Kadınlar Günüymüş…Pehh

Gunaydın,

Sabahtan beri , pardon bir hafta öncesinden başlayan kadınlar günü kutlamaları bugün sabah zirveye ulaştı…Malumunuz özde değil sözde yaşayan bir toplum olduğumuzdan bütün  ilan panoları,sosyal medya…vs kadınların kadınlar gününü kutlamakta…

Peki bu kutlayanların kaç tanesi hayatındaki kadınların farkında veya değerinde  desem? Kaçının gerçekten kadın umurunda?

Gerçekten mi? yani bu kadar mı?

Öldürdüğünüz,dövdüğünüz, sövdüğünüz, veya  bunları yapmaya yeltendiğiniz, ama haketti dediğiniz kadınlara, bir kravat takıp mahkemeden iyi hal indirimi alıp “ben aslında karımı seviyordum hakim bey” zamazingolarının ardında bir kadının kadınlar gününü /anneler gününü /doğumgününü…vs sadece kutladığınızda bir hediye,bi çicek,bi bilmem ne aldığınızda olay bitiyor mu?

Böyle olduğunu düşünüyorsanız ciddi algılama probleminiz var derim.

Benim böyle yalandan kutlamalarda içimden fışkıran kocaman bir öfke duygusu oluyor. Şimdilik elimde değil, üzerinde çalışıyorum ama bir zaman geldiğinde gidecek.

Zamanında beni sevdiğini, bana iyi baktığını iddia eden bir adam vardı hayatımda. Onun için iyi bakmak demek evde yardım etmek, mutfağa hatta temizliğe el atmak demekti. En marka kıyafetleri almak, ikinci el araba yerine sıfır araba kullanmak, bir restorana gidilecekse sokaktaki salaş bir yere değil en kalitelisine götürmekti…

Kısacası parası varsa sizi krallar gibi yaşatacak bir adam…

Ama madalyonun diğer tarafı da var tabii… hayat kendi istediği gibi gitmediğinde surat asan, hiçbir şeyden memnun olmayan, mutsuz ve mutsuzluğunu doyasıya etrafa yayan biri… Küstüğü için cevap vermeyen, sofraya oturmayan, seni muhattap dahi kabul etmeyen…

işin pis yanı ne biliyor musunuz? Biz kadınlar çok hatta gereksiz derecede inatçıyız. Bakıyorsun görüyorsun ve diyorsun ki ben buna iyi gelirim. İnatla her seferinde hem o seni , hem sen kendini yerden yere vururken bir kez daha pes etmeden kalkıyorsun ayağa…Yaparım diyorsun ya  hani…YAPMA…

Ben yaşamam gerekenleri yaşadıktan sonra dank etti yapmamam gerektiği…yardım isteyen, istediği kadar yardım çığlığı atsın sana gelip YARDIM EDER MİSİN demiyorsa yapma… çünkü o  kendi mutsuzluğunda mutlu, oradan besleniyor, istemese de ona tanıdık gelen o…

Simdi bu görüntüden biraz daha uzaklaş, çerçeveye bir adım geriden bak, niye böyle bu adam?

Çünkü onu yetiştiren büyüten insanlar da böyle, bir şeyin en pahalısını giymek ya da en alasını yedirmek, çocuğu sevmekle eşdeğer…

Zamanında belki o evdeki adam da o kadına zulmetmiş,mutsuz etmiş, o yüzden o kadın kendini mutfağa , temizliğe, belki alışverişe atmış… Çocuklarına kendini, kendi dilinde adamış,belki saçını süpürge etmiş, kendince sevmiş, ama diğer yanda bir kere sevdiğini ifade etmemiş,konuşmamış, anneler gününde kızdığı için çocuğunun telefonuna cevap vermemiş… (kınamıyorum hayır ama anlamaya da çalışmıyorum)

Hal böyleyken karşındaki aslında kendini tanımazken sen niye kendini  paralarcasına ortaya atıyorsun ki?

Sonra ne oluyor biliyor musun ey erkek?  Hani sessiz atın tepkisi derler ya..hani kadın asıl sustuğunda gider  derler ya.. hah işte aynen öyle hiç beklemediğin anda hiç beklemediğin yerden bir anda kendini dışarıda buluyorsun, elinde valizinle…

Aradan ne kadar geçerse geçsin aynayı hiç kendine tutamadığın için anlamıyorsun ne olduğunu? Başkası girdi belki aklına diyorsun, başkalarının dolduruşuna geldi…Ama aslında için için biliyorsun o yüzden  karşılaştığında bir kadının durduğu  gibi dik duramıyorsun hayatta… Durma da zaten… Bir kadına değer veremiyorsan durmanın bir anlamı yok. Gittiğin yerde kal…

Bu kadının illa ki sevdiğin, karın,annen, kardeşin olması da gerekmiyor. Sokakta önündeki arabada yeşil ışık yandığında  “kesin kadındır” diye lafı yapıştırabiliyorsan  seninde bir farkın yok ki diğerlerinden….

 

Adam olacaksan değer verdiğin kadına sarıldığında vereceksin o duyguyu, sarılacaksın elini sırtına koyacaksın. öfkesini kustuğunda da, sevgisi saçtığında da senin yüreğinin duvarlarında patlayacak ve sen sadece sarılacaksın…

 

Bunu yapamıyorsan hiç olma zaten. Tamamlayamıyorsan parçalama… Gölge etme… Gerisini biz hallederiz…

2016-03-08-13-38-30-1

2016-03-08-13-30-07-1

ama bu tatlı jestleri sevmediğimiz anlamına gelmez:) bizim apartman yöneticimizin eşiylşe birlikte yaptığı şahane kokulu taştan güller...

ama bu tatlı jestleri sevmediğimiz anlamına gelmez:) bizim apartman yöneticimizin eşiyle birlikte yaptığı ve dağıttığı şahane kokulu taştan güller…

 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s