Lisinia

Lisinia…

Sabah Meral ablam facebooktan linkini göndermiş ve “tam senin yaşam tarzına uygun inşallah senin gibi biriyle böyle bir hayat kurarsın ve öyle de oldu🙏💕🙏” yazmış.

Tam senin yaşam tarzına uygun kısmından sonra gerisini okumamış videoya bakmıştım…O sırada kesin bizde değildir bu yer yazarken bir baktım ki Burdur’muş. Nasıl mutlu oldum var ya kalbimden kelebekler çıktı resmen. Şahaneymiş işte… böyle güzel haberler almak, bunların bizde var olduğunu bilmek,birilerinin şahane şeyler yaptığını görmek muhteşem.

Çorbada tuzum olmasa da böyle güzel oluşumların haberlerini almak beni çok mutlu hissettiyor. Bir kere umut dolu… Her gün okuduğunuz ölüm kalım savaş, korku içerikli haberlerin ötesinde gerçek birşey bu…

Üstelik lavanta bahçeleri var, muhakkak ki güneşin batışındaki gökyüzünün pembeliği  ile mor rengin birleşiminde ortaya çıkan muazzam bir güzellik ve  mis gibi kokular vardır. Lavantaların üstünde uçuşan arılar vardır.

Yaralanıp doğadan alınıp yeniden doğaya bırakılan hayvanlar var. Kurtlar var mesela (sitede gördüm) , kartallar var… Hepimizin bildiği kedi,köpek, inek, at..vs dışında doğal yaşam var.

Görünce içimin gittiği sihir odası var mesela… Şifalı otlardan yaptıkları sağlıklı şeyler var mesela… Üretim var…

Öğretmek için,öğrenmek için ağaçtan masalar var, üstüne oturdukları kütükler var (evet bunu da buradan  gördüm)

Ne kadar heyecan verici di mi?

Bayıldım. Hatta ya bu yaz başı Didim’e gittim yakınımdaymış keşke daha önce haberim olaydı geçerken yol üstünde oğlumla uğrardık diye düşünüp sonra gidip haritaya baktım. Meğer Burdur Antalya’nın üstündeymiş. Benim yakın dediğim yer Bafa gölüymüş:))

Coğrafyam da süperdir evet:))

Oğlumun odasına astığımız haritadan kendi olduğumuz yere baktım. Kuzey Ege… Az üstümüzde Ezine,Çanakkale, Lapseki, Biga Gelibolu…biraz daha üstü İstanbul…

Biraz aşağımız Dikili, İzmir, Kuşadası…

Tam ortada biz…kendi olduğum yere baktım içim ısındı. İnsan yaşadığı yeri bu kadar mı sever arkadaş, bu kadar mı ısınır, bu kadar  mı aidiyet hisseder bilmiyorum ve hala kendimi hayretle izliyorum. (ve çok şükür tabii ki)

Belki yazmışımdır eskiden çok görmek istediğim yerlerden biri Peru’daki Machu Pichu dağlarıydı.  İnca’larla ilgili okuduğum bir kitapta o kadar güzel anlatılmıştı ki büyülenmiş ve görmek istediğim yegane yer olmuştu…

Taa ki burdaki Zeus beni çağırıp ruhumu doyurana kadar… Zeus’la ilgili bir yazım var ama sanırım hala burada(blogda) yerini almadı. Bir gün yazıcam. Neyse ben ne zaman ki Küçükkuyu – Adatepe Köyündeki Zeus Altarına gittim, çıktım, yürüdüm, nefes aldım ve doydum… Birşey oldu ve orda ruhum doydu… dinlendim…bütünlendim…

İşte o günden sonra Macha Pichu hayalim geçti… Merak etmedim. Belki o yükseklikti başımı döndüren belki o kadar tepede insanların yaşıyor olmasıydı  belki de o büyülü masal ortamı?

Bilmiyorum ama her neydiyse ben onu burada yakaladım. Belki de Zeus “ben dururken ne işin var elin memleketinde” demiştir kimbilir:))

Ah Zeus’um… Gök babam…

Oğlum’un ilk gittiğinde Zeus amca nerdesiiin? diye seslendiği, sonralarında benim Zeus babam var dediği… Belki de bazen mitolojiye fazla kapılıyoruz, belki  zaman zaman Alis’in harikalar diyarına geçtiği o ağaç kavuğunu arıyoruzdur kimbilir…

Neyse baktım ki Burdur bana uzak… Bende düşümü ektim.. Belli mi olur belki nasip olur bende buralarda – kendim gibilerle* – buna benzer oluşumlara katkı sağlarız. Belki buralar da lavanta kokar…

Hem neden olmasın di mi?

tkt

 

 

*: Kendim gibiler; aynı temel üzerinde  farklı bakış açılarıyla  birlikte aynı ufka baktığımız insanlar… bunun illa ki  “koca” kişisi olması gerekmiyor:) Muhtemelen bu anlamda söyledi Meral abla ve ben cümleyi tamamlamadan amin demiş bulundum:)) Düzeltmesini yapayım da arada kaynamasın:))))  kendim gibiler derken kendim gibi kız arkadaş grubu olur, kafa dengi erkek arkadaşlar olur,olur da olur… zemin sağlam olunca sıfatlar anlamlarını yitirir 😉

 

 

Bir Cevap Yazın

