Aynalama günü 2

Önce bu videoya bakalım

Sonra aynanın karşısına geçip güzelce kendimize bir gülümseyelim. Aslında yüzüme tükürmek daha uygun olurdu ya neyse:)

Aynalama günü yazısını yazınca acaba var mı böyle bir şey diye internete bir bakayım dedim. Türkçe kaynaklarda yoktu, bir de ingilizce arattım.

Bu arkadaşın (Rolf Gates)  yazdığı bir yoga kitabının içinde aynalama başlığı olduğu için seçeneklerde çıktı. Bu sefer de bu adam kimmiş diye arattım. Yoga hocası… internet üstünden online eğitim veriyor, kitabı var…vs.

Youtube’da karmayla ilgili bir videosunu gördüm. Yoganın seni, bu anda tutmasından bahsediyor ve bu an’da (şimdi de)  kaldığında geçmişinden getirdiğin davranış kalıplarıyla aranda  milisaniyelik bir zaman boşluğu oluşuyor ve  bu süreç senin vereceğin tepkiyi düzenleme farkındalığı yaratıyor diyor.

Ben bunu zaten hem Elif’in bir bukle sohbet videosundan duymuştum hem de yoganın sakinleştirdiğini ve yavaşlattığını bizzat deneyimlemiştim. Adamın anlattığında, bilmediğim şey, gösterdiğimiz  bu davranış kalıplarının geçmişimizden getirdiğimiz duygulardan kaynaklandığı…

Okuduğum ve öğrendiğim yazılara göre  -İslam’da reenkarnasyon yok deniyor, ama Kuran’da biz sizi öldürdük, dirilttik yine öldürüp yine dirilteceğiz yazıyor, dolayısı ile bence bu konunun ucu açık – ölüp yeniden bedenlenip gelsen dahi, aynı kişi, aynı hayat olmasa bile yaşadığın hayatlarda edindiğin duygular baki kalıyor. Ruhuna kaydedilen o duyguları başka hayatlarda üzerine eklemek veya temizlemek suretiyle taa ki en saf hale ulaşıncaya dek tekrar ediyorsun.

Dünyadan ayrıldığında ruhuna eşlik eden yegane şey duyguların/ hislerin oluyor .

Dolayısı ile bizim  otomatik refleks olarak (düşünmeden) verdiğimiz tepkiler aslında anne babalarımızdan öğrendiğimiz kalıplar değil geçmiş hayatlardan bize miras kalan davranış kayıtları.

Çocuğuna verdiğin tepki aslında senin geçmiş hayatlarında maruz kaldığın bir durumun bugüne yansıması. İşte yoga sana bu davranışı ortaya çıkarmadan önceki milisaniyelik düşünme aşamasını sağlıyor.

O boşluğu yakaladığın an, seçim yapabilme sansına sahip oluyorsun…

Bir nevi zamanı durduruyorsun.

Çok acaip değil mi? 🙂  yazarken bile heyecanlandım…

Geçmiş hayatın yansıması mi bilmiyorum tabii ama sonuçta bir laf var “Dede koruk yer, torunun dişi kamaşır” diye..Ben bu deyimi ilk duyduğumda ne alaka yahu? Niye dedenin yaptığından torun sorumlu oluyor kısmını çok eşelemiştim. Bana göre haksızlık ama diğer yandan bakınca farklı hayatlardan döne döne geldiğimizde o dedenin aslında biz olabilme ihtimali de var.

Neyse konuya dönelim haa bir de bu arada bu abi yani Rolf’ün internet sitesinin köşesinde Mevlana’nın yazısı var. Baş köşede duruyor. Hani bizde instagramda, twitter’da  şeker, ciklet gibi ağızlara pelesenk olan sözler başka yerlerde baş köşelerde duruyor ( Buyrun bu da bir yargılama cümlesi, hem sana ne ki öyle ya da böyle bir sürü insana ulaşıyor ve herkes nasibini alıyor! )

Bir şey daha söyleyecektim.. ha evet..video. Bu videoyu seyredince önce bir nefesim kesildi. İnsanlar toplu halde yoga yapıyordu ama hepsinin kolu bacağı ayrı gayrı oynuyordu. Hiçbiri aynı anda hareket etmiyordu ve bana göre acayip dağınık haldeydiler. Bakarken bana fenalık bastı.  Ortada takılacak bir şey yokken benim takıldığım husus kimsenin aynı anda hareket etmiyor olması (Allah’ım kabus!)

Sonra gördüm ki herkes kendi nefesinde hareket ediyor. Zaten doğrusu da o. Yogadaki her hareket aldığın ve verdiğin nefesle eşdeğer gidiyor. Nefes alırken bir hareket,nefes verirken bir başka hareket…

İnsanlar da böyle herkes kendi kalp atımında yaşıyor ve ben benim gibi olmayanları , benimle senkronize olamayanları etrafımda tutmuyorum.Çünkü benim için dağınıklar sanırım.

Yani aslında yargılama modunu epeyce kısığa alıp, hoşgörü ve olduğu gibi kabul etme kısmının düzeyini epeyce yükselttiğimi düşünürken, ben zaten bunları yine sırf kendime yakın olanlara uygulamışım. Benim gibi olanlar, benim gibi’ye yakın olanlar..ama benim gibi olmayanlar hiç yok…

Neden yok?  Tahammülsüzlük? Dağınıklık? Öfke?

Off ya ne kadar çok deşilecek katman var üstümüzde…Neyse fark etme şifalanma aşamasının ilk adımıdır.

Aynalama günü diye birşey dedim benim aynamdan çıkanlara bak:)

35eb7e6aedcad5d366462a7f05d8ab74

Bir Cevap Yazın

