Yapamamanın keyfi

Evde her daim hazır tuttuğum baklava yufkası vardı.Az önce aklıma geldi. Bi baklava yapayım dedim. Hem madem bayram. Gerçi bayram bana  pek uğramıyor.

Niye uğramıyor, ne ara bayramla bozuştuk bilmiyorum. Sanırım hayatımdaki mecburiyetlere katlanmak zorunda olmadığımı farkettiğimden beri, sevdiğim insanları aramak için ekstradan bir bayram seyrana ihtiyaç duymadığımdan bana artık bir anlam ifade etmiyor. Kurban olayı  -kesenlerinkini Allah kabul etsin tabii de- bana oldum olası uzak bir konu…yerine yapılabilecek bir sürü şey varken bir hayvanı kesmek … sokaklar kan gölü…Ali Veli’ye, Veli Ali’ye getir götür yapıyor.

Neyse ne…

Bayramın tek güzel yanı küslük varsa bayram bahanesiyle barışılması bence… Gerisi benlik değil. Birine gitsen diğeri gönül koyar, diğerini arasan, öbürü vay onu aradın beni aramadın der. O yüzden ben epeydir kimseyi aramıyorum:)) iyi oluyor böyle. Kimsenin senden  bir beklentisi olmayınca herkes rahat :))

Ne diyordum hah baklava… Baklava yapayım diye gittim mutfağa yapamadım tabii..

Yani yaptım da, yaptığım şey baklava olmadı. Sütlü Nuriye’nin hala kızı gibi birşey oldu. Öyle çıtır çıtır yenecek bir şeyden ziyade sütlü kadayıf gibi yumuşacık ama hafiften de bir  baklava tadı var.

Tarifi de okudum güya (bir de okumasam ne olacak bilmiyorum.)  Tarifte her 3 katta bir yağlayın yazıyormuş, ben her katı yağladım (yok yok öyle 40 kat falan yapmadım,kafama göre…)  fırına koymadan önce dilimleyin diyormuş, onu da kesmeyi unuttum (piştikten sonra kesilince şekil olarak olmuyor)   şerbeti de sıcak sıcak döktüm. bildiğin hamur oldu:))))

photogrid_1473849259303-1

olan ve olması beklenen:))))

Ama tadı iyi, ikramlık değil sadece:) bir da kaşıkla falan yeniyor….

Üstelik de ben baklavayı yaparken radyoda Kenan “Aşk ile yap” diyordu. Hem Aşk’la yapınca ne yaparsan yap kötü olmaz. Bu da olmadı. Sadece normal baklava statüsünde değil. Bence güzel… Bundan sonra yapacağım hiçbir baklava bunun gibi olmayacak. Çünkü birincisi bu benim ilk yapamadığım baklava:))

Yapamadıklarım ne kadar çok olursa aslında yaptıklarım daha çok oluyor. Yani bir şeyi eninde sonunda zaten yaparsın, yaptığın nokta zaten en son durak. Orada olay bitiyor. Ama yapamadıkça, daha atacak çok adımın oluyor.

O yüzden yapamıyor olmak daha keyifli. Yapamama durumu bir başarısızlık  değil asla. Başarısızlık başka bir şey. İnsanı tüketeni sıkan,bunaltan bir şey..Bu ise yapamadığının karşısına  geçip kendi haline bir kahkaha atıp yine olmadı be, dur bunu bi yazayım diye kendinle eğlenme ve mutlu olma hali…

Emeklemeden yürünmediği gibi yapamama halinden de yapma haline de geçilmiyor. Zaten geçilmesin de …Aksi halde en harika şekilde bir şey yaptığında  ilk tökezlemede kafa üstü çakılırsın daha çok acıtır.

 

Benim oğlan geçen hafta iki tekerlekli bisiklete binmeyi öğrendi. Geçen yazdan beri yandaki tekerlekleri çıkartmayı gözü yemiyordu. Tak çıkart derken zaten tekerlekler iyice yandan çarklı gibi havaya kalkıyordu. “Çıkart şunları, boşu boşuna yük yapıyorsun kendine” dedim. Zoraki çıkarttık. İlk başta gidemedi tabii.. iki ayağını aynı anda pedala koyup bisikletin gidebileceğini sanıyordu. O “olmuyor , yapamıyorum” dedikçe ben tabii “yapamayacaksın kimse ilk başta yapamıyor” diye diye  alıştırdım. Her seferinde biraz daha kaldı bisikletin üstünde . Sokaktaki ikinci turunda kendi kendine kullanıyordu. Sadece kalkarken destek veriyordum. Bir süre sonra onu da çözdü. Ertesi gün ben şahane kullanıyorum tek elimi de bırakıyorum, ayakta da kullanıyorum havasındaydı:))) ve ben her temkinli anne gibi ” düşmedikçe  iyi  kullanıyor sayılmazsın,dur daha ” felsefesiyle içgüdüsel kontrol sağlamaya çalışıyordum.

Bir sonraki gün iki seksen yere yatınca:) “hah dedim şimdi oldu… artık daha iyi öğreniyorsun. Kalk birşey yok sil dizini devam et” dedim. Sokağın yanında çeşme de vardı. gitti yıkadı,su içti… devam ettik. Ay, oyy ,offf deseydim belki de binemeyecekti bir daha.. bakti ki ortada ah vahlık bir durum yok devam etti…

photogrid_1473602192348

 

Öyle işte …yapamadıklarımız şeyler de güzeldir.. Eninde sonunda nasıl olsa yaparız. Siz asıl içinizdeki isteği ve merak’ı öldürmeyin. Gerisi zaten kolay, hallolur.

 

Ayrıca bu vesile ile de aramadığım,arayıp ulaşamadığım, ulaşmak istemediğim:) tanıdığım tanımadığım herkesin de bayramı kutlu olsun. Sevdiklerinizle vakit geçirmek için bayrama ihtiyacınız yok gerçi ama neyse:)) iyi bayramlar…

 

 

 

 

 

Bir Cevap Yazın

