Mutfak

 

”  mucize –../ad
1.akıl yoluyla açıklanamayan, bu yüzden de Tanrısal bir güç tarafından yaratıldığına inanılan doğaüstü olay.
2.insanları hayran bırakan olağanüstü olay ya da şey. “
*****
Mutfağı toparlamak bence mucize sayılmalı… Tamam akıl yoluyla açıklanabilir  belki ama bence, beni hayran bırakan bir şey… Her gün, her öğün bir mutfağın nasıl  önce derli toplu halden savaş sonrası haline gelip sonra yeniden en baştaki sakin ve düzgün haline dönmesi…. tam olarak mucize olmasa da bence o mutfakta olan şeyler mucizevi…
Açıklanıp açıklanmaması da önemli değil.  Eğer o mutfak işliyorsa, orada emek veren herkes bir şey ortaya çıkarıyor demektir. Hele de sonrasında o mutfak yeniden eski düzenli ve pırıl pırıl haline dönüyorsa…
Söylemiştim, evimi seviyorum, evimde düzen olmasını, ev işleri yapmayı (ütü hariç, onu yapmıyorum) ve bu düzeni korumayı seviyorum. Yükseleni yengeç olan biri olarak olması gereken bir durummuş bu:)) Normal yani…
Sıkıntı düzen bozulduğunda başlıyor. Ortalık toparlayabileceğimden daha fazla dağıldığında, mutfak tezgahı yığılmaya başladığında ya da ne bileyim çamaşır sepetindekiler yıka – as – kurut – yerleştir döngüsünden daha hızlı yığılmaya başladıysa ve bunlara zaman bulamıyorsam arızalanıyorum ben…
Düzen illa ki benim düzenim olmak zorundaymış gibi sanki…
Yardımcı olayı bana göre değil, başkasına istediğim şeyi istediğim gibi yapmasını anlatmak, göstermek, takip etmek beni o işi yapmaktan daha çok yoruyor ve sıkıyor. O yüzden bu kadar takıntılı bir şekilde her şeyi kendim yapmaya uğraşıyorum  Bu çok iyi bir şey değil bazen. Ben yapıyorum siz yapmayın.
Oysa böyle bir düzende olmak zorunda değilim bunu da biliyorum. Bazen ortalıkta toplayacak bir şey olmadığında garip bir boşluk oluşuyor. Her şey yerli yerinde ve evle ilgili yapacak bir şey yok… O duyguyu da seviyorum aslında. Hiç de kendimi boşa çıkmış veya artık işe yaramıyor gibi hissetmiyorum. Mutlaka yapacak bir şey buluyorum,yeni merak alanları çıkıyor ortaya…

Ama yine de o mutfak var ya o mutfak…Mucize orada yaratılıyor bence…

Her akşam devasa bulaşıklar, yerleştirilen makine pişen yemekler, dökülen kırıntılar, illaki sıçrayan yağlar…Kimisi her şey bittikten sonra temizler, kimi benim gibi bir yandan pişirip diğer yandan temizler (ki bu bence -en azından benim için- tembellikten kaynaklanıyor) toptan iş yapmaktansa parça parça iş yapmak daha kolay geliyor.

Bekleyince kuruyor, yapışıyor ve daha çok efor sarf ediyorsun. Belki de bu yüzdendir hastayken bile azıcık iyi hissettiğimde iş yapmaya kalkışmam.(rahatsızlık diz boyu:)

Dağınık insanları da takdir etmek lazım, o rahatlığa ulaşabilmem için daha  çook yolum var.

Gittiğim yerde bile elimi kolumu bir şeylere sürmeden oturmayı öğrenmem zaman aldı. Ama yine de bazen içten içe bir şey sarıyor beni, bir bakıyorsun kahvaltı için masaya tabak koyarken bir anda merdivenin tepesinde tülleri söküp makineye tıkarken buluyorum. Biz kahvaltı ederken onlar da yıkanmış olursa asılacak ve ben zamandan tasarruf edeceğim. Ya da ne bileyim mutfakta barbunya ayıklamadan önce düdüklüye bir başka yemeği koyarsam yemeğin pişmesini beklerken o süre zarfında başka bir şey yapıp zamandan kazanıyorum.

Bence bunların hepsi iş hayatının deformasyonu…Özel sektörde aynı anda 5 işle birden uğraştığından aynı versiyon ev hayatında da devam ediyor. Yavaşlayabilmek için ciddi çaba gerekiyor ki ben gerçekten eski versiyonuma göre çok yavaşladım.

Ama bunda, hayatımdaki insanları ve işleri azaltmanın da payı çok. Eski durumda olsaydım şimdi ki farkındalığımı koruyabilir miydim bilmiyorum.Sakin sessiz ve kendime odaklı olabilir miydim? Etrafta kimse olmadığında kendinle kalmak kolay, asıl mesele insanlar içinde kendinle kalabilmekte…denge  burada…

Yine de mutfak önemli…

Her gün  derle,topla, pişir, temizle, yeniden temizle falan…

Arada bir geri çekilip kendine aferin eline sağlık demeli insan…

Elime sağlık…

 

 

 

Bir Cevap Yazın

