Hazır bugün dolunayken…

Bugun 2016’nın en güçlü dolunaylarından biriymiş.

Astroloji den çok anladığımı söyleyemem. Eskiden burcumu falan okurdum,sonra işin içine yükselen burç girdi,ay düğümlerini diye birşeyler olduğunu öğrendim.

Şimdilik benim için fazla karmaşık olsa da bu okumayacağım anlamına gelmiyor.

Genel olarak bu konuları juno‘dan , facebook’taki yiğit penguen  hesabından ve mor alev‘in internet sitesinden okuyup anlamaya çalışıyorum.

Dolunayda dua kapılarının açık olduğunu ve bizim üzerimizde inanılmaz etkilerini olduğunu yazmıştım daha önce. (burada mı instagramda mı emin değilim )

Dolunayda da hıdrellezdeki gibi benim çok sevimli bulduğum ritueller var. Yapıyor musun dersen , bazen… önemli olan bence yapıp yapmıyor olman değil, kalpten diliyor olman.

Kendi kendine yaptığın bir düzen bile  benim için bir seramonidir.

Ben şahsen dolunayda minik mumlarımı yakıp, adaçayı tütsüsü ile yoga yapmaya çalışıyorum. Hiç bir şey yapamıyorsam bir müddet sessizce oturmaya çalışıyorum. Bunun için en uygun yer kendimce oğlumun  odasındaki koltukla oturup ışıkları kapatıp uyumasını beklediğim o yarım saatlik süreç. O süreyi sadece sessizce oturarak geçirmeye çalışıyorum. ilk başlar inanılmaz sıkılıyordum .Yavaş yavaş alışmaya başladım. Ufaktan bütüne giden  minik egzersizlerden biri bence.

Son birkaç gündür alarma gerek kalmadan uyanıyorum. Son günlerde yaşayıp, içimizi karartıp yüreğimize korku salan olaylara inat güzel şeyler düşleyelim istiyorum.

Zor biliyorum evet, kor ateş düşen yürekleri hafifletemeyiz belki ama en azından umudu ayakta tutabiliriz. Birlik dediğin zaten böyle birşey değil mi? Birimiz tökezleyince diğerimiz onu kaldıracak. (gerçi günümüzde kaldırmak yerine üstüne basıp geçiyorlar,üstelik de bunu bir marifet sayıyorlar )

Neyse bende dedim ki hazır yeni yıl yaklaşıyorken, hele de bugün dolunay ise çok eskiden yazdığım bir yeni yıl dilekleri yazım vardı. Ona bir bakıp yenilerini ekleyeyim. Böylece bu dilekler de burada dursun.

Meğer ben bu yazıyı 2011 yılının Aralık ayında yazmışım (o kadar olduğunun farkında bile değilim)

O zaman dilediğim dileklerin çoğu bugün gerçekleşmiş. Gerçekten de limon mandalina ağaçlarının kokusu, aynadan yansıyan gün batımı falan…Hepsini gerçekleştirebilmişim ne mutlu bana… Üstelik bunları yazdığım tarihlerde bugünkü  gibi bir hayatın içinde olacağımla ilgili zerrece bir öngörüm veya planım yoktu.  Böylesi uygun görülmüş demek ki bana, nefis…

Eski yazımda sonlara doğru yazdığım “olmasın, etmesin”‘le biten olumsuz cümlelerimin hepsini barış gelsin, huzur olsun’la değiştiriyorum.

Hep birlikte koskoca bir ülkede ayrımcılıktan çıkıp insanlıkta birleşelim.

Küçük esnaf kapının önüne çıkıp yan komşusuyla sohbet edip çay içsin mesela, gelen müşteriye gönülden bir hoşgeldin desin, sınırlara özen göstererek ayak üstü hal hatır sorulsun eskisi gibi,

Konunun komşunun çocuğu yere düştüğünde annesinin çocuğunu azarlamasını izlemek yerine annesinden önce koşup  bir el atsa, destek olsa

Müşteriye “misafir” denen kültür geri gelse, geleni yolayım da yenisi nasıl olsa gelir zihniyeti yerine ben işimi düzgün yapayım gece de başımı yastığa huzurla koyayım dengesi gelse yeniden…(merhaba turizm)

Sağlık ,sıhhat, huzur, barış, sevgi, aşk, anlayış, hoşgörü dolsun taşsın hayatımızdan.

Aile kavramı yeniden değerli olsa mesela… kadınlar değerli,çocuklar çok daha değerli olsa yeniden…

Güven duygusu yeniden gelişse yüreklerde, sürekli bir acaba kimden ne kazık yiyeceğiz endişesi olmasa, doya doya, severek, isteyerek can-ı gönülden yapsak ne yapıyorsak.

Sevdiğimiz işi yapsak, hem kendimizi mutlu etsek hem başkalarına faydamız olsa,o keyfi iliğimize kadar hissetsek  mesela…

haa bir de benim bloguma da diğer bloglara yağdığı gibi kar yağsa:)

Bir ayarı vardır sanırım ama ben bulamadım. Ama benimkinde de yağsın:P  (ne var yani bu da gayet insani bir istek 🙂

Sanırım şu an aklıma gelenler bunlar. Sizinde varsa ekleyin, istemiyorsanız sadece düşleyin Sadece içinde  kötülük barındırmasın yeter bence…

img87o.jpg

 

 

 

 

 

Bir Cevap Yazın

