Bilgi…

Bilgi dedigin sey okulda ogretilen degildir asil hayatta ogrendigindir. Bunu da okuma yetenegini gelistirerek ogrenebilirsin. Yetenegini gelistirebilmek icin biraz merak,cokca heyecan,algilama ve farketme becerilerinin olmasi gerekiyor.

Bunlara ulastiginda da bilgi kismi hemen senin onune serilmiyor.
Ornekle anlatmak gerekirse; mesela aklima birsey takiliyor saga sola soruyorsun,kitaplara bakiyorsun,internette geziniyorsun sonra alakasiz bir gun,bir anda bilgi şaaak diye kafanin icinde beliriyor…
Ulaşman gereken zamani sen degil,sen hazir oldugunda o sana gelerek gosteriyor.

Mesela epeydir kendi kendime eskisi gibi kitap okuyamadigimdan yakiniyorum.
Eskiden bi oturusta kitabi bitirmeden birakmazdim. Hele ki merak ettigim bi kitapsa…Ama simdi misal bir kitap aylarca surunuyor elimde…Neredeyse son bir senedir boyle…
Belki kitap tarzim degistigindendir ama bana icindeki bilgiyi sindire sindire almam gerekiyormus gibi geliyor. Yani bir sayfa okuyup o sayfadakiler bir sekilde hayata gecip sindirilmeden diger sayfaya elim gitmiyor.
Ayni sekilde yazmak da oyle. Istedigim kadar bugun oturup yazi yazacagim desem de vakti hazir degilse o kelimeler klavyeye ulasmiyor.
Ya da baska bir ornek; bir resim cekip altina uzuunca icimi dokmusum,yayinlamisim..a aaa 2 dak. Sonra bi bakiyorum yazi yok,resim yok. Ne yayinladigim yerde ne telefonun hafizasinda…inat edip tekrar da yazarim,belki ama anliyorum ki o yazinin,o paylasimin sirasi o an degilmis.
Birakiyorum…Bir sure sonra baska bi an vesile oluyor o yazinin cikmasina zaten…
Demek ki bu ara bu deneyim lazimmis bana…

image

Bir Cevap Yazın

