Köpekbalığı

Hayatın ne getireceğini bilemiyorsak eğer, hala neyin kaygısını yük ediyoruz kendimize?

Dün uzay yolcuları adlı filmi izledim. Fragmanını izlediğimde açıkçası “Alien” tarzı bir film zannetmiştim. Kadın havuzda yüzerken uzay gemisindeki yer çekimi ayarı bozuluyor ve havuzdaki bütün su kadınla birlikte havada baloncuk içinde kalıyordu. Gördüğüm sadece buydu ve ben bu kadarcık , birkaç saniyelik görüntüden filmin korku filmi olduğuna karar vermiştim. Sonuç netti: izlemeyecektim, çünkü kesin korkardım

Çocukken hayal meyal izlediğimi hatırladığım bir iki korku filmi var. Birinde (adını hatırlamıyourm) horoz kostüm giyen bir katil mekanda bulunan (ev miydi,fabrika mıydı hatırlamıyorum) herkesi tek tek öldürüyordu.

Diğeri de jaws’tı . Hayatım boyunca o lanet köpekbalığı çıkmadı aklımdan. Hele bi dönem sürekli rüyalarımda köpekbalıkları beni kovaladığı için dolapların birinden diğerinin üstüne atlaya atalaya giderdim nereye gideceksem artık rüyamda

Uzun bir müddet Allah’ın köpekbalığı  gibi gereksiz bir canlıyı neden yarattığını düşündüm. vahşiydi, korkunçtu, üstelik çok uzun yıllar yaşıyordu… Tamam  vahşi ve korkunç başka canlılar da var ama sanırım karşı karşıya geldiğin zaman,  insan olarak karşısında hiç bir şansın olmayacağı içindi bu devasa korkum.  Üstelik karşılabileceğin yer anca deniz olabilirdi ki bu da onun mekanıydı. Yer olarak da avantajlıydı. Suyun içinde ne kadar, nereye kadar savunabilirdin ki kendini?

Ayakların yere basmıyor, nefes alamıyorsun ve karşında devasa büyüklükte bir balık…

Oysa  bazı insanlar çelik bir kafesin içinde, belki elinde  zıpkınla  o balığı görmek için okyanusa açılıp suyun içine iniyor. Neden?  Merak…

Benim algımın çok ötesindeydi. Şahsen o denizde  köpekbalığı olduğunu duysam değil denize girmek kıyıya dahi yaklaşmazdım. Belki de o yüzdendir yosunların üstünden geçemiyor olmam. Yosunlar dibi görmemi engelliyor aşağısı karanlık.. bin tane senaryo oluşuyor kafamda…(Senaryo demişken mor alev’in kanca yazısı çok hoşuma gitti.  Bunu da buraya bağlantıya ekleyeyim,isteyen okusun)

Meğer köpekbalığının beynindeki bir madde bir hastalığa  iyi geliyormus. Hangisi olduğunu hatırlamıyorum şu an. Üstelik de uzun yıllar yaşamasının sebebi her ortama uyum sağlamasıymış. Kim derdi ki devasa korkularımdan  bir şeyler öğrenecektim…

Demek ki yaratılan her şeyin  bir amacı varmış.

Yıllar sonra tanıştığım bazı insanlardan kendi ülkelerinde çok köpekbalığı  olduğunu ve sıkça karşılaştıklarını duyduğumda nasıl tepki verdiklerini sormuştum. Hiç kımıldamadan durursan o da geçip gidiyormuş.bir de korku duygunu ön plana çıkartırsan korku kokusu diye birşey var ya hani…onu da seziyormuş.

Köpekler gibi… Köpekten ne kadar korkarsan o kadar üstüne gelir oysa korkmadan 7-8 köpeğin içinden elini kolunu sallaya sallaya geçebilirsin.  o kadar…

Ve silah silah ihtiyacı bence korkudan kaynaklanan birşey. Korktuğun için kendini savunmaya ihtiyaç duyuyorsun. Ne kadar çok korkarsan, o kadar çok zarar verebilecek bir silaha ihtiyaç duyuyorsun.

Hayatta kalma dürtüsü savunmaya geçmeye çağırıyor. Savunmaya geçmen için korkuya ihtiyacın var. Korku kancasına takılırsan eğer ” ya öyle olursa, ya böyle olursa ” senaryolarından bir adım öteye gidemiyorsun.

Kolay değil o kancaları görmek, farketmek, üstüne bir de yakalanmamak…

Birinden kurtulsan tam ohhh dediğin anda bir başkasına yakanabiliyorsun.

İpte yürümek gibi..sırat köprüsü gibi bir nevi…ince ama yürüdükçe dikkatli olacağın, seveceğin, alışacağın..hatta bir süre sonra acaba ellerimin üstüne de kalkabilir miyim ki dediğin bir yol…Cesaretin varsa neden olmasın?

Ama unutma sen korktukça o köpekler hep gelecek üstüne…

Kimbilir belki bende bir gün çelik kafese girmem ama okyanus kıyısına yanaşırım..(denize girerim demedim :)) -yazarken bile irkildim-)

 

kopekbaligi

 

 

Bir Cevap Yazın

