktım , biraz oturdum öylesine…neler yapabilirim’i geçirdim içimden… birazını yaptım sonra durdum.  Farkettim ki mutluyum..

Sen hiç durduk yerde mutlu oldun mu? sebepsiz… sadece öylesine… şöyle bi evinin içinde dolaşıp sevinçten  dans edesin geldi mi? Benim geldi. (ve hayır delirmedim -henüz-)

Ben evimi yuva yapmışım, onu farkettim. Evimin içindeki her bir köşe, her bir eşya beni yansıtmış. hayatta hiçbirşeye bağımlı değilim,olmak da istemiyorum. Eşya dediğin de sonuçta kullanmak için var…

Ama bir kullanmak var, birde severek kullanmak… illa ki yeni olması lazım da değil (Gelme tüketim çılgınlığının gazına)

Örnek vereyim, bundan yıllar önce bir kumaşçıdan aldığımız mor bi polar örtü vardı,hanı şu tay tüyü modası çkmıştı bir ara, o tarz birşey önce yer minderi yaptırırız demiştik,üşendik evde kumaş olarak kalmıştı. Bende kimi zaman koltuğun üstüne attım,koltuk örtüsü oldu, kimi zaman yatağın üstüne (evet çift kişilik yatak örtüsü olacak kadar büyük bir parçaydı)

Hatta bir dönem bana sorulmadan (ben stor perde arıyorum diye-ki benim aradığım ışık geçirmeyenindendi) oğlumun oda perdesi ve kornişi sökülüp yerine zebra stor perde takıldığı için delirip pencerenin çerçevesine  o mor örtüyü çiviyle çakıp perde niyetine kullandığım bile olmuştu.

Bugün o örtü yine gözüme  battı, aldım makası ortadan ikiye kestim, her iki koltuğumun oturma kısmına yeni koltuk örtüsü olarak hizmet veriyor artık.. Baktıkça hoşuma gitmeye başladı.

Eski un kavanozlarım vardı  kapakları kırılan..içine deniz kabukları ve büyük mumlarımı koydum, şahane mumluk oldular…

Evde maksat güzel görünsün diye bulunan biblo tarzı şeyleri sevmiyorum ben…Kendim zaten almıyorum,hediye olarak geldiyse de işe yaramayacak birşeyse kaldırıyorum bir yere kalıyor orda..

Eskiden evdeki herşeyin yerini sürekli değiştirirdim.. Her hafta salonun şekli değişirdi. Hiç anlamazdım insanların nasıl olup yıllarca aynı salon şekliyle oturabildiğini mesela.

Şimdi yine arada bir kurtlanıyorum ama çoğunlukla renk değişiklikleriyle geçiyor. Demek ki mutsuzluktan yapıyormuşum diyorum.

Kendi yaptığım şeyleri de sevmezdim, şimdi seviyorum. Misal yazın ablam geldiğinde evdeki keçeleri şekilli kesip kesip ipe dizdik, ıipleri de oğlanın deniz kenarından bulup getirdiği tahta sopadan aşağı sallandırdık, oldu sana rüzgarda sallanan süslerden. Gerçi bizimki rüzgara maruz kalınca çok karıştı, aldım salona koydum, dolabın üstünden renkli renkli sarkıyor.

Adaçayı tütsüm, denizden gelen bir sürü beyaz minik taşlarımız, mumlukların içine doldurduğumuz kalp taşları (yine deniz kenarından bulup getirdiğimiz kalp şeklinde olan taşlar)

Renkli ipleri dolayıp ne yapacağım hakkında bir fikrimin olmadığı renkli sopalar, sprey boyayla boyayıp kullanmadığım ekmek sepetlerinin içine doldurduğum kozalaklar…

Hepsi benim evimde, bana aitler…Bir şekilde beni yansıtıyor…Huzur veriyor,mutlu ediyor…

Hani derler ya dağınıklık yaşanmışlığın belirtisidir diye, hayır dağınık değil ama banyodaki minik havlu sepetinin  başına havlulara göz kulak olsun diye diktiğim oğlanın örümcek adamı…

Hepsini çok severek yerleştiriyorum, Her gün başka bir muzurluk fışkırıyor sanki içimden.

Demem o ki ev başka bir şey , yuva başka…

 

Öyle işte…

 

 

4 responses to “Ev mi yuva mı?

    • Itiraf ediyorum yayina alirken cok eften puften kaldi bu yazi diye dusunmustum 🙂 cok yarim yamalak doktum icimi ,icerde com dahasi vardi aslinda..madem begendin,o da baska bir sefere kalsin:)

Bir Cevap Yazın

