Bilmem lazım…

Bilmem lazım… en azından ihtiyacım olanı bilmem lazım

Böyle söylüyordu Elif bir videosunda..hangi videoda ve tam olarak ne olduğunu bulmak için videolarına daldım, yeni video yüklemiş ona baktım.Hazır açmışken yogamı da yapayım dedim.

İnsan kendini nasıl keşfeder? Deneye deneye sevdiği ve sevmediği şeyleri öğrenir, tamam.

Sevdiği şeyleri daha çok yaptıkça daha keyifle yaşadıkça farkında olma hissi gelişir. Daha çok haz alma duyusu oluşur ve bu mutluluk hali getirir.

Buraya kadar  tamam. Ama hayatta herşey hep güzel şeylerden oluşmuyor ki. İyi de var, kötüsü de var. Güzel de var, çirkin de var…ve hepsi bir, hepsi bizde…hani hep kendi özüne dön, içine dön lafları aslında ne anlama geliyor?

Kendimde farkettiğim şeyleri yazayım. Sizde farklı şeyler varsa sizde yazın,öğrenelim.

Mesela ben ruh halime göre enerjimin değiştini farkettim. Mesela kötü bir rüya görüyorsam hava ne kadar ışıl ışıl olursa olsun benim o bunaltıcı ruh halinden çıkmam bazen öğlene kadar bazen de akşama kadar anca sürüyor. Bazen o ruh halinden kurtulmak için kendi kendime kalmam gerekiyor. Bu yüzden de  yoga yapıyorum aslında.  Mesele geçen gün -gerçi o rüya ile ilgili değildi ama- mata çıktığımda ağlamaya başladım. Öyle ki yoganın başında Elif birşeyler anlatıyordu ve tamam mı dediğinde ben tamam deyip burnumu çekiyordum. Ama ne kadar üzgünsem o kadar daha çok esnedim o gün mat denen kauçuk parçasının üstünde, o kadar yüreğimi bıraktım yere…

Üzgün, hüzünlü veya parçalı bulutlu hissettiğimde daha bir sınırlarımı esnetebildiğimi farkettim.

Ayrıca vücudumun hiçbir parçası diğeriyle aynı eşitlikte değil. En azından benimki değil. Sağ bacağım daha esnek, sol bacağım değil, sol omzum sağ omzuma göre daha yukarıda belki, sağ tarafımı daha çok kullanmama rağmen sol tarafımda daha rahat esneyebiliyorum ve bu beni inanılmaz şaşırtıyor. Çünkü hayatın boyunca sağ tarafını kullanmışşın,sağ tarafını güçlendirmişsin ve doğal olarak  yapacağın harekette sağ tarafının daha başarılı olmasını beklerken sol tarafın  bitiş çizgisini yakalıyor. Çok acaip , çok enteresan.

Mesela bacaklarını omuz genişliğinde  iki yana açıyorsun ya. Sana / bana göre ikisi aynı hizada ya… bir de gözünü kapa da bak.. ikisinin arasında neredeyse bir karışlık fark var. biri aşağıda bir yukarıda duruyor.

Gözünü kapadığında vücudunu yukarıdan aşağıya tam ortadan ikiye böldüğünü ve yatay olarak da yukarıdan aşağıya paralel olarak bir sürü parçaya ayrıldığını farz et.

Hiçbir parça bir diğeriyle birebir aynı simetriye sahip değil ve biz hayatta her şey mükemmel olsun diye uğraşıyoruz. Çelişkiye gel :)) Benim daha sağ gözümle sol gözüm aynı değil ama ben evimde her şey mükemmel olsun ,her şey düzgün olsun,her ilişki olması gerektiği gibi olsun diye mi çabalıyorum?

Ben artık olanı olduğu gibi, biraz olsa yeter veya olduğu kadar benim içi yeterlidir kısmına geldim. Çabalamıyorum ama zamanında bende yaptım ve hala bir çoğumuz yapmaya devam ediyor.

Çoğunlukla, yargılamak yerine anlamaya geçiş yaptım. Birisi bir şey anlattığında şaşırmak yerine karşımdakinin bakış açısından bakabiliyorum.

Aslında “karşında tepki verdiğin herşey sende varve kendine tepki veriyorsun” sözüne baktıkça kızdığım veya eleştirdiğim bir şey olduğunda ciddi anlamda niye böyle tepki verdiğimi düşünüyorum.

Birşeye sinirlendiğimde tepki verme sürem uzadı. Sinirlendiğimde anında refleks olarak verdiğim tepkiler yavaş çekime girdi.O yavaşlama süresinde birkaç saniye de olsa gerçekten ne hissettiğimi (kızgın,kırılmış, sinirli-neden sinirli?-, utanmış..vs) anlamaya çalışıyorum. ondan sonra tepki veriyorum. Tabii ki bu her zaman doğru tepki verdiğim anlamına gelmiyor. Şimdilik sadece biraz daha yavaşlayıp çok azıcık da olsa geç tepki vermemi ve bir anlamda daha sakin kalmamı sağlıyor.

Bu durum özellikle en yakınlarım için işe yarıyor. Oğlum beni delirtip ciyaklatma noktasına getirdiğinde, hah işte tam o nokta, belki bir karış, belki 10 dakika ileri gitmiş oluyor.Ki bu güzel birşey…

Sakinliğin yanısıra vücudunda bilmediğin kaslar olduğunu zonklayınca ve çalışınca anlıyorsun. İtiraf edeyim durduğum yerde spor yapınca yürüyüş performansım düşer zannediyordum. Düşmüyormuş:))

Ki o kadar yağa rağmen 🙂 kaslarımın varlığını hissettiğimden  daha fazla, aslında çok ne kadar güçsüz olduğumu farkettim.  Bileklerim ellerimin üstünde durduğumda acaip titriyordu ilk başta. şimdi daha iyi. Biraz daha sabit durabiliyorum.Demek ki hayattaki hayır’larım artık daha net.

Hayatım boyunca yüzükoyun veya yan yatan ben sırtüstü uyuyabiliyorum. Ve bu enteresan rüyalar görmeme sebep oluyor. Gerçi benim rüyadan yana hiç sıkıntım yoktur.Hep görürüm,hep renklidir. Hatta bazı insanların rüya görmediğini ilk okuduğumda çok şaşırmıştım.Neyse, ben görüyorum, görüyordum ama artık daha değişik bir hal aldılar. Gerçek gibi sanki. Gözümü açtığımda rüya devam edecekmiş gibi…

Sırtüstü yatınca kalp daha mı göğe açılıyor acaba?

Hmm bir de güvenli alan kısmım var. Çok risk alamıyorum.(Alamıyormuşum!)  Geçen gün farklı bir  video denedim. Elimden geldiğince yaptım,sızım sızım sızladım . Ama o kadar çok yordu ki beni cesaret edip yeniden deneyemiyorum. İki gündür bildiğim sığ sulara geri döndüm. Yogadan vazgeçmedim tabii ki. Ağrıyor diye de bırakmadım sadece bildiğim hareketlere geri döndüm. Yine ağrıyorum ama daha azaldı…Belki geçince yeniden denerim:) Pes etmek yapımda yok, malum bende keçi inadı var:))

Nefes dediğin şeyin tuhaf bir etkisi var mesela. Refleks olarak değil, bilinçli olarak nefes alıp verdiğinde ve bunu sona erdirdiğinde ellerinden karıncalanma hissi ile birlikte minik minik ışıklar çıkıyor:) gerçek ışık değil tabii ama öyle hissediyorum.

Gözümün önüne gökyüzünün renkleri geliyor mesela gözümü kapadığımda…pembeler morlar…

 

 

20160820_194627

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bir Cevap Yazın

