Değerini düşürme…

Merhaba,

Yazmayalı 1 aya yakın olmuş yine:( yazacağım zamanlarda elim klavyeye gitmedi, klavye başına oturunca da kelimeler gelmedi.

Öncelikle telefonuma gelen x kişisi blogunuzu takibe başladı, veya şu yazınızı beğendi diye mesaj gelip gülümsememe sebep olan tanımadığım arkadaşlara teşekkur ederim.

Cidden…

Yazmak keyifli, içini dökmek de öyle ama okunmaya değer bulunmak  başka birşey…

Çok teşekkur ederim.

Diğer yandan bu blogu ilk başta oğluma hatıra diye açmıştım şimdi şekil değiştirip içimi döktüğüm, paylaştığım bir platform oldu. Kısacası oradan, oturduğunuz yerden benim hayatıma, bakış açıma, beyin kıvrımlarıma falan ulaşıyorsunuz.

Tabii bu (kendini dış dünyaya -kabak çiçeği gibi-açmak ) ne kadar sağlıklı veya güvenli bilmiyorum.

Şahsen ben bir kişinin adını soyadını biliyorsam ve o kişi sosyal medyayı kullanıyorsa her şeyini öğrenebilme becerisine sahibim ve hayır hacker falan olmama gerek yok

Şöyle bir örnek vereyim; bir keresinde instagramda suzuki vitara videosuna denk geldim. aracın offroad’da kullanıldığı bir video… sonra kim kullanıyormuş diye baktım. Genç bir arkadaş. Bu arkadaşın profili kilitli olmadığı için resimlerinden okuduğu  okulu, kaç kardeş olduğunu,annesini, babasının işini, oturduğu semte varana kadar olan bilgiyi toplam 15 dakika içinde öğrendim.

Dedim ki hiç tanımadığım birinin hayatının içinde ne işim var ki benim? Kapadım çıktım.

Birazcık annelik hormonuna sahip olup her olayın en dip seçeneklerini çıkarabilen biri olarak, bu senaryoyu çocuklarımızın okullarını, aktivite yaptıkları yerleri  ne bileyim evimizin balkonundan görülen manzarayı paylaşırken aslında dışarıya ne kadar kendimi açtığımı fark ettiğim an bütün internet etiketlerimi (hashtag denen zımbırtı), yer bildirimlerimi..vs hepsini sildim.

Facebook sayfamdakiler genellikle yüz yüze tanıştıklarım, okul veya iş arkadaşlarım . İnternet üstünden konuştuğum (anneler,bloggerlar,kişisel gelişimciler..vs) insanları da eklerken ilk önce kimmiş, neymiş, bakış açısı nasıl, kimlerle konuşuyor,arkadaşları kim,nerelere gider…vs diye didik didik ettikten sonra ya kabul eder ya (tanıdıksa) kısıtlılara atıp kısa bir süre sonra çaktırmadan sayfadan atarım. Yaparım yani…

Güvenlik önemli bir mesele, paylaşım evet güzel ama kendinizi hedef haline getirmenin bir manası yok. Benim abarttığım kısım bunları yakın arkadaşlarıma da yaparım. Sayfan çok ortada şunları silsek mi, niye senin resmini sahilde bir başına elinde bira şişesiyle poz vermiş adam görsün ki mesela diye diye yerim kafalarını:))

Hatta olayı abartıp sayfa ayarlarını değiştirdiklerim var. Sonuçta kendini teşhir malzemesi yapmamak lazım. Haa reklam için akıl almaz şeyleri yapan paylaşan insanlar yok mu var ama o biraz arz talep meselesi. Gerçi bunun da bir ayarı olmalı ama ona da oto kontrol deniyor sanırım.

Başka bir konu anlatacaktım ama madem söz buraya geldi devam edeyim.

Geçenlerde instagramda birisi bir video yayınlamış. Bariz bir şekilde bir jinekoloji doktorunun yeni açılan kliniğinde yapılan estetik bir uygulamayı videoya çekmiş.

Doktor reklam vermek istemiş, kadın da kabul etmiş …

Şahsen ben ilk gördüğümde şok olmuştum. Sonuçta her ne kadar doğal da olsa yanında bir erkek varken televizyonda orkid reklamı çıktığında utanırdık, ki ne ara vajinal operasyonları sosyal medyada yayınlayacak kadar rahatladık bilemiyorum.

Ben kadının adına üzüntü duydum. Bence -sadece şahsi fikrim- depresyonda, yalnız ve neticesinde mutsuz. Kadının profilini incelediğimde tv’de de bir dönem yarışma programlarında yer aldığını öğrendim. Üstelik de benim kadar meraklı birisi de kadının eski resimlerini didikleyip bir oğlu olduğunu bulmuş ve altına yorum yapmış. “oğluna okulunda yayınladığın video ile ilgili şöyle böyle demezler mi “diye..

Üzüldüm…

Kimine hatta belki çoğuna göre kadının rahatlığı umursamazlığı değildi benim gördüğüm. Mutsuz ve açmazda, çaresiz bir kadın belki de…bir şekilde çok hızla dibe vurmanın veya terk edilmenin ruh halinden çıkamayan biri.

Geçenlerde -galiba dündü- Sevda Demirel bir gazete röportajında herkes beni kullanmak istedi, kabul etmedim diye iş vermediler diye ağlamış. Zamanında çektirdiğim fotoğraflar yüzünden öyle oldu demiş.

Hiç kimse dememiş mi kadınlık teşhir malzemesi değildir, kadın dediğin şey güzeldir, kutsaldır, yol geçen hanı değildir, hele hele iki silikon meme bir estetikli popodan ibaret hiç değildir diye…

Gerçi gençken (yani tamam hala genciz de:)) daha gençken 20li yaşlardayken falan fiziki güzelliğimize daha çok dikkat ediyoruz. Beğenilmek istiyoruz, güzel hissetmek istiyoruz, onaylanmak istiyoruz, istiyor da istiyoruz.

O yaşları tecrübeyle ve kalp kırıklıklarıyla sağ salim atlatınca aslında başkalarından beklediklerimizi kendi kendimize vermemiz gerektiğini anlıyoruz. Kendimizi bulma yolculuğa başlayınca bir yerde ne kadar sevildiğinden ziyade ne kadar sevdiğinin daha önemli olduğunu kavrıyorsun. Çünkü sevildiğin müddetçe değil, sen sevdiğin müddetçe var aslında karşındaki…

Bunu anlamak veya algılamak kolay değil, anladığında iş işten geçmiş olabiliyor, kalbinde cam parçalarının kıymık gibi incecik parçaları kalmış olabiliyor. (onlar da zaman zaman anca üstüne denk geldiğinde acıtıyor ama merak etme fark ettikçe çıkartıyorsun)

Sonuçta hayat öğrenme sürecinden ibaret. Hepimiz hata yapıyoruz. İlk hatalar tecrübe oluyor. Ondan sonra yani öğrendikten sonra hatanı düzeltebilir veya daha akıllıca seçim yapma sansına sahip oluyorsun. Tamam belki hala ne istedğğini bilmiyor olsan da en azında ne istemediğini biliyorsun.

İşte o noktada hala düzeltebileceğin şeyler var. Geçmişi değiştiremesen de en azından bugün daha kalbine yakın, daha akıllıca seçimler yapabilirsin.

Kendine eziyet etme bence…

Değersiz değilsin ve unutma senin değerini karşındaki değil sen belirleyeceksin.

Yanındaki değmiyorsa gönder gitsin;)

 

 

1852

 

 

 

 

 

 

 

Bir Cevap Yazın

