akçay günlüğü, Cancan'ın seyir defteri, dilli düdük

Dilli Düdük vol …

Geçenlerde Carrefour’a uğramıştık. Almamız gereken neyse onu alıp kasaya geçtik. Tam çıkışta sıra beklerken çocuklar görüp tuttursun diye konan şeker raflarının oradayız,önümüzdeki kişi alışverişini bitirecek ki sıra bize gelsin.

Tam o sırada benim oğlum kafayı kaldırıp şeker sakız bölümünün hem üstünde duran prezervatiflerin allı güllü paketini gördü!

– Aaaa anne bu ne?

(şimdi burda bi aç parantez yapalım:

Bir: o prezervatiflerin şeker raflarının üstünde işi ne? Migrostaki  gibi kozmetik reyonuna koysanız olmaz mı? (ki muhtemelen insanlar utanmadan veya vakit kaybetmeden hızlıca alıp çıksın diye düşünüp oraya koydular ama neden yani?)

İki: Biz kendi yetiştiğimiz zamanlardaki gibi çocuk yetiştiriyor olsak bir bakışımızdan anlar,ürünü yerine koyup susarlardı. Gelgelelim bu bücürler hiç öyle değil. )

– Eeee..hmmm…seni ilgilendiren birşey değil o (ilk panik tepkisi )

– Yaaa annee bu ne dedim. (Meraklı işte n’olucak)

-Çocuğum bıraksana onu yerine, ben sana dışarda anlatırım ne olduğunu (kıvırma denemesi 2, neyi nasıl anlatacaksam dışarda:))

Bu arada bu konuşmaya şahit olan hemen arkamızdaki amcalar usulca yan taraftaki kasaya geçiş yaptı.

– Şimdi söyle anneee, ne bu?

Kilit nokta şu: işte tam bu anda (bence) aaa bu çok ayıp,cıs,kaka  falan filan deyip veya demeseniz bile davranışlarınızla o tepkiyi yakaladığı an çocuk bunu kaydediyor. hmm diyor utandı veya kızdı , demek ki bu kötü birşey.

Sanırım bu anda yapmamız gereken (veya benim yapmaya çalıştığım gibi) bir iki saniye gibi nefes alıp anlayabileceği şekilde basitçe -abartmadan-anlatmak.

Ben bunu şöyle açıkladım:

-Bak şimdi hani sen  evde bazen ellerin kirlenmesin diye lastik eldiven takıyorsun ya,

-eee

-Eee işte bu da bir çeşit eldiven. Büyüklerin kullandığı,hasta olmamak için kullandığı bir çeşit eldiven işte..

-Hııı

 

Evet ben sadece birkaç saniyelik nefes aralığında ilk aklıma gelen makul açıklamayı yaptım (bence makul tabii:)

Umuyorum bu konuşma bana ilerde, hasta birisini gördüğünde, yol- su- elektrik olarak geri dönmez…

 

Ayrıca alacağın olsun Carrefour…

 

 

 

Yorum bırakın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.