Sükûnet

Hayatında en çok zorlandığın şey ne?  Yani hepimizin zorlandığı bir sürü şey var tabii de.. Mesela hiç, hiçbir şey yapmadan durmayı denedin mi?

Ben deniyorum ama olmuyor.  Kastettiğim şey hiç bir şey düşünmemeye çalışmak falan değil, beynini durdurmadan sadece hareket etmeden oturmak.

Olmuyor …ben yapamıyorum.

Hastayım ya dinlenmem lazım. İlaç alıyorum, ilaç iki saat uyutuyor. iki saat uyuduğumda vücutta biriken o yarım saatlik enerji ile mutlaka bir ayaklanıyorum  bir iki birşey yapıyorum, enerjim tükenip pilim bitince yeniden koltuğa gömülüyorum.

Neden böyle? Neden sabit duramıyoruz? Bir ben mi böyleyim?  Geçenlerde  (geçen dediğim yaz sonu falandı) yoga yapmaya çalışırken kendimi videoya kaydedeyim demiştim. (duruşları becerebiliyor muyum diye bakacaktım. )

Bırak duruşu sırf ilk baştaki nefes alma kısmında bile kıpır kıpırım. Matımı düzeltmişim, saçım düşmüş onu toplamışım, burnumun ucu kaşınmış, mumun yerini değiştirmişim..vs.

Oysaki ben ne kadar sakin durduğumu düşünüyordum orada, değilmişim…

Daha dün annemler oğlumu almaya geldiğinde dedim ki ya ben eskiden hiç böyle hastayken yatamıyordum. Sürekli bir şeylere yetişmeye duygusu  bırakmıyormuş yakamı. Böyle yatabilmek ne büyük bir lüksmüş diye…

Hiç bir şey yapmadan durabilmek… Aslında o kadar zor ki… Dün evdeydim yattım, bugün de sabah hava güzeldi hava almaya annemlere gidip oğlumu gördüm, pilim biterken eve geldim yattım dinlendim, kalktım bilgisayarda film açtım onu seyrettim (seyrediniz: yıldıztozu)

Sosyal medyaya baktım azıcık, yoga matını çıkardım  videoyu açtım sonra kalktım aklıma geldi yazayım dedim.

Durmak gerçekten bu kadar zor mu? Hiç bir şey yapmadan  en azından bir 15 dakika durmak. (minimum kıpırtı) (uyumak sayılmaz, o kontrol dışı)

Meditasyon dedikleri şey bu sanırım ama çok zor bu … o yüzden mum yakın diyorlar sanırım,konsantrasyonu sağlıyor. Kıpırdamamaya da çözüm var mı acaba?

Haa bir de en keyifli filmler hep çocuk filmleri… ya da ben en çok onları seviyorum.Sonları hep güzel bitiyor diye mi acaba?

2017-03-18-19-00-01-1

One response to “Sükûnet

  1. Geri bildirim: Kumru ve Güneş | kelimeperisi·

Bir Cevap Yazın

