dilli düdük

Geçen sene yazmışım, taslakta kalmış…güzel anılar,kalsın bunlar da burada

******

 

7 yaşındaki çocuğunuz okula gidiyorsa okul hikayeleri çok eğlenceli olabilir. Öyle anlarda öyle şeyler yumurtluyorlar ki karşısında kahkaha atmak isterken dudaklarınızı sımsıkı kapalı tutup ciddi durmanız gerekebiliyor

Misal;

ilk aşk kıvılcımları çakıyor bazen,öyle tatlı anlatıyorlar ki…

Mesela masada yemek yerken bir anda evde ikinizden başka kimse yoksa bile fısıldayıp ;

-Anne, ismail’e uyuz oluyorum biliyor musun diye fısıldıyor. Niye diye soruyorsun. Çünkü İsmail Ayşegül’den hoşlanıyor.(isimleri değiştirdim tabii ki:)

-hmm, peki Ayşegül kimden hoşlanıyor?

-Benden

-Ya..Peki sen kimden hoşlanıyorsun?

-E Ayşegül’den tabii ki!!

– hmm anladım .

– Anne, çocuklar evlenemez di mi?

– Hayır annecim çocuklar evlenemez, önce okullarını falan bitirmeleri gerekir. Ama arkadaş olup birlikte okuyabilirsiniz .

– Yani 18,19 yaşında mı evlenilir?

-Olabilir ama o yaşlar aslında evlilik için çok küçük yaşlar , önce okullarınız bitsin, işiniz olsun ondan sonra evlenirsiniz

-Ama üniversiteye gidince ayrılırız?

-Belki de aynı okula gidersiniz, kimbilir? Hem ayrı okullara bile gitseniz başka başka arkadaşlarınız olur.

 

-Anladım

-Peki sınıfınızda başka birbirinden hoşlanan var mı?

-Tabii, Mustafa da Aslı’dan hoşlanıyor.

 

Ayrıca başka sınıflardaki çocuklar bizim kızlara sataşıp saçlarını falan çekince bizimkiler onları dövüyormuş, kızlar bizimkilere gelin birlikte oynayalım diyorlarmış bizimkiler erkek erkeğe top oynamak istiyorlarmış falan.

O kadar tatlı tatlı anlatıyor ki dışımdan belli etmesem de içimden gevrek gevrek gülüyorum.

Çok alemler ya valla…

*****

Bir de bunların küfür öğrendikleri versiyonları var.  O akıllara zarar asıl.

Birşey duyuyor mesela bu ne diye geliyor. Ayıp,hakaret, incitici bir laf,söyleme sakın diyorsun. Bu sefer de bilmemkim bana bunu dedi bende ona bunu dedim diye geliyor.Haydaaaa…

Ya da bi el hareketi öğrenmiş, geçen gün saydım sadece olayı anlatırken 7 defa el işareti yaptı:)) İlk başlarda çok kızıyordum ,baktım ki daha üstüne gidiyor şimdi biraz bıraktım. yani yine yapma,hoş değil diyorum ama çok da elleşmiyorum. Üstünde durmadıkça çok üstelemiyor o zaman,bir süre sonra unutuyor..

Neyse ki bir top aşkları var da 3-5 arkadaş bir araya geldiğinde deli gibi oynuyorlar.  Yalnız okulun bahçesindeki ağaçları buduyoruz diye kuşa çevirmişler o kötü olmuş. Çocuklar tırmanamıyor..

*****

7 yaşındaki oğlum soyadını “Barutçu”olarak değiştirmek istiyormuş, adını da Çınar veya Polat yapacakmış:))

“İnadına Aşk” dizisini seyredenler bilir. Komik bir diziydi, geçenlerde de final yaptı. Dizi komik olduğu için başlarda denk gelirsek bakıyorduk,sonralarında evde diziden bulaşan bir Karadeniz müzikleri mi dersin, Cem Belevi’nin şarkıları mı, dolaplarda bekleyen gitarların salona yayılması mı…Çalmasını bilmiyor ama çalarmış gibi bir havalar tavalar…

Bir de şarkıları öğrenmiş söylüyor, üstelik de o kadar tatlı söylüyor ki…bir türlü denk getirip ses kayını alamadım ama yani henüz.

.

Bir Cevap Yazın

